Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autossa nukkuminen, uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
23.04.2024 |

Millaisia kokemuksia autossa nukkumisesta? Esimerkiksi Motonet mainostaa takakonttiin mahtuvia patjoja, joissa mahtuisi kaksikin nukkumaan, mutta onko nämä mistään kotoisin? Entä mihin auto parkkiin yöksi? Leirintäalueelle vai levähdyspaikalle vai minne? 

Ei ole mitään kokemuksia autossa nukkumisesta, mutta kiinnostaisi kesää ajatellen, jos voisi lomamatkalla nukkua yön tai pari autossa kun on tilava farmari mihin kyllä mahtuu.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuyöllä kylmän nahkeata ja ikkunat täynnä vesitippoja.. Joka paikkaa särkee ja kolottaa epämukavan asennon vuoksi. Ahdasta.

Sopii teineille yhtenä yönä festareilla jos ei parempaakaan ole.

Tota se voi todellisuudessa olla.

Mutta ikkuna raollaa sopivan lämpimänä yönä tasapohjaisessa ja pienellä patjalla voi kai myös olla ihan hauska kokemus?

Vierailija
42/59 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä hyvällä makuupussilla pärjää kesän. Yöllä jos käy tarpeilla ehtii kylmä sisälle vaikka kuinka nopeaa avaat ja suljet oven.

Ja ei, ilmastointi sekä lämmitys toimii polttomoottorikäyttöisissä henkilöautoissa moottorin voimalla joten sen tulisi olla tyhjäkäynnillä koko yön ja pelkkä puhallus ilmanvaihtoa ajatelle 1 asennossakin tyhjentää liian paljon akkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noissa plug-in hybrideissä tämä toimii. Kestääkö akku yön yli jos pitää ilmastointia päällä?

Vierailija
44/59 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmari in sopiva ilmapatja niin ihan hyvin nukkuu. Tosin auto kuumenee liika helteellä niin herätys voi olla tuskainen. Festareilla olen nukkunut. 

Vierailija
45/59 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmari in sopiva ilmapatja niin ihan hyvin nukkuu. Tosin auto kuumenee liika helteellä niin herätys voi olla tuskainen. Festareilla olen nukkunut. 

Millanen on hyvä ilmapatja autoon? On aika monessa hintaluokassa olevia, joten onko halvemmista mihinkään varsinkaan kahdelle?

Vierailija
46/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla Model Y:ssä saa takatilan suoraksi ja 2 hoikkaa ihmistä tai yksi vähän isompi mahtuu hyvin nukkumaan takana.

Autossa on ns. camping mode jolla saa ilmanvaihdon ja ilmastoinnin toimimaan yön ajaksi ( myös pakkasilla) ja näyttöön saa takkatulenkin.

Ollaan testattu esim musiikkifestareilla autossa nukkumista. Jos vaan on pimennysverhot ikkunoihin, itse nukkuminen onnistuu autossa oikein hyvin. Nukuttiin sikeästi. Tosin makuutilaksi takaluukku voisi olla vähän leveämpi. Ollaan aika keskipituisia ja vain vähän ylipainoisia.  

Vierailija
47/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla Model Y:ssä saa takatilan suoraksi ja 2 hoikkaa ihmistä tai yksi vähän isompi mahtuu hyvin nukkumaan takana.

Autossa on ns. camping mode jolla saa ilmanvaihdon ja ilmastoinnin toimimaan yön ajaksi ( myös pakkasilla) ja näyttöön saa takkatulenkin.

Ollaan testattu esim musiikkifestareilla autossa nukkumista. Jos vaan on pimennysverhot ikkunoihin, itse nukkuminen onnistuu autossa oikein hyvin. Nukuttiin sikeästi. Tosin makuutilaksi takaluukku voisi olla vähän leveämpi. Ollaan aika keskipituisia ja vain vähän ylipainoisia.  

Meilla on Teslaan sopivat palapatjat ( vaahtomuovia) mutta laitan niiden lisäksi vielä alle retkipatjan niin alusta on riittävän pehmeä.

Vierailija
48/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksusta telttaan verrattuna jossain festareilla. Kosteus ei haittaa siihen verrattuna, mitä se on pikku teltassa +5 - +25 lämmönvaihteluilla. 

Vierailija
49/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mut meillä nuorio lähti just keskisuomeen mun vanhalla farmarivolvolla muutamaksi yöksi ja hyvin ovat kuulema nukkuneet siinä nyt pari yötä. Joku vanha retkipatja alustana. Vielä aikovat jatkaa samaan malliin. Jossain camping aluella yöt. 

