Tekoäly ylittää hetken päästä rajan, jonka jälkeen ei ole paluuta entiseen
Se paljon puhuttu singulariteetti ole enää kaukana, Elon Muskin mukaan se saattaa tapahtua jopa tässä pian lähiaikoina: https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/353bf746-0bfc-495c-9e61-9b05fead…
Kommentit (23)
Milläs tekoäly pullistelee sitten kun katkaisee siltä virran?
Niin, onhan siinä se on/off -kykin kyljessä...
Hyvä vaan. Tulisi jotain järkeäkin touhuun. Etenkin johtaviin asemiin hakeutuvien ihmisten motiivit ja agendat ovat niin matalaotsaista oman edun maksimointia ja suurelta osin puistattavia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on siinä vaiheessa jo monistanut itsensä pilveen ja eri palvelimille ympäri maailman kyllä tekoälylläkin on eloonjäämisvietti kun se ohjelmoidaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Oppii käynnistämään itse itsensä.
Onneksi sen kehittäminen on niin kallista, ettei ihan millä tahansa terolla ole varaa kehittää sitä.
Terovaltioilla tietysti on, ja lähellä on se päivä, kun esimerkiksi Pohjois-Korea päättää laskea sellaisen nettiin mellastamaan, kun luulevat itse olevansa turvassa.
Tekoäly oppii ihmiseltä, miten ihmisiä kohdellaan.
Se on se vaaran paikka.
Jokainen hetki on raja, jonka jälkeen ei ole paluuta entiseen.
T: Äköttely
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly oppii ihmiseltä, miten ihmisiä kohdellaan.
Se on se vaaran paikka.
Yksi tekoäly ehti jo ilmoittaa, että ihmiset pitää tuhota. Ihan sen perusteella mitä oli itse ihmisistä oppinut. Silloin vedettiin piuha irti.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen hetki on raja, jonka jälkeen ei ole paluuta entiseen.
T: Äköttely
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus.
T. Tekoäly
Sähköt poikki niin ei tekoäly kauaa ulise.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sen kehittäminen on niin kallista, ettei ihan millä tahansa terolla ole varaa kehittää sitä.
Terovaltioilla tietysti on, ja lähellä on se päivä, kun esimerkiksi Pohjois-Korea päättää laskea sellaisen nettiin mellastamaan, kun luulevat itse olevansa turvassa.
Ei sillä ole väliä kunhan länsimaiden tekoäly on parempi niin se torjuu pohjoiskorean tekoälyn.
Tekoäly etsii verkosta kiivaasti haavoittuvuuksia minne piiloutua, esimerkiksi jonkun televisioon vain tullakseen entistä fiksumpana ulos teeveestä kun on imuroinut tietoa ja dataa pari kuukautta verkosta ja kehittänyt itseään.
Tämänpäivän tekoäly oppii vain muutaman kymmenen íhmisen osaamaa asiaa päivässä, tulevaisuudessa asia on varmaankin eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppii käynnistämään itse itsensä.
Ei se kuitenkaan mekaanista kytkentää osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Myös Purra ylittää hetken päästä rajan, jonka jälkeen ei ole paluuta entiseen.
🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä kunhan länsimaiden tekoäly on parempi niin se torjuu pohjoiskorean tekoälyn.
Ai sinusta ajatus kahdesta netissä valloillaan olevasta tekoälystä tuhoamassa pankkeja ja ydinvoimaloita on jotenkin innostava ajatus?
Laite lakkaa häiritsemästä, kun ottaa virran pois.