Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö äidinlyyraa myös muiden kuin omien lasten yo-juhlissa?

Vierailija
26.04.2024 |

Etiketin mukaan äidinlyyraa voi käyttää kaikissa yo-juhlissa, joihin osallistuu vieraana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole? Vaikka niin monta lasta. T.kela

Vierailija
2/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Niissä just. Rivi lyyria rintapieleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin tyttärelle, ettei mulle tarvitse ostaa sitä lyyraa. Eihän se minun saavutukseni ole, että lapsesta tulee ylioppilas. Tai siis yhtä paljon / vähän kai se on myös isän saavutus, niin miksi muka vain äidille pitäisi lyyra hankkia.

Vierailija
4/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas keksitty lisää rojua millä rahastaa. Omien kirjoituksien aikana se lakissa oleva lyyra ei kelvannut vaan piti ostaa isompi.

Vierailija
5/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko sä unohdit ottaa lääkkeet?

Vierailija
6/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin myös etten lyyria tarvitse ja olen itsekin ylioppilas. Omalla äidilläni on meiltä lapsilta lyyrat eikä hän ole ylioppilas. Silloin tämä oli tärkeää.

Vierailija
7/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas keksitty lisää rojua millä rahastaa. Omien kirjoituksien aikana se lakissa oleva lyyra ei kelvannut vaan piti ostaa isompi.

Tää ei oo kyllä mikään uusi keksintö. Ex-anopilla oli 5 lyyran kokoelma vuosilta 1983-1995.

Vierailija
8/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän äidinlyyraa yleensä hautajaisissa, varsinkin jos kuolleen lähipiirissä on ammattikoulun käyneitä

Äidinlyyraa voi tosiaan käyttää muissakin perhejuhlissa, ei pelkästään ylioppilasjuhlissa.

Vierailija
9/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Hankala laittaa kaikki neljä samaan riviin.

Vierailija
10/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varissuolla naapurissa asuu perheitä, joissa 7 lasta. Yksikään ei sitten mennnyt lukioon. Lue: yksikään. 

Vierailija
11/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahti vissiin :)

Vierailija
12/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei keltanokka, tämä oli jo ennen sun syntymää.

Vierailija
13/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän. Nyt 1.6. juhliin niitä on mulla kaksi.

Vierailija
14/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin tyttärelle, ettei mulle tarvitse ostaa sitä lyyraa. Eihän se minun saavutukseni ole, että lapsesta tulee ylioppilas. Tai siis yhtä paljon / vähän kai se on myös isän saavutus, niin miksi muka vain äidille pitäisi lyyra hankkia.

Yksinhuoltajaäiti saa varmaan lyyransa itselleen hankkia. Jotkut onnistuu huonosta lähtökohdasta huolimatta. Jotkut ei kovallakaan tuella joka suunnasta. Laatukysymyksiä!

Vierailija
15/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä tätä perinnettä tai ainakaan sitä, että se jatkuu nykypäivänäkin. Joskus ennen ehkä ylioppilaiden äitien ikäluokalla ei ollut ollut mahdollisuutta mennä lukioon ja tämä ehkä oli sitten joku "lohdutuspalkinto" mutta nykyisten ylioppilaiden äideillä tilanne on toinen. Lisäksi sen työn ylioppilastutkinnon eteen on tehnyt se lapsi, ei hänen äitinsä.

Vierailija
16/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellä sulla? Luuletko tunnistavasi ap:n vai mitä ihmettä? Tuohan on psykoosin oire, jos luulee tunnistavansa anonyymilla palstalla jonkun satunnaisen kirjoittajan.

Vierailija
17/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen. Ei ollut minulla osaa eikä arpaa lasteni ylioppilaiksi pääsyn johdosta. Ihan itse lukivat. En ole käyttänyt äidinlyyria, koska minulla on omiakin ansiomerkkejä.

Vierailija
18/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Hankala laittaa kaikki neljä samaan riviin.

Kultaseppä upottaa ne solkeen riviin, kaikki kerralla kiinnitetään vaatteeseen ja pysyvät rivissä.

Vierailija
19/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin tytär osti myös minulle lyyran. 

Isä.

Vierailija
20/23 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen. Ei ollut minulla osaa eikä arpaa lasteni ylioppilaiksi pääsyn johdosta. Ihan itse lukivat. En ole käyttänyt äidinlyyria, koska minulla on omiakin ansiomerkkejä.

Hiukka itsekorostus ta! LOL