Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan hammashoitolasta jos hampaasta lohkesi pala?

Vierailija
28.04.2024 |

Lohjennut pala ei ole iso, alle neljäsosa hampaan näkyvästä osasta. Ei ole kipeä, reunat on kyllä terävät mutta ei tee haavoja kieleen. Saakohan kunnalliselta aikaa tällaiseen vai joutuuko sen puolen vuoden jonon jatkoksi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnassa jossa asun olen saanut lohkeaman ja paikkojen irtoamiseen päivystys/akuuttiajan parhaimmillaan seuraavaksi päiväksi. Joka kerta vähintään samalle viikolle.

Hieman epäilen tuota että ajan saisi noikin pian. Itsellä lohkesi hammas viime keväänä ja sain ajan tämän vuoden maaliskuulle, mutta vuodenaikana unohdin sen ja nyt odotan uutta aikaa joka on vasta ensi vuoden puolella. Ja kyse on vain siitä että tarkistavat onko hammas lohjennut ja tarvitaanko jatkohoitoa sillä se ei kuulemma riitä vielä todisteeksi että sanon hampaasta puuttuvan puolet.

Vierailija
22/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnassa jossa asun olen saanut lohkeaman ja paikkojen irtoamiseen päivystys/akuuttiajan parhaimmillaan seuraavaksi päiväksi. Joka kerta vähintään samalle viikolle.

Hieman epäilen tuota että ajan saisi noikin pian. Itsellä lohkesi hammas viime keväänä ja sain ajan tämän vuoden maaliskuulle, mutta vuodenaikana unohdin sen ja nyt odotan uutta aikaa joka on vasta ensi vuoden puolella. Ja kyse on vain siitä että tarkistavat onko hammas lohjennut ja tarvitaanko jatkohoitoa sillä se ei kuulemma riitä vielä todisteeksi että sanon hampaasta puuttuvan puolet.

Paheniko hampaan tilanne vuoden aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paheniko hampaan tilanne vuoden aikana?

Kyllähän tuo tavallaan koska ilman kiillettä kohta on syöpynyt isommaksi ja viiltää kielensyrjää, tosin särky ja vihlominen on lakannut niin että ei ole hetkeen enää sarkylääkkeitä syödä.

Vierailija
24/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaiheeta, en voi nyt mitään tälle naurulleni. Tavasin tuota otsikloa "saakohan hammashoitolasta" vähän aikaa, että mikä lapsi. Anteeksi, en siis ilkeile, virheet on inhimillisiä. Mutta itse olen päässyt suht nopeaa lohkeaman takia, kaupungin julkiselle. Mutta taitaa nykyään ajat olla tiukilla, yksityinen pelastaa. Toki muutaman viikon odottelu ei varmaan haittaa. 

Vierailija
25/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kaiheeta, en voi nyt mitään tälle naurulleni. Tavasin tuota otsikloa "saakohan hammashoitolasta" vähän aikaa, että mikä lapsi. Anteeksi, en siis ilkeile, virheet on inhimillisiä. Mutta itse olen päässyt suht nopeaa lohkeaman takia, kaupungin julkiselle. Mutta taitaa nykyään ajat olla tiukilla, yksityinen pelastaa. Toki muutaman viikon odottelu ei varmaan haittaa. 

Juu, olen niin järkyttynyt sen palan lohkeamisesta että unohdin otsikosta yhden sanan. Ap

Vierailija
26/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen niin järkyttynyt sen palan lohkeamisesta että unohdin otsikosta yhden sanan. Ap

Ja ite heti sain omaan nilkkaan, kun tuli kirjoitusvirheitä 😁

Vierailija
27/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskihoito lienee mahdollisuuksien rajoissa jos lohjennut hammas on poskihammas.

Vierailija
28/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menin yksityiselle. Pääsin heti. Maksoi n. 200€. Julkiselle olisin päässyt kahden viikon sisällä koska ei ole kiireinen vaiva, sanoivat. Eli jos varaa, mene yksityiselle. 

Eli jos ei ole kipua niin ei ole kiireinen vai? Ap

Valita, että särkee ja reunat raapivat kieltä tai poskea.

Vierailija
29/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hoitolasta. Meillä  saa päivystysajankin lohjennelle hampaalle, mutta siitä pitää olla muitakin oireita kuin pelkkä lohkeama. Hoitaja kyselee ensin puhelimessa ja sitten päättää, että voiko odottaa vai hoidetaanko tänään päiväystysajalla. Sitten hammaslääkäri vielä ennen hoitoa tarkistaa, että ei voi jäädä odottamaan hampaan kanssa sitä paria kuukautta. Tuohon systeemiin siirrytiin, kun potilaat alkoi löytää netistä "vinkkejä", että avun saa, jos huijaa oireissa tai liioittelee niitä. 

Vierailija
30/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee paikkakunnasta. Itseltä lähti taannoin pala hampaasta. Seuraavana päivänä soitin hammaspäivystykseen ja muistaakseni sille päivälle sain ajan.

Vierailija
31/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole särkyä, niin et saa päivystysaikaa vaan jonoon joudut. Saattavat kyllä antaa jonkun peruutusajan.

Vierailija
32/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole särkyä, niin et saa päivystysaikaa vaan jonoon joudut. Saattavat kyllä antaa jonkun peruutusajan.

Sain päivystysajan, kun poskihammas lohkesi ja osa siitä sitten hinkkasi poskeen. Ei siis ollut muita oireita. Hammaslääkäri katsoi suuhun, sanoi, että selvät jäljet poskessa, korjataan lohjennut hammas, ei ollut aiheeton käynti (meilläkin taitaa siis olla samanlainen seulonta - huijaavien potilaidenko vuoksi). Samalla sitten teki hammastarkastuksen, koska olisi seruaava ollut vuoden päästä. .

Vierailija
33/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään särkyä eikä vihlontaa. Mutta kyllähän tuo lohkeamakohta aika paljon häiritsee eikä hampaalla uskalla purra. Ap

Vierailija
34/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään särkyä eikä vihlontaa. Mutta kyllähän tuo lohkeamakohta aika paljon häiritsee eikä hampaalla uskalla purra. Ap

Kai ymmärrät, että tältä palstalta et vastausta saa, että saatko juuri sinä julkiselta ajan lohkeaman korjaukseen? Että sinun pitää ihan aikusiten oikeasti huomenna soittaa terveysasemalle ja kysyä.Sitten tiedät, että saako teidän terveysasemalta aikaa. MItä enemmän odotat, sitä nopeammin alkaa kesä ja kesälomat: silloin varmaankaan aikoja ei tipu, kun hampilääkärit lomailee

Vierailija
35/41 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeuta sinua ottamaan hammashoitolasta vaikka hammas onkin lohjennut.

Tuskin hammashoitolasta lasta saa, hapaaseen paikan kyllä, uskoisin.

Vierailija
36/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Takaisinsoittoa odottelen.

Vierailija
37/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit sieltä saada?

Peenistä!

Vierailija
38/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa akuuttiaikaa. Normaalin ajanvarauksen puitteissa saat ajan jos hammas on lohjennut, eikä särje 

Vierailija
39/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit sieltä saada?

Paikan. Ap

Onko hammashoitolassa paikka auki?

Vierailija
40/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen, sano et häiritsee, kieli hakeutuu rosoon aina, särkee... näillä pääset pian hoitoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi