Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ymmärtänyt mitä on 'tulla uskoon'... Niin moni käyttää tätä? Mitä se on? Oletko sinä 'tullut uskoon'? Millaiset piirit sulla?

Vierailija
25.04.2024 |

Paatunut: sellaisen kasvot ja sydän ovat 'kalliota kovemmat', kuin timantti, niska ja osta rautaa... HUH, HUH... Ihan hirveetä! Näkyykö siis jotenkin ulospäin? Ja missä näitä porukoita? Ei välttämättä vankilassa... Voi tietysti olla että jostain syystä joku tällainen ihminen 'herää' ymmärtämään tilansa ja sitten ikään kuin 'tulee uskoon'...

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tätä että 'tulee uskoon'... olen kasvanut ihmisten keskuudessa jotka uskovat Jumalaan, mutta ei minkäänlaista hörhöilyä... ihan normaalia vain että uskoo Jumalaan... ja mitä siihen nyt sitten liittyykään... ei ole kovasti käyty kirkossa, ei rukoiltu, ei jauhettu 'paskaa', ei luettu kirjallisuutta - paitsi Raamattu - yms jonkunlaista 'uskonnon harjoittamista'... Miten teillä 'harjoitettu uskontoa'? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnusta Jeesus Herraksesi rukoilemalla uskon rukous, näin tullaan uskoon.

Vierailija
2/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppisenä tullut uskoon, ja nyt nelikymppisenä uskon edelleen Jeesukseen. Elämä muuttui silloin, tuli sisäinen rauha ja toivo elämään.

Tietysti on ollut ongelmia elämässä myöhemminkin, mutta kantavana voimana edelleen on elämässä Jumala. 

Näinä aikoina en haluaisi elää ilman uskoa. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tulo ja herääminen on käsittääkseni sama asia. Olisiko pohjana se, että meillä läntisissä Euroopan maissa se uskominen on aikamoista tapauskoa: kastetaan, konfirmoidaan, kirkkohäät on niin kauniit. . .Saattaa jäädä uskon sanoma taustalle. Sitten jossain kriisissä (murrosiässä tai jonkun onnettomuuden takia) saa voimaa rukouksesta ja löytää hengellisyyden, takertuu uskontoon, roikkuu siinä kiinni kuin kuolisi ilman.

Itse olen ollut siinä hyvin liberaalissa uskossa johon minut on kastettu ja kasteen jälkeen kasvatettu, en ole joutunut koskaan heräämään tai tulemaan uskoon. Koulussa (Tyttönormaalilyseo) minua lähinnä ällöttivät ne juuri rippikoulun käyneet jotka heti syksyllä halusivat päivänavauksissa puhua omasta uskoon tulostaan. Ei niitä oikeen meidän uskonnonopettajakaan aina jaksanut. 

Mummeli, 69

Vierailija
4/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi ymmärtää ennen kuin se tapahtuu. Niin kävi minullekin. Heräsin vasta 45-vuotiaana.

Vierailija
5/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäki ihmisten täytyy ymmärtää, että uskoon tuleminen ja henkinen herääminen on 2 ihan eri asiaa.

Henkinenkin ihminen yleensä puhuu Jumalasta, mutta hän ei tarkoita mitään parrakasta rankaisijaa tällä, vaan yksinkertaisesti tietoisuutta ja itse sitä rakkautta. Sitä korkeampaa voimaa, mikä elää meissä kaikissa. 

Uskoon voi tulla pelkästään siten, että sanoo tulleensa uskoon. Ei se vaadi mitään ihmiseltä, muutaku tunnustuksen, että on uskossa. Mutta uskovainen ihminen ei ole automaattisesti hyvä ihminen, se on sitä samaa puolueellista skeidaa niiku kaikki muukin tässä yhteiskunnassa. 

Henkinen herääminen tapahtuu eri tavalla, yleensä trauman kautta, kun ihminen on pakotettu pysähtymään ja menemään itsensä sisälle. Tää on tietoisuuden kasvamista. Se vaatii hiljentymisen. Nämä ihmiset on automaattisesti hyviä ihmisiä, koska heidän sydän aukeaa. 

Vierailija
6/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja me muut tosi kristityt käytämme termejä 'tulin totuuteen' ja 'löysin totuuden'. Lapsuudesta asti uskossamme olleet ovat. 'kasvaneet totuudessa'.

Uskostamme lisätietoa ja Raamattuun perustuvaa luettavaa löydät sivustolta JW. ORG. Maksuton eikä rekisteröitymispakkoa.

Vierailija
7/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa a

Vierailija
8/8 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä kun lykkii Uskoa hanuriin ja ruikkii sisään.