Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tässä muu auta kun viljellä ensi kesänä oma ruokansa

Vierailija
17.04.2024 |

Mistä saa halvalla siemenperunaa yms? Taimia? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kovin halvaksi tule. Itselläkin kyllä jotain esikasvatuksessa, mutta veikkaan etten satoa saa. Ja pitäisi tehdä kova perustustyö kasvimaahankin jos sinne meinaa laittaa.

Vierailija
2/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kovin halvaksi tule. Itselläkin kyllä jotain esikasvatuksessa, mutta veikkaan etten satoa saa. Ja pitäisi tehdä kova perustustyö kasvimaahankin jos sinne meinaa laittaa.

Tässä on edellinen asukas viljellyt. Ei olisi kauheasti perustamista 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei en tiedä viljelyllä säästätkö paljonkaan, peruna ja juurekset on aika edullisia. Mutta kalastus, metsästys, sienestys ja marjastus ne jo onkin jotain. Nämä on kalliita ostaa.

Vierailija
4/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita unikkoa kans särkylääketarpeisiin!

Vierailija
5/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta on ostaa ihan tavallista kaupan perunaa siemenperunaksi.

Vierailija
6/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fasaani yöpynyt kaksi kertaa pihakoivussa. Jos kolmannen kerran tulee niin asetan uunipadan siihen alle ja...

Vierailija
7/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fasaani yöpynyt kaksi kertaa pihakoivussa. Jos kolmannen kerran tulee niin asetan uunipadan siihen alle ja...

Mullapa käykin peuroja pihalla

Nimim. arkkupakastin tilauksessa 

Vierailija
8/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ollaan kieltämässä tai ainakaan sitä ei katsota hyvällä.

Tulevaisuudessa syöt hyönteisiä.

Vierailija
9/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimet joudut esikasvattamaan itse, ei niitä halvalla saa. Sipuli-istukkaat kaupasta verkkopussissa, ne maahan jne. Kaalit ehtii vielä laittaa esikasvamaan mutta ne venahtavat huoneenlämmössä. Kurpitsat voi laittaa toukokuussa. Salaattia ja sen sellaista on helppo kasvatella ja sitä ei vaivaa tuholaisetkaan. 

Vierailija
10/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei en tiedä viljelyllä säästätkö paljonkaan, peruna ja juurekset on aika edullisia. Mutta kalastus, metsästys, sienestys ja marjastus ne jo onkin jotain. Nämä on kalliita ostaa.

Parhaan katteen saa itselleen esim päärynöistä, kirsikoista, vadelmista, karhunvatukoista, mansikoista, rucolasta, pinaatista, yrteistä ja sienistä. Meillä kaikkea em menee paljon ja veikkaan että säästö on satasia vuodessa.

Lisäksi kasvatan eri tomaattilajikkeita, munakoisoa, kesäkurpitsaa, valkosipulia ja säilön sen mitä ei tuoreena syödä. Edellisen vuoden siemenistä joten ei tule kalliiksi

Vierailija
11/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa käykin peuroja pihalla

Nimim. arkkupakastin tilauksessa 

Ne saisikin poistaa sillä ne syövät kaikki kotikasvattajan niille kelpaavat taimet parempiin suihin.

Vierailija
12/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatintaimet saat kun ostat tomaatin ja otat siitä siemenet ja pistät itämään. Kaupasta saat perunoita, joita idättää ja laittaa maahan. Porkkanansiemenet on vielä suht koht edullisia. Kesäkurpitsansimenet ovat kalliita suhteessa taimimäärään, mutta kun olet yhden kasvukauden kasvattanut, voit ottaa kasvattamastasi kesäkurpitsasta uudet siemenet. 

Vierailija
13/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kaupungin palsta pari vuotta. Perunaa ja porkkanaa pääasiassa. Minulla on kyllä maakellari että voin säilytellä heinäkuulle asti.

Nyt tänä vuonna laitan pensaspapua palstalle ja hernettä ja supistan hiukan perunamaata. On tosi kivaa ja mielekästä  puuhaa.

Minulla kasvaa kyllä koko repertuaari vihanneksia, nuo vaan mainitakseni.

Vierailija
14/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan katteen saa itselleen esim päärynöistä, kirsikoista, vadelmista, karhunvatukoista, mansikoista, rucolasta, pinaatista, yrteistä ja sienistä. Meillä kaikkea em menee paljon ja veikkaan että säästö on satasia vuodessa.

Lisäksi kasvatan eri tomaattilajikkeita, munakoisoa, kesäkurpitsaa, valkosipulia ja säilön sen mitä ei tuoreena syödä. Edellisen vuoden siemenistä joten ei tule kalliiksi

Parhaan katteen saa kylläkin kan-nabiksesta, voi sitten ostaa sisäfilêttä pöytään. Tai jos ei halua sekaantua niihin puuhiin niin sitten viljelee vaan jotain muuta.

Vierailija
15/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on edellinen asukas viljellyt. Ei olisi kauheasti perustamista 

Ap

Perustaminen on halpaa, varaudu kuitenkin siihen että ensimmäiset kesät eivät vielä vapauta sinua oravanpyörästä.

T. Kolmas kesä alkamassa

Vierailija
16/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman kasvin kun saa hyvän tuoton, taxfree.

Vierailija
17/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa vain niitä mitkä ostettuna on kalliita kuten marjat, paprika, chili, hedelmät. Peruna, porkkana ja sipuli kaupasta. Kesäkurpitsa ja avomaankurkku itse kasvattaen. Naapurin tai jonkun muun kanssa voi tehdä vaihtokauppaa. Itse olen vaihtanut omenoita marjoihin kun en pysty metsään menemään.

Vierailija
18/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien on pakko🤣🤣 en onneksi ole köyhä.

Vierailija
19/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet jo kauan omavaraisia, perunat, juurikkaat marjat ym.

Vierailija
20/39 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa vaikeaa ja saasteista. Maalla se voisi ehkä joiltakin onnistua, myyntiin saakka. Yrtit, marjat, vihreät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän