Söisitkö aivoja?
Minä voisin syödä aivoja jotka on sellasista eläimistä kuten esim kana, jänis, hiiri ja muut jyrsijät.
Muiden eläimien aivoja en ikimaailmassa suostuisi syömään. Siis esim apina, elefantti, lammas,... koska taitaisi olla ihan liian suuri riski saada jokin hengenvaarallinen tauti kuten esim hullunlehmäntauti. Syödessäni pelkäisin henkeni edestä!
Mutta luulen että olen väärässä. Luulen että vaikka söisin miljoona elefantinaivoa niin silti en mitenkään voisi saada hullunlehmäntautia. Mutta silti minä kieltäydyn syömästä elefantinaivoja. Kananaivoja minä toki edelleenkin suostun syömään.
Ja toki on myös sellasia "välieläimiä" jotka eivät ole kanoja eivätkä ole elefantteja, joten on vähän kiikunkaakun niinjanäin että suostunko niiden aivoja syömään. Tässä niitä välieläimiä: koira, kissa, muurahaiskarhu, majava, vyötiäinen, pesukarhu, koalakarhu, pandakarhu, kilpikonna,...
Luulen että kaikki merieläimet ovat "aivosyötäviä" eläimiä. Eli luulen että voin syödä kaikkien merieläinten aivot ilman mitään riskiä että sairastuisin yhtään mihinkään. Siis valas, hai, delfiini, hylje, mursu,...
Kommentit (17)
En koe aivojen syömisestä olevan itselleni mitään hyötyä, joten en syö aivoja.
En. Ei maistu. Lisäksi bse tauti vaanii aivojensyöjiä, ties mikä muu.
Sinun aivoissa ei taida olla paljoakaan syötävää?
Joku onkin jo näemmä ehtinyt syömään AP:n aivot.
Tiedän sellaisen, joka joutui syömään apinan aivoja. Työn, eli liikematkan johdosta.
Jotkut neuvottelut on oudompia kuin toiset.
Eikös alatoopi ole valmistettu aivoista?
No jos olette liivatetta sisältäviä ruokia syönyt niin olette myös syöneet aivoja.
pikkukalojen ja kaikkien rapujen aivoja kyllä
Tarkoitatko nisäkkään aivoja? Olen syönyt vuohenaivohotpotia ja voisin kyllä syödä muidenkin nisäkkäiden aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös alatoopi ole valmistettu aivoista?
Ei vaan ihan lihasta. Toki se sisältää liivatetta, joka voi sisältää aivoja.
Olen nähnyt kun lehmän aivoja keitettiin kattilassa. Ei houkuttanut syömään.
Vierailija kirjoitti:
No jos olette liivatetta sisältäviä ruokia syönyt niin olette myös syöneet aivoja.
Toki uskon semmosen teorian joka sanoo että päivittäisissä elintarvikkeissamme saattaa olla aivoja. Mutta liivate? En usko! Koska eikös liivate ole tehty luusta? Eikä aivoissa ole luuta! Joten liivate ei ole tehty aivoista? Jos jokin on tehty luusta niin se ei ole tehty aivoista, joten liivate ei ole tehty aivoista? Vai?
Toisaalta, toki, myös liivatteessa on riski. Koska liivate on tehty luusta! Ja eikös luun sisällä ole luuydin? Ja luuydin pitää sisällään 99% kaikista niistä hengenvaarallisista sairauksista jotka aivot pitävät sisällään? Joten luun, luuytimen, syöminen on 99% yhtä vaarallista kuin aivojen syöminen? Joten ei kyllä kannattaisi syödä liivatetta jos ei halua menettää henkeään!
Mutta tämän viestin minä kirjoitin tietämättä mistään mitään. Mutta silti: en suostu syömään lehmän aivoja. Enkä suostu syömään lehmän luuydintä. En suostu! Mun käsityksen mukaan: aivot = luuydin = molemmat yhtä hengenvaarallisia. Joskin saatan olla täysin väärässä.
ap
Etanan aivoja. Muikun aivoja ja simpukanaivoja olen syönyt. Hengissä ollaan vielä.
Tietenkin. Parasta puoliraakana. Omnomnom...