Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen ennen sulkemisaikaa poliisin lupapalveluihin jonottamaan niin palveleeko ne kaikki sisälle ehtineet?

Vierailija
16.04.2024 |

Sormenjäljet pitäisi saada annettua

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen ei noin vain voi ilmoittaa ettei tänään enää mahdu enempää tulkaa huomenna uudestaan.Jos resurssit on alimitoitettu, kansalainen voi kannella saamatta jääneestä palvelusta.

Vierailija
22/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Heillä on työajat ja ylitöitä ei tehdä, jos työnantaja ei pyydä. 

Mistä mä voin tietää, että monelta niiden työaika loppuu? Eihän kaupassakaan se lopu sillä kellonlyömällä kun kaupan ovet sulkeutuvat

Poliisin lupapalvelut ei ole kauppa. Miksi edes kysyit jos et hyväksy vastauksia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen varaamaan ajan. Esim Helsinki Vantaa Espoo ajat on pitkälle varattuja, mutta esim Hyvinkää, Järvenpää ym voi olla vapaita aikoja. Tai sinun naapurikunnissasi. Sitten vaan reippaasti päiväretkelle naapurikuntaan, samalla voi bongata uuden kahvilan, taidemuseon tmv. Hyvä jos hoidat asian nyt, alkukesästä on enemmän ruuhkaa.

Mun lomani alkaa kuukauden päästä eikä yhtään vapaata aikaa ollut, joten jonottamaan pitää vaan mennä. 

Havaintoni on että ajanvarauslistat muuttuu nopeasti, äkkiä on voitu antaa lisää aikoja, ne myös menee äkkiä, mutta voi myös tulla peruutuksia eli kehoitan seuraamaan tiiviisti pitkin päivää. 

Komppaan tätä. Sain itse ajan Tampereelle seuraavalle päivälle viime heinäkuussa. Olivatko saaneet lisähenkilön tms. Ei tarvinnut jonotella.

Vierailija
24/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pari viikkoa sitten Jyväskylässä passia varten antamassa sormenjälkiä. Kun mentiin klo 12 siellä sanottiin jo ettei samalle päivälle ole enää vuoronumeroaikoja. Toimisto oli siis auki klo 16.15 asti. Vetosin siihen että olen tunnin päästä ja sanoin vielä ottaneeni vapaapäivän passia varten. Antoivat meille poikkeuksellisesti vuotonumeron ja odotettiin 3 tuntia. Virkailija neuvonnassa kertoi koko ajan ihmisille että heillä on vain 2 ihmistä tekemässä passihakemuksia ja niillekin melkein koko päivä oli buukattu varattuja aikoja. Käännyttivät pois varmaan 100 ihmistä meidän aikana. Mm 90 rollaattorimummon ja ehkä 70 pariskunnan hänen kanssaan. Koko aikana vain yksi muu perhe sai ottaa vuoronumeron ja olivat myös muulta paikkakunnalta.

Vierailija
25/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä voin tietää, että monelta niiden työaika loppuu? Eihän kaupassakaan se lopu sillä kellonlyömällä kun kaupan ovet sulkeutuvat

Ihan siitä että selvität oma-aloitteisesti itseäsi lähimmän lupapalvelupisteen AUKIOLON joka löytyy aivan varmasti netistä. Yleensä sulkevat siinä 16:00-1615, paikkakunnasta riippuen. Älä heittäydy yliavuttomaksi. Äläkä kuspääksi. Viranomaispalvelu ei ole sama kuin kauppa. Kaupassakin toisinaan annetaan ennakkoilmoitus liikkeen sulkemisesta joten asiakkaat tietävät liikkeen olevan menossa kiinni ja jos aikovat suorittaa ostoksensa niin se kannattaa tehdä nyt eikä vasta sitten kun vartija tulee hoputtamaan.. Ne työntekijätkin, sekä viranomaispalveluissa että kaupassa, ovat ihmisiä. Heilläkin saattaa olla perhe huollettavana jne. Kohtele siis heitä kuten haluat itseäsi kohdeltavan tai kestä seuraukset kuin aikuinen kun kaiku vastaa niinkuin sille on huudettu. 

Vierailija
26/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin Tikkurilassa ja yllätyin kun jonotus kesti vaan viisi minuuttia. Olin siinä vieressä asioilla aika lähellä sulkemisaikaa ja ajattelin vaan käydä katsomassa tilannetta. Hakemus oli jätetty jo aikaisemmin netissä. 

Ainut harmi, ettei passissa lue myöntämispaikkana Helsinki. ;)

Vierailija
27/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista kun kävin jonottamassa niin oli ulkomaalaisasioijille oma ovi joten jonottaminen ei heitä koskenut.

Vierailija
28/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan palvele. Suomalainen byrokratia on jäykkää kuin savolaisen aamupaska

Jaa. Sinähän jäisit sitten ilmaiseksi ylitöihin.

Vierailija
29/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin lupapalvelut ei ole kauppa. Miksi edes kysyit jos et hyväksy vastauksia? 

Itse menin aamulla. Varausjono oli liian pitkä. Kuulin miehestä, joka käytti vapaapäivänsä hommaan

Vierailija
30/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kannattaa mennä mieluiten jo silloin, kun aukeaa. Sitten vaan odottelee kaikessa rauhassa. Ymmärrän toki että on syvältä jos pitää tätä varten ottaa töistä vapaata. Tunnin verran odottelemalla olen itse selvinnyt kun kävin passia varten tunnistautumassa.

Vierailija
31/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä saatiin kun passin kymmenen vuoden kestoaika puolitettiin muttei taidettu käsittelevien henkilöitten määriä lisätä.

Vierailija
32/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin pari viikkoa sitten Jyväskylässä passia varten antamassa sormenjälkiä. Kun mentiin klo 12 siellä sanottiin jo ettei samalle päivälle ole enää vuoronumeroaikoja. Toimisto oli siis auki klo 16.15 asti. Vetosin siihen että olen tunnin päästä ja sanoin vielä ottaneeni vapaapäivän passia varten. Antoivat meille poikkeuksellisesti vuotonumeron ja odotettiin 3 tuntia. Virkailija neuvonnassa kertoi koko ajan ihmisille että heillä on vain 2 ihmistä tekemässä passihakemuksia ja niillekin melkein koko päivä oli buukattu varattuja aikoja. Käännyttivät pois varmaan 100 ihmistä meidän aikana. Mm 90 rollaattorimummon ja ehkä 70 pariskunnan hänen kanssaan. Koko aikana vain yksi muu perhe sai ottaa vuoronumeron ja olivat myös muulta paikkakunnalta.

Tuli vaan mieleen että minkähänlainen systeemi Jyväskylässä on? Täällä meillä kun sormenjäljet otetaan niin passiasia on sillä selvä. Olen aikoinani hakenut pikapassia ja sen sain kahdessa vuorokaudessa käteeni (piti vaan hakea itse poliisilaitokselta). Tänä vuonna ei tarvitse käydä kun valokuvassa (jonka numeron voi tästä kotisohvalta kirjoittaa hakemukseen. Valokuvan voi myös itse ottaa mutta käytän mieluummin valokuvausliikettä) ja noutaa passi tuosta parinsadan metrin päästä viikon kahden kuluttua. Viiden vuoden päästä täytyy taas mennä antamaan ne sormenjäljet.

Vierailija
33/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siitä saatiin kun passin kymmenen vuoden kestoaika puolitettiin muttei taidettu käsittelevien henkilöitten määriä lisätä.

Ei ollut myöskään apinoita kuormittamassa poliisilaitoksen virkailijoita ennen muinoin. Käsittelyajat oli varattu kantiksille ja asiointi sujui kaikin puolin miellyttävämmin ja jouhevammin.

Vierailija
34/34 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Ap kävi reippaasti kyttiksellä. Klo 14:23 otin vuoronumeron (jota edelsi täysin turhanpäiväinen infokäynti) ja turvatarkistuksen jälkeen pääsin odotustilaan. 15:21 olin homman hoitanut. Yllättävän sujuvasti meni. Ainakaan siihen mennessä ketään ei käännytetty pois. Suurin osa oli vuoronumeroilla. Sormenjäljet kestää 6 vuotta eli pitää taktikoida ja uusia tässä välissä henkilökortti ja passi sitten just ennen kuin kuuden vuoden aikaraja menee umpeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan