Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö päärynöitä ja omenoita koskaan kuorineen?

Vierailija
19.04.2024 |

Olen laiska kuorimaan ja tuntuu, ettei noita edellä mainittuja hedelmiä ole kuitenkaan terveellistä syödä kuorineen. No, ehkä kotimaista omenaa voisi syödä kuorineen. Jäävät siksi useimmiten ostamatta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön luomut kuorineen. Suomalaiset omenat syön myös kuorineen vaikka niistä on torjunta-aineita.

Vierailija
42/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää pestä harjalla ja astianpesuaineella ja kuumalla vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin peruna kun muut juurekset erittää kuoreen omaa myrkkyä, että estää tuholaisia iskemästä. Lukekaa. 

Vierailija
44/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita joo, päärynät kuorin.

Vierailija
45/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina ulkomaisia omenoita, kun ovat paljon suomalaisia halvempia ja aina olen ne syönyt kuorineen. Ihan hengissä olen.

Päärynät kuorin aina, se kuori on aika ällö mielestäni.

Vierailija
46/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAveri neuvoi konstin, laita lämmintä vettä astiaan ja sinne etikkaa, upota hedelmä sinne joksikin aikaa, niin se vaha lähtee. Kokeilin, se vanah mihinkään lähteny pöh!

No, silti syön kuorineen, kotimaiset omenat, en osta ulkolaisia paitsi viinirupaleita.

Se vaha on useiden talvilajikkeiden oma ominaisuus, ei niihin mitään vahaa lisätä. Luonto hoitaa.

Vierailija
47/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAveri neuvoi konstin, laita lämmintä vettä astiaan ja sinne etikkaa, upota hedelmä sinne joksikin aikaa, niin se vaha lähtee. Kokeilin, se vanah mihinkään lähteny pöh!

No, silti syön kuorineen, kotimaiset omenat, en osta ulkolaisia paitsi viinirupaleita.

Se vaha on useiden talvilajikkeiden oma ominaisuus, ei niihin mitään vahaa lisätä. Luonto hoitaa.

Etikkavesi kyllä tappaa joitan homeita ja tauteja ja elukoita, itse liotan ulkomaiset mansikatkin etikkavedessä (mutta en hedelmiä), säilyvät pitempään hyvinä.

Vierailija
48/51 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja syön kuorineen. Vältän molempia "napoja". Niitä kohtia en syö, kuin kotipuun omenoista. 

Vierailija
49/51 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitää pestä harjalla ja astianpesuaineella ja kuumalla vedellä.

Toi on jo liioittelua.

Vierailija
50/51 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Mulla jää vain se kanta mistä se roikkuu siellä puussa. Syön siemenkodat yms

Vierailija
51/51 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin pesen ja syön kuorineen, mutta jotkut omenat ovat paksukuorisia ja ne kuorin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi