Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen lääkärin vastaanotolla ja pyydän lähetettä laboratorioon verkokeeseen niin saanko sellaisen?

Vierailija
16.04.2024 |

Verikokeessa haluan erään tietyn arvon. Saanko vai pitääkö minun perustella lääkärille miksi nhaluan sellaisen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin hoitajalta ja sain lähetteen.

Vierailija
22/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun labroista ei enää tämän vuoden alusta ole saanut kelakorvausta, niin yksityiset toimijat ainakin tutkivat ihan mitä vaan asiakas haluaa. Eli ei tarvita enää lähetettä lääkäriltä, senkun varaat vaa labra-ajan ja raotat lähtiessäsi lompakkoa. 

Ei saa. Löydän heti useita eri kokeita, jotka puuttuvat valikoimista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun labroista ei enää tämän vuoden alusta ole saanut kelakorvausta, niin yksityiset toimijat ainakin tutkivat ihan mitä vaan asiakas haluaa. Eli ei tarvita enää lähetettä lääkäriltä, senkun varaat vaa labra-ajan ja raotat lähtiessäsi lompakkoa. 

Ei saa. Löydän heti useita eri kokeita, jotka puuttuvat valikoimista. 

Jos jotain puuttuu labran webisaitin hausta, ei se vielä tarkoita että he eivät ko. koetta suostu ottamaan.

Itse ainakin olen saanut ohi menun kokeita ihan vaan soittamalla ja kertomalla verikokeen koodin.

Vierailija
24/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus saada veriryhmääni määritettyä, yksikään laboratorio, josta kysyin ei suostunut siihen. Ainoa keino oli mennä luovuttamaan verta. Käsittämätöntä.

Vierailija
25/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin joskus saada veriryhmääni määritettyä, yksikään laboratorio, josta kysyin ei suostunut siihen. Ainoa keino oli mennä luovuttamaan verta. Käsittämätöntä.

Hä? Minä vuonna tuo oli?

Eikö se ole tämä E -ABORh joka löytyy kaikilta?

Vierailija
26/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärillä on liikaa valtaa yksilön päätöksiin oman terveyden tutkimisesta. 

Lääkäreillä ei ole oikeastaan yhtään valtaa siihen vaan lompakollasi taitaa olla. Lääkärit eivät turhaan jakele lähetteitä satojen eurojen verikokeisiin mutta itse saat nämä kaikki hoidettua. Kyse on siis lompakkosi sisällöstä tai sisällön puuttumisesta.

Vierailija
27/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää kertoa miksi jotain epäilee. Ei se lääkärin niin vain huvikseen porukkaa verikokeeseen lähetä.

Jos itse maksaa, niin mikä on ongelma? 

Vierailija
28/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vuorovaikutustaidoistasi. Jos saat lääkärin uskomaan että idea oli hänen ja itse olet vain typerä ja nöyrä alamainen, niin saattaa onnistua.

Kyllä. Pitää hivellä niiden egoa. Harmi, kun en itse tällaisena vähän autistisena ja rehellisenä ihmisenä oikein osaa sitä. Tykkään puhua asiaa ja tykkään, että asiat sujuvat. Mielistely on vaikeaa. 

Vierailija
29/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ainoa keino. Se määritellään esim myös leikkausten yhteydessä. Jos sinut on leikattu nykyisen omakantajärjestelmän aikaan, niin on hyvät mahdollisuudet, että veriryhmäsi näkyy omakannassa. Jos aikaisemmin, niin silloinkin se voi näkyä - jos tiedot on ehditty siirtää.

Vierailija
30/30 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sinä et kysynyt heiltä perusteluja, että miksi eivät suostu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi