Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotelleissa ei ole enää kivaa ja rentoa

Vierailija
18.04.2024 |

Joo, tiedän, varsinainen luksusongelma kyseessä, mutta valitanpa nyt kuitenkin.

Olemme lapseton pariskunta ja olemme lomailleet pääasiassa ulkomailla hotelleissa jo parikymmentä vuotta. Ennen se olikin tosi mukavaa. Asiakkaita kohdeltiin hyvin, ja esim. All Inclusive oli nimensä mukainen, eikä missään juuri pihtailtu. 

Nykyään tuntuu, että olemme asiakkaina lähinnä haitaksi. Hotellien työntekijät ovat kiireisiä ja tympeitä, ja kohtelevat asiakkaita lähinnä tippikoneina. Hyvienkin hotellien All Inclusivessa kaikki on surkeaa, ruoka on pahaa ja drinkkejä jatkettu vedellä. Vain ihan perusjutut sisältyvät hintaan, mutta muuten saakin maksaa extraa.

Varmasti maksamalla kymppitonnin parista viikosta saisi oikeasti hyvää palvelua, mutta noin suuriin summiin ei sentään ole varaa. Olenkin miettinyt, että melkein mieluummin lomailisi jo kotona.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan Alicante vai peräti Alanya? 🤣

Sijaitseeko Alicante mielestäsi Euroopan ulkopuolella. Et taida kuulua tähän keskusteluun.

Ap

Vierailija
22/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa mitään All Inclusive juttuja ole. Taitaa kieltää alkoholilakikin.

Vierailija
24/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi tähänkin ketjuun ottavat osaa ihmiset, jotka eivät aiheesta mitään tiedä. Menkää vaikka takaisin Ylilaudalle haukkumaan ihmisiä, kun ei teillä muutakaan elämää ole.

Vierailija
25/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa mitään All Inclusive juttuja ole. Taitaa kieltää alkoholilakikin.

Niin? Aloituksessani kirjoitin sekä yleisesti hotelleista että All Inclusivesta. Hitto tätä palstaa, kun ei osata enää edes lukea.

Ap

Vierailija
26/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on aloittajalla huono päivä. Mikään vastaus ei kelpaa ja kristallipallosta olisi pitänyt tietää että ap kertoo vain Euroopan ulkopuolisista kokemuksista. En yhtään ihmettele jos ap:llä on huonoja kokemuksia kun asenne on tuo. Enpä haluaisi olla sinun miehesi kengissä. 

Vierailija
27/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja haluaa lomailla all inclusive -hotelleissa ja neuvoksi tarjotaan lopettaa lomailu all inclusive -hotelleissa. 

Vierailija
28/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen huomannut saman vaikka matkustankin aina itsekseni.

Enää ei kannata maksaa mistään luksuksesta, vaan varaan jotain keskihintaista. Silloin ei odotukset ole liian korkealla mutta esimerkiksi hotellimajoitus on suht siisti ja turvallinen.

No rahaahan tässä säästyy ja voin matkustaa useammin :)

Vierailija
29/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siellä ole rentoa kun joka paikassa pitää pelätä luteita!

Vierailija
30/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaitseeko Alicante mielestäsi Euroopan ulkopuolella. Et taida kuulua tähän keskusteluun.

Ap

Eli olit Alanyassa. Selvä 😆

Vierailija
31/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö miksi mennä huonon kokemuksen perässä Meksikoon ja mollata toista, jolla hyvät kokemukset Euroopasta?

Vierailija
32/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapseton pariskunta käyttäisi all inclusivea? Silloinhan on vapaus liikkua ja syödä missä haluaa. Lasten kanssa AI on kätevä.

Vierailija
33/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli olit Alanyassa. Selvä 😆

Eli olet yksinkertainen. Selvä.

Vierailija
34/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt lisämaksulliseen all inclusiveen?

Eihän all inclusivessa tipata?

Olethan lukenut arvostelut paikasta etukäteen?

Toki jos käy vaan jossain bulgariassa ja turkissa 3 tähden lomilla, niin voi olla jotain tuollaista.

