Voi oksennustauti... 12v "oksentanut" ja "ripuloinut" jo kolme päivää
Muillakin ollut oireita, mutta kaikilla muilla mennyt päivässä ohi. Pojalla on edelleen tosi huono olo eikä ole syönyt kunnolla keskiviikon jälkeen. Joka kerta kun syö edes vähän jotain niin oksentaa. Ripulijuomaa olen tehnyt ja sitä ottaa hyvin hyvin vähän 5-10 min välein. Joskus tulee ylös mutta joskus pysyy sisällä. Soitin päivystykseen äsken ja sain ohjeeksi vieläkin jatkaa kotihoitoa, kerta joskus ja jouluna ne tee lusikalliset pysyy sisällä ja vointi on ihan ok eikä ole enää kuumetta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahataudiksi kolme päivää on tosi pitkä aika. Voi olla jotain vakavampaa kuten umpisuoli. Vaadi hoitoa.
Eiköhän se ole mahatauti, kun se kaikki meidät kiersi. Jostain syystä pojalla ei vain ole alkanut helpottamaan. Olet oikeassa, että on pitkä aika... Ap
Jos onkin jotain muuta ja luulette mahataudiksi koska muillakin oli.
Ei se ole ihme että oksentelee jos sille ripulista juomaa sekoittelet.
Onko vesi tai appelsiinimehu pilaantunutta?
Vierailija kirjoitti:
En ottais riskiä, veisin tiputukseen. Heti.
Mitä riskiä? Ei perusterveen ihmisen kunto romahda muutaman päivän ripulin takia sillä tavalla, että ensin on täysin toimintakykyinen ja seuraavassa hetkessä kuolee tai vammautuu pysyvästi.
Nyt jotain rajaa tuohon katastrofiajatteluun ja normaalia, terveeseen järkeen perustuvaa arjessa pärjäämistä tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko enään pissaa?
Tulee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko enään pissaa?
Tulee. Ap
Ei hän sitten kuivunut ole
Mä joskus viisoäivää olin oksutaudissa, mut vesirokossa 30--vuotiaana 38-vuorokautta..elämä on nyt 51- vuotiaana epilektitinen epilepsiakoutaus ja kolmekuutautta saikulla..ammatti meni,mut henki säily.
Vaniljawienerillä mulla lapsena tauti parani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ripulijuomaa? Sekoitatko siihen tuoretta ripulia ja vettä?
Kyllä ja hyvältä maistuu :))
Ei vaan vettä, suolaa ja appelsiinimehua. Ap
Ei appelsiinia jos/kun vatsa oireilee. Sitruunahapot ärsyttävät vatsaa, ei ihme ettei pysy kuin lusikallinen sisällä.
Käy jo hyvä ihminen apteekista hakemassa vatsatautia ja nestetasapainoa hoitavaa lääkelitkua.
Kärsiikö lapsi myös peräsuolen laskeumasta?
Älä nyt ainakaan mitään ripulijuomaa hänelle juota, ei mikään ihme että oksentaa!
Noro voi kestää viikonkin. Toisiin se iskee kovemmin ja jotkut onnekkaat eivät itse sairastu koskaan.
Viimeksi noro kiersi meillä niin, että minä oksensin ja ripuloin yötä päivää 4vrk. Osmosalia ja vesihuikkia. Oli kamalaa. Laihduin 4kg.
Lapsella oli etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta kolme päivää. Sitten nousi kuume, tuli yksi oksennus ja se oli siinä.
Mies ei taaskaan sairastunut.
Yksi maalaistalon vinkki, tätä isovanhempani juottivat ripuloiville vasikoille. Eli veteen sekoitettuna perunajauhoja. Vaikka desi vettä ja rkl perunajauhoja. Auttaa myös oksentamiseen. Kannattaa testata. Paranemisia pojalle!
Lasiin suolaa, hunajaa ja vettä.
Suolaa voi myös laittaa vähän suoraan kielen alle ja lusikallisen hunajaa antaa sulaa suuhun. Elimistö siitä vähän heräilee ja sen jälkee varovasti vettä pienin kulauksin perään. Tuota useamman kerran. Toimii meillä.
Apteekista Osmosal-jauhetta juomaksi.
Tuttavalla äkillisen pitkän ripulin ja pahoinvoinnin syyksi osoittautui laktoosi-intoleranssi, joka selvisi verikokeessa. Kesti muutaman viikon kunnes vatsa rauhoittui laktoosittomalla ruokavaliolla.
En ottais riskiä, veisin tiputukseen. Heti.