3 kk vuokramökille -mitä mukaan?
Mitä pakkaisit? Ruokatarvikkeita pääsee täydentämään, muuta ei.
Kommentit (23)
Eikö ap tuollaista asiaa tajua?? Miksi pitää täällä kysyä neuvoa? Olet aika avuton tapaus. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Avuton
Pisin aika, jonka olen ennen viettänyt yhteen putkeen mökillä on 3 viikkoa. Sen olen pärjännyt hyvin. 3kk on kummiskin monta kertaa pidempi aika. Ihan kiva olisi saada vinkkejä heiltä, jotka ovat pidempiä aikoja reissussa olleet. Mökki ei ole oma.
Vierailija kirjoitti:
No, ensimmäiseksi lääkkeitä ja ensiaputarvikkeita. Näitä pitäisi olla pidemmäksi aikaa kuin tuo 3kk, jos jotain tapahtuu.
Toiseksi hygienia: shampoo, hoitoaine, pesenneste/saippua, hammastahna, rasvat, aurinkorasvaa ja paljon! Mm. hammasharjoja tuplat, koska vaihdan sen 2kk välein.
Roskapusseja, pakastuspusseja...
Pyykinpesuainetta, tahranpoistoainetta, tiskiainetta, tiskiharjoja...
Muuta siivoustarviketta
Kumihanskoja, kertakäyttökumihanskoja
Silmälasit ja varalasit, aurinkolasit ja vara-aurinkolasit jokaiselle
Useampi puhelinlaturi, koska uutta ei saa, jos menee rikki
Teippejä: maslarinteippi, ilmastointiteippi, tavallinen teippi
Ottaisin lähes koko kodin taloustarvikkeet vähintään triplana, joska niitä ei tuona sikana saa mistään.
Tämä on tosi hyvä, kiitos :)
Olisiko muita yhtä hyviä vinkkejä, kuin tuo varalaturi?
Me vuokrattiin aikoinaan aina koko kesäksi joku vanha ja halpa mökki. Ei mitään hienoja, mutta ihan hauskaa oli. Ollaan vähän työhulluja ja jotain töitäkin tehtiin, niinkuin kivettiin tie rantaan, että oli mukavampi käydä uimassa. Kasvimaakin raivattiin ja kasvattiin siinä yrttejä ja salaattia. Vuokranantaja oli niin hyvillään, että ei ottanut sitten vuokraa lainkaan.
Mieti päivänkulkusi aamusta iltaan. Mitä teet, minne meet? Mieti, mitä tarviketta kulloinkin käytät ja miten pukeudut.
Sitten teet listan ja otat tavarat mukaan.
Aurinkopaneeli, pelastusliivit, punkkipihdit, äyskäri.
Eikö verkkokaupoista voi tilata sinne mitään? Kai posti toimii. Vai eikö ole kännykkäverkkoa ja sähköä?
Tulitikut, tulukset, otsalamppu, hyttyskarkote.
No mitä nyt yleensäkkin tarviit kolmelle mökkiviikolle, niin sitä samaa pidemmälle ajalle. Ja mitä nyt yleensäkkin teet mökillä? Luet vai kalastat? Juot vai marjastat?
Sanaristikoita, kirjoja, lautapelejä, tennismailat, frisbeet, suppilauta, sieniopas, lakanat, riippumatto, onkitarvikkeet.
Vesipulloja varavedeksi. Käteistä.
Tässä näkyy hyvin miksi kannattaa kysellä. Itse on niin innoissaan tulevasta kesästä, että unohtaa syksypuolen :D
Olen tarvinnut aiemmin keskittyä vain lyhyiin kausiin kerrallaan, joskin olen käynyt mökillä myös jouluna. Pimenevät yöt unohtuvat mielestä pois, kun kesä on vasta tulossa ja odottaa valoisia öitä.
Riippuu ihan mökin varustelista. Onko pyykinpesukone? Vaatteita ja lakanoita ehkä? Kaiken muun saa lähikaupasta.
No, ensimmäiseksi lääkkeitä ja ensiaputarvikkeita. Näitä pitäisi olla pidemmäksi aikaa kuin tuo 3kk, jos jotain tapahtuu.
Toiseksi hygienia: shampoo, hoitoaine, pesenneste/saippua, hammastahna, rasvat, aurinkorasvaa ja paljon! Mm. hammasharjoja tuplat, koska vaihdan sen 2kk välein.
Roskapusseja, pakastuspusseja...
Pyykinpesuainetta, tahranpoistoainetta, tiskiainetta, tiskiharjoja...
Muuta siivoustarviketta
Kumihanskoja, kertakäyttökumihanskoja
Silmälasit ja varalasit, aurinkolasit ja vara-aurinkolasit jokaiselle
Useampi puhelinlaturi, koska uutta ei saa, jos menee rikki
Teippejä: maslarinteippi, ilmastointiteippi, tavallinen teippi
Ottaisin lähes koko kodin taloustarvikkeet vähintään triplana, joska niitä ei tuona sikana saa mistään.