Syöttekö päärynöitä ja omenoita koskaan kuorineen?
Olen laiska kuorimaan ja tuntuu, ettei noita edellä mainittuja hedelmiä ole kuitenkaan terveellistä syödä kuorineen. No, ehkä kotimaista omenaa voisi syödä kuorineen. Jäävät siksi useimmiten ostamatta.
Kommentit (51)
Ne pitää pestä harjalla ja astianpesuaineella ja kuumalla vedellä.
Niin peruna kun muut juurekset erittää kuoreen omaa myrkkyä, että estää tuholaisia iskemästä. Lukekaa.
Ostan aina ulkomaisia omenoita, kun ovat paljon suomalaisia halvempia ja aina olen ne syönyt kuorineen. Ihan hengissä olen.
Päärynät kuorin aina, se kuori on aika ällö mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
KAveri neuvoi konstin, laita lämmintä vettä astiaan ja sinne etikkaa, upota hedelmä sinne joksikin aikaa, niin se vaha lähtee. Kokeilin, se vanah mihinkään lähteny pöh!
No, silti syön kuorineen, kotimaiset omenat, en osta ulkolaisia paitsi viinirupaleita.
Se vaha on useiden talvilajikkeiden oma ominaisuus, ei niihin mitään vahaa lisätä. Luonto hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAveri neuvoi konstin, laita lämmintä vettä astiaan ja sinne etikkaa, upota hedelmä sinne joksikin aikaa, niin se vaha lähtee. Kokeilin, se vanah mihinkään lähteny pöh!
No, silti syön kuorineen, kotimaiset omenat, en osta ulkolaisia paitsi viinirupaleita.
Se vaha on useiden talvilajikkeiden oma ominaisuus, ei niihin mitään vahaa lisätä. Luonto hoitaa.
Etikkavesi kyllä tappaa joitan homeita ja tauteja ja elukoita, itse liotan ulkomaiset mansikatkin etikkavedessä (mutta en hedelmiä), säilyvät pitempään hyvinä.
Pesen ja syön kuorineen. Vältän molempia "napoja". Niitä kohtia en syö, kuin kotipuun omenoista.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää pestä harjalla ja astianpesuaineella ja kuumalla vedellä.
Toi on jo liioittelua.
Aina. Mulla jää vain se kanta mistä se roikkuu siellä puussa. Syön siemenkodat yms
Pääosin pesen ja syön kuorineen, mutta jotkut omenat ovat paksukuorisia ja ne kuorin.
Syön luomut kuorineen. Suomalaiset omenat syön myös kuorineen vaikka niistä on torjunta-aineita.