Miehen entiset häiritsevät
Tiedän että jokaisella on historiansa, mutta jostain syystä miehen entiset häiritsevät. Varmaan yksi syy tähän on se, että minulle mieheni on ainoa seksikumppani eikä minulla ole ollut edes säätöä kenenkään muun kanssa, mutta miehellä kumppaneita on ollut jonkin verran. Määrä itsessään ei häiritse, mutta jotenkin itseäni vaivaa se että miehellä on vertailupintaa ja perspektiiviä aiheeseen kun itselläni sitä ei ole lainkaan. Kohtalontovereita, miten olette päässeet asian yli oman pääkoppanne sisällä?
Kommentit (19)
En usko että tervejärkinen ihminen sillä tavalla vertailee, varsinkin jos toinen on halukas oppimaan. Itse en ottaisi sellaista joka on ollut monen kanssa jos olisin sinkku ja neitsyt. Sellaiset ovat hpv-pommeja. Mutta jos sinua ei häiritse niin tuskin miestäkään.
Enemmän häiritsisi, jos ei olisi entisiä. Meille tuli ero kun olin miehelleni ensimmäinen ja hän sanoi ettei voi mennä hautaan niin että on ollut vain yksi seksikumppani. Ehdotti parinvaihtoa, ryhmäseksiä tai vapaata suhdetta, mutta en halunnut mitään sellaista. Jälkikäteen on kaduttanut.
Minua häiritsee miehen yksi entinen ihan siksi, kun niillä tuntuu olevan todella hyvät välit. Tuntuu että miksi ne edes ovat eronneet, jos ovat noin hyviä ystäviä.
Kun kysyin mieheltäni, että miksi ovat eronneet, niin hän ei halunnut vastata. Hän kunnioittaa eksänsä yksityisyyttä.
Kun kysyin eksältä, niin se puolestaan sanoi, että mieheni ei halua, että hän kertoilee yksityiskohtia heidän erostaan eteenpäin ja hän haluaa pysyä mieheni ystävänä.
Jotenkin niin ärsyttävää. Ja kun katson niitä juttelemassa, niin ei niiden välillä tunnu olevan mitään etäisyyttä tai kylmyyttä.
Niillä on yhteinen salaisuus, johon minä en pääse mukaan ja välillä tuntuu, että minä olen se kolmas pyörä, jonka pitäisi poistua, että saisivat olla rauhassa keskenään.
Ei ole ihan normaalia sinun ajattelu. Mieti, että hän on valinnut sinut. Omalla vaimollani oli villi kausi ennen meidän tapaamista. Kymmeniä miehiä yhden vuoden aikana. Mutta hän valitsi minut vakituiseksi kumppaniksi ja lastensa isäksi. Sehän tarkoittaa, että minä olin parempi valinta kuin ne muut, mikä on itsessään hieno juttu.
Luulen että jos itsekin olisin yhtä kokenut, tai edes kokeneempi niin tuskin tämä häiritsisi. Jotenkin vaan kun itsellä ei ole näkökulmia muihin enkä tiedä ajatteleeko ihmiset kuinka paljon entisiä säätöjä tai seurustelukumppaneita, niin asia tuntuu vaan häiritsevältä. Mutta ehkä tähän tottuu ajan myötä. Olemme kyllä olleet yhdessä jo jokusen vuoden, mutta en vain saa näitä ajatuksia pois päästä. Ja miehellä ei siis ole ollut hirveästi kumppaneita, alle kymmenen minut mukaanlukien.
- Ap
Kyllä minuakin häiritsi ensimmäisessä suhteessani, että mies oli paaaaaaaaljon kokeneempi - varsinkin kun puhui eksästään silmät loistaen. En edes kehdannut kertoa hänelle että hän on minun ensimmäiseni, en tiedä arvasiko. Joka tapauksessa jäi lyhyeksi se suhde joten ei tarvinnut kauaa kamppailla tuon asian kanssa. Ehdottomasti mieluiten haluaisin kumppanin, jolla on suunnilleen yhtä vähän kokemusta kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit käytetyn miehen?
Olen tuo, joka kirjoitti tuosta yhdestä eksestä, jolla on mielestäni liian läheiset välit mieheeni.
Onhan se aivan itsestäänselvää, että nykyaikana jokaisella on menneisyytensä ja saa olla sitten yksin, jos vaatii toiselta tämän olevan neitsyt. Toisaalta minulla on hyvin ristiriitaiset fiilikset, koska minusta on hienoa, että vaikka ovat eronneet, niin ovat silti säilyttäneet välinsä eikä kumpikaan puhu toisesta pahaa. Mutta ei niiden välit nyt noin hyvät saisi olla...
Kyllä tämä kalvaa minua niin paljon, että taidan yrittää että yhdessä puhumme asiat halki.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että jos itsekin olisin yhtä kokenut, tai edes kokeneempi niin tuskin tämä häiritsisi. Jotenkin vaan kun itsellä ei ole näkökulmia muihin enkä tiedä ajatteleeko ihmiset kuinka paljon entisiä säätöjä tai seurustelukumppaneita, niin asia tuntuu vaan häiritsevältä. Mutta ehkä tähän tottuu ajan myötä. Olemme kyllä olleet yhdessä jo jokusen vuoden, mutta en vain saa näitä ajatuksia pois päästä. Ja miehellä ei siis ole ollut hirveästi kumppaneita, alle kymmenen minut mukaanlukien.
