Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys

Vierailija
19.04.2024 |

Minun esikoinen täyttää toukokuussa 30-v., joten ruuhka vuodet on unohtunut. 

Olen nyt "tutustunut" naapuriin, jolla on n.2-3 kk ja 5 vuotias lapsi. Näitä lapsia ajoittain vahdin pihalla, kun vanhemmat käyvät kaupassa pesutuvassa jne.Eivät elä kurjuudesta, mutta selkeästi taloudellinen tilanne voisi olla parempi. 

Toivon , että voisin heitä jotenkin tukea ILMAN että se näyttää siltä kuin leikkasin pelastajaa. 

Mitä sellaista apua, tukea voisin antaa ettei se näyttäydy "armonpaloilta". 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysymyksesi ole tyhmä, se on vain vähän vaikea.

Vierailija
2/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun vahdit lapsia, se varmasti on jo hyvä. Toki, jos joku keksii muutakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikea kysymys todellakin,käykö heistä kumpikaan työssä?

Vierailija
4/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet mukava naapuri. Kyllähän me tiedetään mitä ruuhkavuosien vanhemmat kahdestaan pesutuvassa tekee. Toki kohta vahdit kolmattakin. 

Vierailija
5/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet mukava naapuri. Kyllähän me tiedetään mitä ruuhkavuosien vanhemmat kahdestaan pesutuvassa tekee. Toki kohta vahdit kolmattakin. 

Sanoo hän joka on tehnyt sitä ja kuka on me?

Vierailija
6/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että on ylimääräinen lahjakortti S-kauppaan tai K-kauppaan ja haluat antaa sen heille. Sanot, että ostakaa vaikka lapsille jotain kivaa. Se kuulostaa luonnolliselta, että haluaa antaa jotain lapsille, joita on hoitanut.

Ota selvää lasten syntymäpäivistä tai nimipäivistä. Anna silloin kortti ja seteli. Selitys voi olla, että halusit antaa jotain (niin kuin halusitkin), mutta et tiennyt mitä antaisit, joten ostakaa itse mitä haluatte. Lahjan antaminen ei ole liian erikoinen asia mukavalta naapurilta.

Vierailija
7/7 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaikka kylään kahville tai pizzalle tms., tutustu vähän paremmin niin kuin se luontevasti menee ja kuulostele. Kai sitä apua voi tarjota suoraankin, jos tarve ilmenee, jotain pientä apua silloin tällöin, jos he ilahtuvat. Esim. tarjoudut vahtimaan lapsia, että nuori pari pääsisi vähän ulos tuulettumaan, vaikka elokuviin. He näyttävät epäröiviltä, sanot, että sinä voit tarjota liput tai sanot että sinulla olisi pari ylimääräistä lippua. Jos leivot, leivo vähän ylimääräistä viemisiksi. Tai jos lapsesi tai sinä olette samaa kokoa ja on ylimääräisiä hyvälaatuisia vaatteita, sanot että olisi tällaisia vaatteita, olin viemässä niitä kirpparille, mutta tuli mieleen, että olisiko niissä jotain sinulle sopivaa.