Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 4½kk ja pakkanen?

23.01.2007 |

Niin, että kuinkas pieniä se 10asteen pakkasraja koskee? Että voikos tytön kanssa lähtee vaunutteleen, ulkona pakkaseta 14 astetta, ikää 4,5kk...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minä kyllä olen ulkoillut kolmen kk. ikäisen tyttöni kanssa jopa -30 asteen pakkasella, on kyllä jo pienestä asti tottunut kirpakkaan pakkaseen kun täällä pohjoisessa asutaan:).

Kun olen vauvan pukenut lämpimästi vaunuihin niin hyvin on nukunut useita tunteja ja sisälle tultaessa on pienet kädet ja jalat olleet ihan lämpimät ja kylläpä tuo varmasti heräisi jos paleltaisi.:)

Joten, eiköhän sitä voi ihan hyvin ulkoilla kovallakin pakkasella kunhan pukee reilusti vaatetta (kerrospukeutuminen)ja suojaa viimalta.

Mukavaa päivää teille!

Vierailija
2/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika (n.3,5kk) ulkona. Ulos mentäessä oli -16... Kylpylämpömittari on pojan pään vieressä siellä hupussa ja näytti äsken 21 astetta. :) Tosin äsken oli poju hereilläkin et liekö sit liian tiukka paketti vai muuten vaan. (on semmonen hyssyteltävä)

Että kun tarpeeksi pukee niin etteköhän voi mennä. Ja muistaa just raajat ja pään suojata hyvin. Mutta sekin on tärkeetä ettei pue liian tiukkoihin, siis että ilmaakin pääsis siel vaatteitten välissä olemaan. Ja tosiaan siitä pakkasrajasta, et vaikka kuin pukis hyvin, niin jos pakkasta on liikaa, niin ilma voi olla liian raakaa hengitettäväks. Että sideharso ainakin vaunujen suuaukolle ja meil on viel semmonen ohut " hupa" siinä löyhästi.

Toivottavasti ei pakkanen tuosta kiristy nääs poika ei nuku kun ulkona... :(

(jos jollain vinkkejä sisällä nukuttamiseen niin...?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan siihen, että vauvasta kyllä näkee, kuulee ja tuntee, jos se ei pakkasessa viihdy.

Taisipa muuten löytyä yksi tuttukin tältä palstalta - oletko SagaInari se, joksi sinua nimimerkin perusteella voi helposti epäillä? Täällä K.järvellä odotellaan edelleen teitä kylään!

Vierailija
4/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa hauskaa että nimimerkki marlis kyseli pakkasesta, sillä nimellä mua kutsutaan työpaikalla ja samaa asiaa meinaan pähkäilin aamulla. jotta voinko ulkoilla 2kk ikäisen tytön kanssa tällä pakkasella? mua epäilytti se pointti, että ei ole oikein voinut totutella pakkaseen, koska nämä ovat ne suht ekat pakkaset tänä talvena!

ja toisekseen, himskatin hyvä idea tuo kylpymittarin laittaminen sinne vaunukoppaan. sitä kokeilen huomenna! kiitos!

mua ainahan saa vauvan puettua lämpimäksi, vaikka napajäätikölle. enimmäkseen mua huoletti tuo kylmä hengitysilma, sillä pienen ihmisen pienet keuhkoputket saattaa käydä raa' asta ilmasta rohisemaan.

mutta oltiin siis ulkona ja hyvin meni!

Vierailija
5/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista:) käytiin ulkona ja hyvin tyttö viihtyi.. Juu, eniten minuakin epäilytti tuo raaka hengitysilma.. mutta vaunun kuomun saa onneksi aika alas ja sitten sen harsoliinan vähän suodattamaa.. Yleensä olen jättänyt vielä hiukan pidemmäksikin aikaa nukkumaan vaunuihin, mutta nyt tehiin vaan tällainen " pakkaseen tototuttelu" pikkulenkki:) Katsotaan jos huomenna saisi jo hiukan pidemmin ulkoilla? Ja heh, vaatteita taisi tulla puettua hiukan liikaakin...;)

Vierailija
6/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvolan ohjeiden vastaisesti (6kk:n asti -10) pistin pojan taas ulos vaunuihin. Minkä teet, kun toinen nukkuu ulkona paremmin kuin sisällä ja on paljon levänneempi. Onpas tämä jäpikkä ennenkin nukkunut pakkasessa. (Jotakuinkin samoissa asteissa) Mutta nyt muista kerroista poiketen, laitoin vaunuihin sisälle minäkin lämpömittarin (kävin n. puolen tunnin päästä katsomassa: näytti noin 13 astetta lämmintä!) sekä peitin kuomun ja vaunun välistä aukkoa kudotulla (tai virkatulla) peitteellä jossa on reikiä. Kulkee ainakin happi läpi, se on se asia mikä minua huolettaa sen käytössä.