Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroppa ja koko olemus pilalla lasten saamisen jälkeen

Vierailija
12.04.2024 |

Kirjoitan tänne nyt vertaistuen toivossa. Olen nyt 36-vuotiaana 2-vuotiaiden kaksosten äitinä havahtunut siihen, että vauva-aika on kirjaimellisesti tuhonnut minut ulkoisesti. En ollut kaunotar aiemminkaan, mutta nämä vauvavuodet olivat liian rankkoja.

Lapset syntyivät keskosina, joten heidän ensimmäiset kuukautensa olivat aika haastavia. Sen jälkeenkin on ollut roppakaupalla huonosti nukuttuja öitä, oman ajan puutetta ja lamaannuttavaa väsymystä. Mies on tehnyt parhaansa auttaakseen, työnteon sallimissa rajoissa, ja välillä on saatu lapsenhoitoapua, mutta itse olen käyttänyt jokaisen vapaan sekunnin lähinnä nukkumiseen.

Oman hyvinvoinnin täydellinen laiminlyönti on johtanut siihen, että kahden vuoden aikana olen kerännyt lisäkiloja lähes 20. Lisäksi kasvoni näyttävät 10 vuotta aiempaa vanhemmilta, vähintään. En edes tiedä mistä lähteä liikkeelle tilanteen pelastamiseksi, kun ei minulla edelleenkään ole aikaa tai jaksamista juuri mihinkään. Häpeän astua ulos ovesta nykyään, ja olen menettänyt itsetuntoni täysin.

Oma syyhän tämä pohjimmiltaan on, sitä ei tarvitse minulle kertoa. Mutta haluan silti tästä nyt kirjoittaa, sillä tämä pohjamudissa rypeminen on niin kauhean raskasta ja masentavaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ruokavalio kuntoon! Ja liikuntaa sen mukaan mitä pystyt. Kesän tullen on helpompi liikkua, vaikka lasten kanssakin. Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti nyt lohduta mutta kun katsot nyt otettuja valokuvia kymmen vuoden päästä niin ihmettelet miten hehkeältä ja nuorelta oikeasti nyt näytitkään.

Eli kannattaa olla itselleen armollinen silla ainoa varma asia maailmassa on se että jokainen meistä rupsahtaa ennemmin tai myöhemmin ja nuorempana näyttää yleensä aina paremmalta kuin vanhempana, riippumatta siitä miten väsynyt on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti nyt lohduta mutta kun katsot nyt otettuja valokuvia kymmen vuoden päästä niin ihmettelet miten hehkeältä ja nuorelta oikeasti nyt näytitkään.

Eli kannattaa olla itselleen armollinen silla ainoa varma asia maailmassa on se että jokainen meistä rupsahtaa ennemmin tai myöhemmin ja nuorempana näyttää yleensä aina paremmalta kuin vanhempana, riippumatta siitä miten väsynyt on ollut.

Hyvä näkökulma, jota en ole ollenkaan muistanut ajatella. Kun vaan edes tämän painon saisi pois... uskomatonta kuinka nopeasti se on kertynyt, kun liikunta on jäänyt pois ja terveellinen ruokavalio korvautunut kaikella helpolla ja nopealla.

Ap

Vierailija
4/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt yhtään lohduttaa, niin täällä on toinen samanlainen, oon kohta 36v kolmen pienen lapsen äiti ja sen kyllä huomaa ja just sillä huonolla tavalla. Kaiki se nuoruuden freesiys ja elinvoimainen olemus tuntuu olevan tipotiessään. Ja joo, mullakin lähes 20kg tullut lisää ja tukkakin jotenkin ohentunut. Tuntuu todella rumalta ja epäviehättävältä. Mitäpä tässä voi tehdä, olen ainakin vähän yrittänyt uusia vaatetusta. Hyväksyin, että olen nyt vähän isompi, mutta sen sijaan että ottaisin mieheni collagehousut, niin ostan omassa koossani siistejä vaatteita ja koska kaikki ruokavaliomuutokset ja rajoitteet ovat menneet mönkään, niin olen sitten sen sijaan lisännyt liikunnan määrää. Ehkä tämäkin olemus saadaan joskus ruotuun. Ei kannata liian ankara olla itselleen.

Vierailija
5/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt yhtään lohduttaa, niin täällä on toinen samanlainen, oon kohta 36v kolmen pienen lapsen äiti ja sen kyllä huomaa ja just sillä huonolla tavalla. Kaiki se nuoruuden freesiys ja elinvoimainen olemus tuntuu olevan tipotiessään. Ja joo, mullakin lähes 20kg tullut lisää ja tukkakin jotenkin ohentunut. Tuntuu todella rumalta ja epäviehättävältä. Mitäpä tässä voi tehdä, olen ainakin vähän yrittänyt uusia vaatetusta. Hyväksyin, että olen nyt vähän isompi, mutta sen sijaan että ottaisin mieheni collagehousut, niin ostan omassa koossani siistejä vaatteita ja koska kaikki ruokavaliomuutokset ja rajoitteet ovat menneet mönkään, niin olen sitten sen sijaan lisännyt liikunnan määrää. Ehkä tämäkin olemus saadaan joskus ruotuun. Ei kannata liian ankara olla itselleen.

Samaistun täydellisesti tähän viestiisi! Tuo epäviehättävä olo on tosi ikävä, eikä tee parisuhteellekaan hyvää... ei sillä että mies olisi sanonut asioiden tilasta mitään pahaa. Riittää että itse tietää miten asiat ovat. 

Minä olen kyllä sortunut tuolle kollarilinjalle... ehkä pitäisikin aloittaa siitä että uudistaisin tarmokkaammin vaatekaappia. Vanhat vaatteet kun eivät tietenkään mahdu päälle.

Ap

Vierailija
6/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi lapset kasvavat, sitä helpompaa kaikki taas on. Suosittelen valitsemaan joku kiva liikuntalaji, jossa alat käymään muutaman kerran viikossa omaksi iloksi (jos lapset nukkuvat jo vähän paremmin). Kuulostaa että sä olet ollut reippaasti eniten vastuussa lapsista ja mies "hoitanut lapsia" -   mies saisi nyt ottaa vastuuta enemmän ja sä voisit lähteä vaikka viikonlopuksi jonnekin hoitamaan itseäsi ja lepäämään. Suosittelen kasvojumppaa/hierontaa esim. 5 minuuttia päivä (netistä löytyy videoita) ja kannattaa koittaa myös kasvoteippejä, jos energiaa riittää. Botoxista voi saada nopean avun, mut itse en kyllä laittaisi mitään hermomyrkkyä naamaan..

Toki lapset varmaan vaikuttaneet ulkonäköön, mutta uskoisin että monet muutoksista olisi tapahtuneet myös ilman lapsia - yleensä 35 vuoden paikkeilla vanheneminen tapahtuu nopeasti. Pääasia et saisit omaa aikaa ja voisit olla muutakin kuin äiti niin peilikuvakin alkaa va

Tämä oli viisas teksti, kiitos siitä! Olenkin ehkä liikaa syyttänyt elämäntilannetta näistä ikävistä muutoksista, vaikka selväähän se on että ikä itsessään saa kaikenlaista aikaan.

Se on totta että olen saanut liian vähän omaa aikaa. Jotenkin sitä ei ole hirveästi kehdannut pyytää, kun olen ollut se perhevapailla olija, kun toinen käy töissä. Nyt olen kuitenkin itse palannut töihin, joten ajankäyttöä voisi laittaa uusiksi. Ja täytyisi opetella höllentämään otetta ohjaksista... 

Vierailija
7/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da da lopettakaa sjuomilaiset lisääntyminen!

Vierailija
8/8 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi lapset kasvavat, sitä helpompaa kaikki taas on. Suosittelen valitsemaan joku kiva liikuntalaji, jossa alat käymään muutaman kerran viikossa omaksi iloksi (jos lapset nukkuvat jo vähän paremmin). Kuulostaa että sä olet ollut reippaasti eniten vastuussa lapsista ja mies "hoitanut lapsia" -   mies saisi nyt ottaa vastuuta enemmän ja sä voisit lähteä vaikka viikonlopuksi jonnekin hoitamaan itseäsi ja lepäämään. Suosittelen kasvojumppaa/hierontaa esim. 5 minuuttia päivä (netistä löytyy videoita) ja kannattaa koittaa myös kasvoteippejä, jos energiaa riittää. Botoxista voi saada nopean avun, mut itse en kyllä laittaisi mitään hermomyrkkyä naamaan..

Toki lapset varmaan vaikuttaneet ulkonäköön, mutta uskoisin että monet muutoksista olisi tapahtuneet myös ilman lapsia - yleensä 35 vuoden paikkeilla vanheneminen tapahtuu nopeasti. Pääasia et saisit omaa aikaa ja voisit olla muutakin kuin äiti niin peilikuvakin alkaa va

Ilmiannettu miesvihasta 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan