Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestössä, liitossa ja yhdistyksessä työskennelleiden tukiryhmä

Vierailija
25.04.2024 |

Oletko nyt tai oletko ollut töissä järjestössä, liitossa tai yhdistyksessä? Näitähän on monenlaisia ja monen kokoisia, kaikki huomioidaan. Alalla olevat tietävät, että se maailma on aivan omanlaisensa ja edellä mainitut työpaikkoina usein... sanotaanko, että on omat hyvät ja huonot puolet. 

Itse olen isossa liitossa töissä ja tilanteessa, jossa vertaistuki on tarpeen. Liittoa vetää eläkeiän jo ohittanut heppu kansakoulupohjalta, jolla on paljon valtaa. Neuvotella kai osaa, muusta - esimerkiksi markkinoinnista, viestinnästä, hyvästä hallintotavasta - ei ymmärrä yhtään mitään, mutta aivan kaikesta haluaa päättää itse. Tänään yritin keskustella hänen kanssaan tunnin ja nyt harkitsen vakavasti sairauslomalle jäämistä. 

Vertaistuki tarpeen. Kauheat ja hauskat ja kauhean hauskat tarinat järjestömaailmasta tervetulleita! 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisuuressa järjestössä töissä. Toimarina eläkeikää lähentelevä ihminen, jolla epäilemme jonkinlaista alkavaa muistisairautta. Hänellä ei myöskään ole minkäänlaista koulutusta tai kokemusta alalta, jossa järjestömme toimii. On tullut ns. talousosaajana aikoinaan taloon. Tuntuu lähinnä itse puuhailevan mökillä tai käyvän lenkillä ja hiihtämässä päivisin. 

Vierailija
2/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä liitossa. Maailmanaika sellainen, että töitähän riittää. Muutoksia tulee koko ajan ja kun asioista päättää hallitus, niin välillä tuntuu, että ovatko ollenkaan kärryillä toimiston todellisuuden suhteen. Mutta pääosin olen toistaiseksi ihan tyytyväinen; täydellistä työpaikkaa kun ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isohkossa järjestössä ja tämä on kyllä heittämällä paras työpaikka missä olen ollut (muu työkokemus yksityiseltä puolelta). Toki meilläkin on ongelmat ja osa porukasta voi näkyvästi ja kuuluvasti pahoin, eikä kaikkien henkilökemiat kohtaa. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ole noihin ongelmiin joutunut olemaan osallisena, koen työni mielenkiintoiseksi sekä merkittäväksi.

Samaan aikaan kyllä tiedostan, että tämä on todellakin ihan oma maailmansa ja kaikki normaalityöelämän lainalaisuudet eivät täällä toimi. Täällä tehdään työtä huomattavasti suuremmalla tunteella ja ideologialla kuin yriyksissä, joten sen takia varmasti näitä yhteentörmäyksiä tuleekin.

Vierailija
4/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan töissä mainitsemissasi paikoissa. Mutta harrastusyhdistyksen puheenjohtajana meni mielenterveys vuodessa.

Yhdistyksiin hakeutuu ihmisiä, joilla on käsittämätön kontrollin halu, josta seuraa, että heidän on mahdotonta delegoida tehtäviä muille. Tämän jälkeen he sitten marttyroivat "kun kukaan muu ei koskaan tee mitään".

Tulin puheenjohtajaksi yhdistykseen, kun tällainen marttyyri halusi noin kymmenen vuoden jälkeen tehtävästä luopua. Mutta sitten rivijäsenenäkin halusi kontrolloida kaikkea ja alkoi lähettää todella ahdistavia ja uhkailevia viestejä ties mistä. Kaikki olisi pitänyt tehdä hänen tavallaan, mutta hän ei enää ollut käytettävissä muuhun kuin uhkailuun.

Huhhuh, ei enää koskaan. Toivotan voimia.

Vierailija
5/5 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä järjöstössä ( ehkä noin 30 hlöä töissä) ollut töissä. Oli paras työpaikka ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi