Osuuspankin ja Osuuskaupan omistaja-asiakkaiden on syytä muistaa ilmoittaa saamansa bonukset verottajan lisäksi myös Kellalle
Toisin sanoen tämä on tärkeä muistutus siitä että jatkossa asiakasomistajien bonukset ovat verotwttavaa tuloa joten ne huomioidaan myös tuissa.
Kommentit (28)
Eihän niitä osuuspankin bonuksia saa edes käytettyä.
Ai se pari euroa mitä sieltä tulee?
Huimat boonukset tulee OP:n päivittäis asioinnista, pitkään oli miinuksella, nyt näkyi olevan huimat 18snt. Ässältäkin varmaan lähes 20€/v.
Vierailija kirjoitti:
Elä puhu paskaa
Hyi kun haisee. Kyllä ne verolle on tulossa. Eli on tuloa, vai eikö pääomatuloja ilmoiteta toimeentulotukeen?
Ei koske kauppojen bonuksia, vaan pankkien ja vakuutuslaitosten. S-pankkin palveluista ei saa bonusta, joten ei koske S-ryhmää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanhan niillä vakuutuksia, palvelumaksua ja lainan korkolyhennyksiä.
Siis nuo pari senttiä ja muutama euro. Enemmän rahaa kuluu tuohon ilmoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske kauppojen bonuksia, vaan pankkien ja vakuutuslaitosten. S-pankkin palveluista ei saa bonusta, joten ei koske S-ryhmää tämä.
"Bonus on euroja, jotka käytät itse niin kuin haluat" sanoo S-ryhmä.
https://www.s-kanava.fi/bonus/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiYOxBhC5ARIsA…
Ei niitä tarvitse verottajalle ilmoittaa, OP tekee sen puolestasi.
S-ryhmän mukaan bonuksia voit saada parhaimmillaan 5 % ostojen euromäärästä, ja 5,5 % lisää jos käytät ostoksiin S-Pankin maksukorttia. Esimerkiksi 100 euron ostoksesta saa 5 euroaebonusta tai 5.5 euroa jos käyttää S-kortria.
Ei huolta ostetaan 3500 eurolla nyt vähemmän. Lidlin alekuponkeja tulee jatkossa 2 euroa kk ja bonusta 0,50 euroa. Ja sehän näkyy tiliotteella.
Bonukset voi vaihtaa vaikka kahviin. Miten se ilmoitetaan
Kerro veetun vatun ketun ap että mikä hemmetti on tuo kella tai teen ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne ovat ihan turhat, kun ei ole osuuspankissa vakuutuksia. Ainoa minkä niistä saan maksettua on se parin euron palvelumaksu. Mitään muuta hyötyä niistä bonuksista ei minulle ole eikä niitä saa edes itselleen nostettua. Ihan perheestäsi koko systeemi.
Saat kaksi tuntia aikaa kertoa mikä on kella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ne ovat ihan turhat, kun ei ole osuuspankissa vakuutuksia. Ainoa minkä niistä saan maksettua on se parin euron palvelumaksu. Mitään muuta hyötyä niistä bonuksista ei minulle ole eikä niitä saa edes itselleen nostettua. Ihan perheestäsi koko systeemi.
*PERSEESTÄ
Mulla näkyi veroehdotuksessa bonukset ihan ilman erityistä ilmoittamista.