En itse enää tässä iässä kyllä lähtisi, nuorena oon kesällä festareilla autossa nukkunu ja kylmää ja kosteaa oli.

Vierailija
50/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani pitkillä työmatkoilla joskus piti nukkuma taukoja, niin usein abc parkissa koska kuitenkin turvallisempaa kun  paikka oli yön yli auki. Yksinäiset paikat ei kokenut turvallisiksi. 

Vierailija
51/59 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perseestä kenellekään aikuiselle ihmiselle. Sopii vain juuri 18v täyttäneille seksinkipeille, joilla ei ole vielä mitään selkävaivoja.

Ilma ei vaihdu, epämukavaa, takakontti harvassa autossa on täysin tasainen penkit kaadettuna.

Kyllä se yleensä farkuissa on aivan tasainen tavaratilan lattia.

15 vuoden aikana 4 eri farkkua eikä yhdessäkään ole ollut täysin tasainen lattia.

Vierailija
52/59 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nukkunut useamman yön kesäaikaan meidän farkussa patjalla takapenkit kaadettuna. Ikinä ei ole ollut kuumaa tai kosteaa, ikkunaa olen pitänyt auki tai raollaan. Ongelmana on ikkunan auki pitäminen jos sattuisi sateinen yö. Miten saisi ikkunan suojattua siten ettei sisätilat kastu ja silti ilma kiertäisi?

Vierailija
53/59 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen autossa nukkunut. Useammin kuitenkin teltan kanssa pääsee paremmalle paikalle. Kierrettiin toissakesänä eurooppaa auto/teltta combolla ja hyvin toimii kun ei pakkaa kattoa myöten täyteen sitä autoa. 

Vierailija
54/59 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nukkunut useamman yön kesäaikaan meidän farkussa patjalla takapenkit kaadettuna. Ikinä ei ole ollut kuumaa tai kosteaa, ikkunaa olen pitänyt auki tai raollaan. Ongelmana on ikkunan auki pitäminen jos sattuisi sateinen yö. Miten saisi ikkunan suojattua siten ettei sisätilat kastu ja silti ilma kiertäisi?

Ikkunoihin myydään muovisia suojia, jotka heittää veden ulkopuolelle. En nyt nimeä muista, mutta varmasti motonetistä läytyy.

Vierailija
55/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä autoja reissuilla nukkumiseen suosittelet?

Vierailija
56/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mondeon tavaratilaan sain kivasti 160cm sängystä petarin. Mieheni kanssa kaksin siinä nukuttiin 2 viikon reissun ajan. Järvessä/järvi vedellä peseydyttiin. Kerran käytiin leirintäalueella pyykit pesemässä ja kunnolla lämpimässä suihkussa. Kattilassa keitettiin kyllä järvivettä välillä ja retkisuihku on myös hyvä. Rauhallisiin kauniisiin paikkoihin luonnon helmaan pysäköintiin. Ikkunat raollaan ja hyttysverkot niihin. Hyvin saatiin molemmat nukuttua.

Vierailija
57/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo takkatuli on aika hauska idea :D

Vierailija
58/59 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti parempi kuin teltta. Auton toki kannattaa sopia tilanteeseen. Itselläni Toyota Avensis ja hyvin mahtuu kaksi aikuista nukkumaan. Vielä kun ostaa lisäksi Paviljingin niin saa "keittiön" johon ei sade pääse ja jossa voi säilyttää yön ajan leirin tavaroita ja kirsikaksi autoon jääkaappi niin johan on hyvä retkeillä.

Vierailija
59/59 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii kesällä. Hyttysverkko kannattaa virittää ikkunaan, jonka on pakko olla auki. ANoppi ja appiukko harrastivat tätä vuosikausia marjastusmatkoilla. Niilllä oli koriin mahtuvat trangiasysteemit ja muut.

Ongelma ei ole nukkuminen, eikä edes selkävaivat, vaan vessassa käynti. Pari puskapissaa vielä onnistuu, mutta koko ajan ja kakkosetkin ei enää toimi.

Olen nukkunut autossa pari yksittäistä yötä ihan etpenkillä, joten en näkisi farmarin takaosaa isona ongelmana. Puskapissa illalla ja aamulla, sitten tietysti huoltoasemalle/kauppaan/ravintolaan/hotellin aulaan hoitamaan isommat tarpeet.