Itsellä vain hyviä kokemuksia kymmenistä 4-5 tähden hotelleista Kreikassa, Espanjassa (muuallakin kuin kanariallla), Dubaissa, Italiassa ja Ranskassa. 

Eli olet hädin tuskin Euroopan ulkopuolelle päässyt. Itsellä suurin osa AI-kokemuksista Euroopan ulkopuolelta. Koitapa mennä vaikka Meksikoon, ja katso, mitä tapahtuu, jos et tippaa.

Jännä kun minä olin juuri jokunen viikko sitten AI:ssa Meksikossa, en tipannut ja sain ainoastaan ensiluokkaista palvelua. Pitäisiköhän sinun miettiä myös sitä miten itse kohtelet sinua palvelevia työntekijöitä? Usein se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Vierailija
35/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapseton pariskunta käyttäisi all inclusivea? Silloinhan on vapaus liikkua ja syödä missä haluaa. Lasten kanssa AI on kätevä.

Joskus on (tai ainakin ennen oli) ihanaa mennä johonkin hyvään adults only -resortiin tai hotelliin nauttimaan olostaan. Toki olemme retkeilleet kuitenkin useampana päivänä. 

Vierailija
36/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni on vähän huono, mutta olin parisen vuotta sitten Dubaissa AI-hotellissa, 5 tähden. En olisi itse maksanut (enkä edes matkustaisi ikinä omalla rahalla Dubaihin), oli työmatka. Palvelu ja ruoka oli täydellistä, drinkit ihan ok.

Mutta olen vähän ihmetellyt AI-hotelleja, miksi sinne halutaan? No ehkä, jos on monta eri-ikäistä lasta, se helpottaa elämää. Mutta aikuiset? Kun kerran voisi itse valita ravintolat, joissa käydä, luksusta tai tavallista. No joo, voihan AI-hotelleissakin asuvat käydä muualla syömässä, mutta ei kai siinäkään järin järkeä ole.

Kyllä mä olen hyvissä hotelleissa saanut hyvää palvelua, tippejä tosin jätän reilusti, se varmaan auttaa asiaa :) 

Vierailija
37/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

All inclusiv !

Sehän on riistoa!

https://tamamatka.fi/saako-sana-all-inclusive-selkaasi-kylmia-vareita/

Eli ei edistä  paikallisen väestön hyvinvointia! Kaikki rahat jää suurliikemiesten taskuun, ei pikku yrittäjille.

Ei minun lomani tarkoitus ole edistää paikallisen väestön hyvinvointia vaan ihan omaa hyvinvointiani lomillani edistän

Vierailija
38/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellistahan kannattaa ottaa vain aamupala ja muuten löytää eri ruokapaikkoja joka päivälle kaupungista. Miksi mulla ei yhtään kiinnosta hotellimatkat all inclusivella, sais aina olla hotellilla syömässä. Eihän siinä reisaamaan ja nähtävyyksiä pääse kattomaan ja ettimään jotain kivaa ravintolaa vaikka meren äärestä tai mistä lie. Nonni, kello sen verran et kipin kapin taas hotellille syömään. 

Näkee, että A/I ei ole kovin tuttu. Miksi pitäisi olla hotellilla syömässä? All inclusiven kustannus useimmiten on aika kohtuullinen, pelkästään se, jos syöt vaikka aamiaisen, käytät kahvit/kahvileivät/vesipullot, nappaat välipalaa hotellilla ollessa, syöt lounaan tai illallisen toisinaan, oluet,viinit, cocktailit, riittää kattamaan sen aika pitkälle. Plus että jos sattuisi sen tauottoman retkeilyn lomaan olemaan lupooaikaa, pääset rantapalveluihinin samalla rahalla.

Eri asia on tietysti se, jos maksettuaan aaiistä on pakonomaisesti istuttava jokaikinen ruokailu ja tarjoilu, ettei vain mene rahaa hukkaan 😆! Tämähän tosin on Vauvalla se johtava näkemys.

Vierailija
39/59 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubb

Vierailija
40/59 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä