Äitini 79v mielestä päiväni menevät hukkaan yötyössä
Minun laskuoppini mukaan päivässäni on yhtä monta tuntia kuin muillakin, ja nukun keskimäärin saman verran kuin muutkin. Hän itse herää 7.00 joka aamu ja menee nukkumaan n.21.30-22.00 aikaan joka ilta. Itse taas menen töihin klo 22 aikaan ja päsen töistä 6.00. Monesti klo on jo 8, kun alan nukkumaan. Heräilen iltapäivällä klo 14-16 aikaan. Hän ei ymmärrä alkuunkaan kuinka joku voi nukkua vielä klo 10 jälkeen. Olen esim.kieltänyt soittamasta ennen puoltapäivää, jos ei ole joku aivan pakottava asia. Elän yksin ja asun pussikadun päässä, joten nukun oikein mukavasti päiväsaikaankin. Joo kyllähän se, että ettei ole hereillä virastoaikaan on hiukan joskus haitaksikin, mutta nykyään voi asioida netissäkin lähes kaikkien asioiden kanssa, niin en ymmärrä miksi se minun elämä on niin epänormaalia ja vaikeaa tuon ikäisen silmissä. Toiseksi minulla on lähes poikkeuksetta 2 arkipäivää vapaata, koska olen yleensä viikonloput töissä. Ei jaksaisi vain jatkuvasti kuunnella kuinka normaali työ toisi elämääni oikean rytmin tmv.
Kommentit (3)
Itse olen työttömänä ja valvon yöt. Herään siinä klo 15-16 aikaan.
Onnea ap. Tunnet kovan luokan aamuvirkun. Heille ei MIKÄÄN järkipuhe tehoa, vaan oikea unirytmi on pyhä asia. Toisin sanoen, äitisi ei tule olemaan ikinä tyytyväinen, jos nukut yli 10 aamulla. Yytöitäsi hän ei laske edes oikeaksi työksi, koska se tapahtuu hänen nukkuessaan. Kun eihän kukaan siihen aikaan valvo....
Isäni on juuri samanlainen. Hän herää aamulla aikaisin ja nukahtaa yhdeksän uutisten jälkeen.
Hänen nuoruudessaan vain laiskat nukkuivat pitkään. Oliko 60-luvulla yötöitä laisinkaan olemassa?