Miksi kukaan enää haluaisi saavuttaa mitään hyvää tämän maan ja yhteiskunnan eteen?
Tämä koskee varmasti erityisesti nuoria. Vaikea kuvitella, että kovin monella olisi mitään kummoisempia solidaarisuuden tunteita tätä maata kohtaan. Miksi yrittää mitään, kun kaikki aina teilataan? Kansakunta murenee sisältäpäin.
Kommentit (21)
No, onneksi joku kuitenkin haluaa. Eilen oli ketju vaateteollisuuden uudesta noususta ja Suomessa tuotettavista uudenlaisista kankaista.
Miten kaikki aina teilataan? Perustele ensin tämä väite.
Ei kannatakkaan.
Suolea johdetaan ulkoa käsin.
Siksi, että vaihtoehtona on alistua iiiiigoreiden ohjattavaksi. Niin on käynyt mm. Unkarissa.
Kekkosen ajan Suomi oli iiiiiigoreiden ohjaama ja käskyttämä.
Joo, ei kyllä näin keski-ikäisenäkään kyllä huvita. Tässä on työuraa takana noin puolet eli reilu 20 vuotta ja kiitoksena näyttää olevan pelkkä keskisormea valtion taholta. Pitäkää tunkkinne.
Ilmeisesti elinpiiriisi ei kuulu nuoria? Eivät he toivottomia ole, päinvastoin .
Onneksi kuolema on joka päivä lähempänä.
En nosta tikkuakaan ristiin tämän prsläven vuoksi. Kostan satakertaisesti kaikki leikkaukset ja veronkorotukset.
Nuorethan ovat saaneet lähes kaiken tältä maalta ja sen muilta kansalaisilta, eikä ole tarvinnut tikkua ristiin vielä nostaa muuta kuin opiskelemalla ala- ja yläasteella. Kiittämättömyys muiden työntekoa ja ponnisteluja kohtaan näyttää olevan olematonta, jos ei viitsitä mitään enää yrittää.
28 vuotias tässä. Juu ei hirveämmin kiinnosta tämän maan eteen tehdä sen kummosempia koska hallitus vihaa sellaisia ihmisiä johon myös läheiseni kuuluvat (vasten tahtoaan), eli työttömiä. Itse olen työkyvytön toistaiseksi ja saan enemmän tukia kuin he. On vaan masentavaa seurata vierestä heidän kärsimystään. Jos valtio kohtelee minulle rakkaita ihmisiä näin niin en halua tehdä sellaisen valtion eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nuorethan ovat saaneet lähes kaiken tältä maalta ja sen muilta kansalaisilta, eikä ole tarvinnut tikkua ristiin vielä nostaa muuta kuin opiskelemalla ala- ja yläasteella. Kiittämättömyys muiden työntekoa ja ponnisteluja kohtaan näyttää olevan olematonta, jos ei viitsitä mitään enää yrittää.
Siis kiitollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Emme todellakaan ole saaneet paljoa mitään. Ja teidän työntekonne ja "ponnistelunne" ei ole tehnyt tästä maasta ja elämästämme parempaa, yhtä tyhjän kanssa
Alieeni kirjoitti:
28 vuotias tässä. Juu ei hirveämmin kiinnosta tämän maan eteen tehdä sen kummosempia koska hallitus vihaa sellaisia ihmisiä johon myös läheiseni kuuluvat (vasten tahtoaan), eli työttömiä. Itse olen työkyvytön toistaiseksi ja saan enemmän tukia kuin he. On vaan masentavaa seurata vierestä heidän kärsimystään. Jos valtio kohtelee minulle rakkaita ihmisiä näin niin en halua tehdä sellaisen valtion eteen mitään.
Hallitus ei ole koko Suomen kansa. Jos sinä(kään) et viitsi tehdä itsesi ja muiden suomalaisten tähden asioita, miten luulet että rahat riittävät jatkossa mihinkään mitä läheisesi ja muut kärsivät tarvitsisivat? Valtio, yhteiskunta olemme me ihmiset.
Eipä tarvitse kuin perehtyä yhden naapurimaistamme elämään niin tajuaa miten vapaita ja varakkaita me suomalaiset maailman mittakaavassa olemme.
Täällä on puhevapaus, voi vaikka yrittää kääntää ihmisiä omaa maataan vastaan. Mutta suomalaiset osaa kyllä lukea paitsi rivit, niin myös rivien välit.
Ja vaikka hallitus yrittää erottaa köyhät ja rikkaat ja osa putoaa salaliittoteorioiden kaninkoloon, niin iso yhteinen vihollinen yhdistää kansaa.
Ei kukaan ole koskaan halunnut mitään tämän maan eteen. Maan etua käytetään vain keppihevosena oman edun tavoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
En nosta tikkuakaan ristiin tämän prsläven vuoksi. Kostan satakertaisesti kaikki leikkaukset ja veronkorotukset.
Minä en jaksa edes kostaa. Olen täysin luovuttanut koska mitään ei kannata yrittää. Toivon että saisi eutanasian mutta luultavasti pitää itse hommata aineet.
Noin ajattelevat vain ne, jotka ovat saaneet paljon tukia ja nyt liitä on leikattu.
Suksippa puttepossun kätyri vitukkoon.
Alieeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme todellakaan ole saaneet paljoa mitään. Ja teidän työntekonne ja "ponnistelunne" ei ole tehnyt tästä maasta ja elämästämme parempaa, yhtä tyhjän kanssa
Jos katto pään päällä, ruoka, puhelimet, tietokoneet, eivät ole mitään niin ei sitten. Haluaisinpa nähdä miten paljon kitisisit jos muut suomalaiset eivät olisi ikinä ponnistelleet ja tehneet töitä. Kuvitteletko todella että siten Suomessa olisi tällainen elintaso?
Niin, en kyllä tiedä.