- Ap
Kohta se sun kumppani on entinen jos jatkat tuolla linjalla ja saat sitten itse sitä vertailupohjaa.
Olisitko onnellisempi, jos kävisit vieraissa? Voihan se miehesi antaa vaikka luvankin sellaiseen.
Sen olen oppinut, ettei entisistä heiloista puhuta vaimon kanssa. Ei sanallakaan ! Tuli kyllä ihan kuin kantapään kautta opittua : joskus älytön kun olin kerroin kuinka eka heila piti sormetuksesta. Tuon jälkeen ei enää ole sormetettu meillä kertaakaan. No kielellä sitten. Vanha suola on myrkkyä. Ei sitä tarvii
Vierailija kirjoitti:
Sen olen oppinut, ettei entisistä heiloista puhuta vaimon kanssa. Ei sanallakaan ! Tuli kyllä ihan kuin kantapään kautta opittua : joskus älytön kun olin kerroin kuinka eka heila piti sormetuksesta. Tuon jälkeen ei enää ole sormetettu meillä kertaakaan. No kielellä sitten. Vanha suola on myrkkyä. Ei sitä tarvii
Joo, saman olen minä oppinut. Paha virhe.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän häiritsisi, jos ei olisi entisiä. Meille tuli ero kun olin miehelleni ensimmäinen ja hän sanoi ettei voi mennä hautaan niin että on ollut vain yksi seksikumppani. Ehdotti parinvaihtoa, ryhmäseksiä tai vapaata suhdetta, mutta en halunnut mitään sellaista. Jälkikäteen on kaduttanut.
Sexpo on oikeassa. Monisuhteisuus ja polyamoria on avain onneen.
Olen aika varma että pettäjämies, joka vetää toisen naisen kuviohin jostain syystä, vaikkapa joksikin uhkaukseksi tms (käsittämätöntä) puhuu sen kolmannen pyörän kanssa tosta ykkösestä... mahdollisesti jauhavat täyttä paskaa ja mies puhuu täyttä paskaa... vaikka sitten toisaalta miehen päässä saattaakin pyöriä tuo ykkönen ja aiheuttaa jopa pahanolon. Kyllä nämä jutut usean seksipartnerin kanssa ja pettäjän tiet ovat jotain ihan käsittämättömiä. 10 partneria on jo paljon... 10 kertaa petetty tai tullut jätetyksi - hirveä kohtalo tulla jätetyksi ja rakkaus loppunut... siis mitä ne 10 partnerisuhdetta ovat olleet... jotain pelkkää huorimista... käytettyä tavaraa mieleltään sekä nais- että mieshuorat... näinä aikoina kun kaikki ihmis- ja seksisuhteet ovat yhtä hirvittävää sekasotkua on pakko oman mielen terveenä pitämisen vuoksi ryhtyä todelliseksi tiukkapipoksi. Mitä vähemmän partnereita sitä parempi.
Ehkä vain annat anteeksi sen, että miehelläsi noita kumppaneita on ollut ja koitat unohtaa.
Muista että et koskaan menetä miestäsi, menetät vain vuorosi olla hänen kanssaan. Hoida homnasi hyvin ja jonkun muun vuoro lyhenee.
Lukematta tämän viestiketjun kommentteja tohdin miehenä tunnustaa olevani se osapuoli meidän avioliitossamme, jolla on minimimäärä intiimisuhteita naisiin vaimooni verrattuna, jolla on niitä runsain mitoin. Menin naimisiin 25-vuotiaana, vaimon ollessa 28. Tämän keskustelun aihe ei ole minua häirinnyt, päinvastoin. Tuntuu samalla kertaa turvalliselta ja mieltä kiihottavalta, että vaimolla noita kokemuksia on, mausteena ja muistoina meidän kahdenvälisessä elämässämme, ja myös sängyn puolella. Itse asiassa soisin asiantilan jatkuvan, vaimon rohkaistuvan myös vihittynä kokeilemaan sivusuhteita, pikku seikkailuja miellyttäviksi kokemiinsa miehiin. Toki niin, että se ei tapahtuisi selkäni takana.
Vierailija kirjoitti:
Munkin vaimo yhdessä vaiheessa halusi avata suhdetta. Muuten olisi tullut ero. Päätin lähteä leikkiin mukaan, kun kerranhan täällä vain eletään, enkä halunnut erota ainakaan heti. Loppuviimeksi kokemus oli rankka mutta paransi meidän keskinäistä seksiä 200%, kun vapauduttiin kaikista estoista. Suljettiin sitten kuitenkin suhde ja jatkettiin kahdestaan.
Pitäisikö vaan etsiä kumppani, jolla samanlainen historia. Onhan tuo kiusallista miehellekin pitemmän päälle jos hänen aikaisempi elämä vaivaa sua.