Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääomatulojen veroprosentti nostettava 80:een

Vierailija
12.04.2024 |

Tuloerojen kasvu saatava kuriin ja taloudellista tasa-arvoa lisättävä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, vasemmistolaiset ansaitsee isomman osan ökytuloista, koska ne on empaattisia.

Vierailija
2/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän siirtyy sitten suoraan mm. vuokriin, sitäkö haluat? Kyllä kateus on rumaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan! Kaiken omaisuuden pitää olla yhteistä. Ei ole mitään kohtuutta siinä, että naapurilla on puolen miljoonan euron osakepotti ja minulla ei mitään.

Vierailija
4/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hear hear!

Vierailija
5/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä idea juuh. Loppuu se riskinotto ja verotulot kuin seinään. Laskepa miten sitten maksetaan sun loisiminen.

Vierailija
6/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän monta sekuntia Suomessa olisi pääomia? Mitä arvelette? Ehkä 5 sekuntia?

Vierailija
7/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on. Ja jos naapurilla on enempi rahaa kuin mulla, hänen pitää antaa rahoistaan puolet minulle. t: vasemmisto

Vierailija
8/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Ja jos naapurilla on enempi rahaa kuin mulla, hänen pitää antaa rahoistaan puolet minulle. t: vasemmisto

Miksei 80%?

Tai niin kuin Ruotsissa 1970-luvulla, kun Astrid Lindgrenin rajaveroaste oli 102%. Siinä oli jo yritystä!

Vierailija
9/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan porvariksi ja porvarin rahoilla. T. Vasemmisto

Vierailija
10/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii ihan mikä verotusmalli tahansa. Kunhan suitsitaan se holtiton ja löysäkätinen yhteisen rahan jakaminen. Jos sitä ei saada kuriin, niin edes sadan prosentin veroaste ei tule riittämään.

Tämäkin, tunnin juna? Että Helsinki-Turku matka-aika lyhenisi 15 minuutilla? Ja maksaa mitä? Jos sitä väliä pitää lyhentää, lyhennetään. Jos siihen tarvitaan toinen kiskopari, lisätään sellainen. Mutta lopetetaan valehtelu jostain tunnin junasta. OK?

Vierailija
11/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia tuloja verotettava saman taulukon mukaisesti. Osakkeiden arvon verotus pitää saada niiden todellista arvoa vastaavaksi.

Vierailija
12/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän siirtyy sitten suoraan mm. vuokriin, sitäkö haluat? Kyllä kateus on rumaa. 

Yksityiset luopuisivat asuntosijoittamisesta. Liian suuri riski muutaman euron takia.

Vierailija
13/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Virossa hierottaisiin käsiä!

Vierailija
14/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän monta sekuntia Suomessa olisi pääomia? Mitä arvelette? Ehkä 5 sekuntia?

Ei osakesalkun siirto ulkomaille nykyisin digitaaliajalla noin pitkään kestä. Pari klikkauksta Suomesta oli kadonnut satojen miljardien eurojen edestä omaisuuksia ulkomaille.

Vierailija
15/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen täällä ei ole enää yhtään yritystä, Virossa sitäkin enemmän. Kumma kun et ehdottanut 100 %:a. 

Vierailija
16/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kaikki yritysomaisuus valtiolle.

Ja liika yksityisomaisuus myös.

Ei yksityinen tarvi ökytaloja eikä maatiloja tehtaista puhumattakaan 

Valtio sitten osoittaa kaikille työpaikan.

Kaikki tekisivät töitä kykyjensä mukaan ja saisivat valtiolta tarpeensa mukaan.

Rikkaat tietysti vastustaisivat, mutta heidät voi lähettää koulutusleirille ymmärtämään etunsa tai hankkiutua heistä eroon jos eivät taivu.

Yhteisen hyvän nimissä voi tehdä vähän uhrauksia.

Tällaista ei ole vielä kokeiltukaan.

Vai onko?

T: idealisti

Vierailija
17/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen täällä ei ole enää yhtään yritystä, Virossa sitäkin enemmän. Kumma kun et ehdottanut 100 %:a. 

Empaattinen vasemmistolainen pyrkii kyllä sataan prosenttiin, mutta sinne pitää mennä pehmeän laskun kautta: ensin 60%, sitten 80% ja lopuksi 100%. Se ansaitsee sen, koska se on empaattinen.

Vierailija
18/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, poistuu sitten viimeisetkin pääomat Suomesta pikavauhtia paremman tuoton maihin

Vierailija
19/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina" ne vasemmistolaiset haluaa nostaa pääomatuloveroa piensijoittajilta jotka siis maksaa nyt veroa käytännössä noin 25 % osingoista. Harvemmin kuulee puhetta että haluttaisiin verottaa kaikkia pääomatuloja saavia. On monia ryhmiä jotka ei maksa veroa lainkaan. Jos kaikki saataisiin maksamaan osingoista veroa riittäisi kaiketi muutaman prosentin vero nykyiseen verokertymään valtiolle.

Vierailija
20/26 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan, sulla ei liiemmin noita tuloja ole? Suomalainen on kyllä hyvä nostamaan muiden verotusta. Ja omia tukia, tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän