Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä ihmiset muistavat toisten nimiä nopeasti?

Vierailija
27.04.2024 |

itse en monenkaan tapaamisen jälkeen muista nimiä, en muistanut tai tiennyt työtoverien nimiäkään 3 kk jälkeen kun jouduin töihin

onneksi sain toki potkut ettei tarvinnutkaan osata, ja pitkään oli erään työtoverin nimi puhelimessa Sari kun se oli Mari,

en kai ole kiinnostunut ihmisistä niin paljoo ollenkaan että välittäisin heidän nimikkeistään

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen kuinka jotkut ei muista kenenkään nimiä. Olen aina ajatellut, että eivät pidä näitä ihmisiä minään, kun nimiäkään ei muisteta.

Vierailija
2/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä se en pidä ihmisiä oikein minään, paskoina ateistituotteina vaan kaikki paska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on lievä kasvosokeus? Minä kopsaan työpaikan tärkeät kasvot netistä ja opettelen tuntemaan heidät sillä tavalla. Minulle jää todella harvat kasvot mieleen. Yhdessä työpaikassa oli 2 samanpituista ja näköistä ukkoa. En ikinä oppinut erottamaan heitä :D Sen jälkeen opettelin tuon nettikuvajutun.

Vierailija
4/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon muita työntekijöitä on. Nykyisessä paikassa opin työntekijöiden nimet kunnolla viikossa-parissa, kun sellaisia joita säännöllisesti näen on ehkä reilu kymmenen henkeä. Edellisessä työpaikassa oli jotain 40 henkilöä enkä kolmessa kuukaudessa oppinut kaikkien nimiä, joidenkin kanssa oli niin harvoin yhteisiä vuoroja samassa paikassa. 

Vierailija
5/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka paljon muita työntekijöitä on. Nykyisessä paikassa opin työntekijöiden nimet kunnolla viikossa-parissa, kun sellaisia joita säännöllisesti näen on ehkä reilu kymmenen henkeä. Edellisessä työpaikassa oli jotain 40 henkilöä enkä kolmessa kuukaudessa oppinut kaikkien nimiä, joidenkin kanssa oli niin harvoin yhteisiä vuoroja samassa paikassa. 

Niin ja työskentelen kehitysvammaisten palvelukodissa, nimien muistamista helpottaa se, että työntekijöiden nimet kuvineen laitetaan aina päivätauluun, siitä on helppo opetella. 

Vierailija
6/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveän huono nimimuisti. Jos meille tulisi monissa maissa tapana oleva ihmisten puhuttelu nimellä, niin varmaan ne oppisi  nopeammin muistamaan ja onhan se myös mukava, että toinen muistaa, kuka olen.

"Huomenta Maija, mitä kuuluu? Kiitos hyvää, entä sinulle?

Vierailija
7/7 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aina ajatellut, että eivät pidä näitä ihmisiä minään, kun nimiäkään ei muisteta."

Älä nyt, minä joskus seurustelin yhden tytön kanssa ja en tietänyt nimeä, kahden kuukauden jälkeen en enää kehdannut edes kysyä enää ja kuitenkin on edelleen rakas.