Onko terveellistä syödä vain kolme kertaa päivässä?
Olen syönyt ns pätkäpaastomallilla kolme kertaa päivässä ja nyt mietin onko terveellistä syödä vain kolme kertaa päivässä
Kommentit (13)
Syön myös kolme kertaa. Joskus neljä. Ihan riippuu siitä mitä syöt aterioilla. Itse syön kaksi lämmintä ateriaa ja iltapalalla leipää.
?? En ole pätkäpaastomallilla, mutta syön vain 2x päivässä. Aamiaisen ja pääruoan iltapäivällä. Olen normaalipainoinen ja muutenkin terve. Miksi pitäisi syödä useammin?
Mä syön kyllä 4 kertaa, mutta vain yksi on varsinainen ateria. Aamulla, iltapäivällä ja illalla seitsemän maissa syön vaikka voileivän.
Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Miksi pitäisi syödä useammn kertaa?
Terveellistä se on. Ei suun tarvi jatkuvasti käydä.
On terveellistä, Duodecimissa suositellaan 3-6 syöntikertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Miksi pitäisi syödä useammn kertaa?
Onko joku käskenyt syödä useammin?
Vierailija kirjoitti:
?? En ole pätkäpaastomallilla, mutta syön vain 2x päivässä. Aamiaisen ja pääruoan iltapäivällä. Olen normaalipainoinen ja muutenkin terve. Miksi pitäisi syödä useammin?
Duodecimin mukaan alle kolme kertaa päivässä syöminen voi johtaa ahmimiseen, mutta jos se ei sinulla johda siihen, niin kaikki on kunnossa. Suositukset tehdään koko väestölle, ei jokaiselle erikseen.
Juurihan oli tutkimus että pätkäpaasto on vaarallista
Vierailija kirjoitti:
Olen pätkäpaastoillut ikäni, kun aamiainen ei vaan maistu ja päivän ensimmäinen ateria on lounas. Mitä vaarallista tuossa on?
Jos kerta väli- ja iltapala lasketaan mukaan niin syön 4 kertaa per pvä.
Aamulla kasilta aamiainen
puolen päivän maissa milloin mitäkin, pari leipäpalasta, jugurttia,hedelmiä, viiliä tms
iltapäivällä klo 16 maissa varsinainen ateria, joko joku ruokaisa salaatti, keitto, tai mitä nyt milloinkin kokkaan.
illalla kasilta leipää viiliä, jugurttia tms
Kelloajat vaihtelelee tilanteen mukaan, mutta aina on 12 tunnin yöpaasto, ja noiden muiden syömisten välillä on nelisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kenties iltalehdessä. Kaverini lukee aina iltalehdestä mikä milloinkin ruoka tai syöminen on vaarallista. Yrittää sitten epätoivoisesti noudattaa näitä ja sairastelee sekä on vaikka mitä vatsanväänteitä ja turvotusta.
Itse elänyt jo 20 vuotta pätkäpaastolla ja hiilarit minimissään, olen harvoin kipeä, normaalipainoinen ja muutenkin hyvinvoiva.
Minä olen syönyt noin 60 vuotta. Koska en sairasta mitään ja olen hengissä vielä, ei se voi kovin epäterveellistä olla.