Jos kärsii pahasta olosta ja joku Somac ei auta niin auttaisiko drinkki? Olut? Whisky? vai paheneeko homma vain?
Jos kärsii pahasta olosta ja joku Somac ei auta niin auttaisiko drinkki? Olut? Whisky? vai paheneeko homma vain?
Kommentit (22)
Vaan ajattelen kun Somac on ennenkin vienyt jonkunlaiset vatsaongelmat. Nyt en tiedä mitä panisin suuhuni - tämä on vain epämääräistä ja luultavasti stressistä johtuvaa. On kyllä ollut mm divertikkelitulehdus sun muuta mutta tämä ei tunnu nyt ihan siltä vaikka voi olla vaik ei luulis.
Kokeile syvään hengittelyä ja syö ruisleipää tai hapankorppua hitaasti pureskellen.
Hengitystä minäkin suosittelen ja happihyppelyä ulkona. Maiseman vaihdossa saa usein myönteistä tulista korvien väliin. Ja tietenkin puhuminen, pahan olon purkaminen auttaa. Jos ei ole ketään, voi kirjoittaa. Tärkeää tunnistaa tunteensa, hyväksyä ne ja antaa niille se merkitys mikä niille kuuluu, eli ei enempää eikö vähempää.
Olen yrittänyt kaurapuuroa ja paljon vettä sitruunalla. Tekisi mieli koittaa yksi olut jos edes rentouttaisi.
Ei mitään vahvaa joka ärsyttää vatsaa entisestään.
Minä suosittelen neutraaleja maitotuotteita; maitoa,jogurttia,(a-)piimää. Näillä saan oman vatsani rauhoittumaan.
Mustikkakeitto myöskin.
Paavali suositteli Uudessa Testamentissa viinia vatsaongelmiin, oliko nyt kirjeessään Timoteukselle, vai kelle, mutta hyvä vinkki edelleen.
Ois paras juoda sinistä tai punaista maitoa, viinaksilla pahenee vaan.
Tyhjennä se visky pullo, niin ei huono olo haittaa.
Hapankorppu, metwursti tai salmiakki auttaa minulla.
Paasto voisi auttaa, jos kyse on vatsaongelmista. Alkoholi pahentaa.
Piparminttutee auttaa tai sitten inkiväärijuoma tai ihan voi narskutella pikkusen raakanakin.
Aivan järisyttäviä apuja noi kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään vahvaa joka ärsyttää vatsaa entisestään.
Minä suosittelen neutraaleja maitotuotteita; maitoa,jogurttia,(a-)piimää. Näillä saan oman vatsani rauhoittumaan.
Mustikkakeitto myöskin.
Ei mitään vasikanmaitotuotteita. Ei ne ole ihmiselle alunperinkään tarkoitettu. Aina sanotaan, että kyllä rauhottaa ja helpottaa. Ehehehe. Eipä auta kuin hetkellisesti. Maito ei ole niin neutraali kuin sen luullaan olevan maitoisuutensa vuoksi. Se on yksi pahimpia kropan limottajia. Tuottaa limaa niin pirukseen. Se ylimääräinen lima sitten ärtyy vatsassa ja aiheuttaa ties mitä väänteitä.
Jos tarkoitat närästystä niin alkoholi ei siihen auta. Päinvastoin.
Ainiin Kurkuma on myös yksi vatsa-apu!
Somac on närästyslääke, alkoholi pahentaa närästystä.
Ja jos haluat ett oikein kunnolla juilii niin vedä A-jugurtti ja juo vissyä päälle.
Millä tavoin Somacin pitäisi auttaa pahaan oloon?