onko noloa laittaa naapurille postikortti, jossa pyytää treffeille?
Nauretaanko sille kortille jossain someryhmässä?
Kommentit (51)
Lienee aika yleistä, minuakin on joskus lähestytty siinä mielessä että oletettu lähetelleen vaan eipä olisi tullut mieleen, se oli vaan niin tajuttoman noloa.
Älä laita. Todella creepyä. Sain tuollaisen kortin 80 luvulla ja pelkäsin poistua kotoa. Lähettäjä oli hiukan vanhempi "mies" jonka tunsin kaverin veljen kautta. Ja naurunaiheeksikin se korttisi takuulla joutuu.
Itse ilmoittaisin asiasta poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain, tai ehkä on sittenkin parempi lähestyä vaikka tervehtimällä ja vähän kerrassaan kysyä vaikka mitä kuuluu. Jos kertoo, niin hänkin voi olla kiinnostunut sinusta.
Voihan tuo korttikin tietysti toimia. Jos se nauraa sille somessa, niin et paljon häviä.
Minä jutustelin naapurin kanssa kuulumisia ihan muuten vaan, mutta valitettavasti hän ymmärsi väärin hyvänpäivän ystävällisyyteni. No sitten hän kertoi kuin on ihastunut minuun ja mulla meni täysin jauhot suuhun, ja siitä tuli todella kiusallinen tilanne. Eniten harmitti, kun näki miten sitä toista harmitti ja jopa hävetti, mutta yritin hoitaa asian mahdollisimman hienotunteisesti, etten ole kiinnostunut hänestä. Kyllä minä siinä mielestäni onnistuin, kun hän on ihan rento oma itsensä, kun nähdään rappukäytävässä ja saatetaan vaihtaa pari sanaa edelleen.
Turvallisempaa on naamatusten kysyä. Siitä ei jää muuta leviteltävää todistetta kuin muisto tilanteesta, ja vastaanottaja ei joudu ahdistuneena pohtimaan miten reagoi kun joutuu reagoimaan välittömästi. Saat myös jonkinlaisen vastauksen heti, etkä joudu odottamaan miettien että meniköhän kortti edes perille vai johonkin maton väliin.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vain, tai ehkä on sittenkin parempi lähestyä vaikka tervehtimällä ja vähän kerrassaan kysyä vaikka mitä kuuluu. Jos kertoo, niin hänkin voi olla kiinnostunut sinusta.
Voihan tuo korttikin tietysti toimia. Jos se nauraa sille somessa, niin et paljon häviä.
Itse olisin ainakin otettu ja jos tulisi somessa vastaan kaverilta naureskelumielessä niin poistaisin kyllä heti kavereista saatesanojen kera.
Kiva idea. Mutta voi olla jatkossa vähän kiusallista jos hän ei halua lähteä
Eiks olisi helpompaa jutella kasvotusten? Siinä huomaa puolessa minuutissa onko kipinää vai ei.
Pitäisin todella outona tuollaista kuoren pudottelijaa. Jos oot niin saamaton ettet osaa puhua naapurille, niin miten ajattelit selviytyä treffeistä?
Laita se kortti nimettömänä missä kerrot että olet pikkuisen ihastunut, tiedät kyllä kuka...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin todella outona tuollaista kuoren pudottelijaa. Jos oot niin saamaton ettet osaa puhua naapurille, niin miten ajattelit selviytyä treffeistä?
Olisi aivan hurjan romanttista, jos kortti tulisi kiinnostavalta naapurilta. Mutta jos se tulisi vähemmän kiinnostavalta, niin tulisi lähinnä kamala olo ja jatkossa tekisin kaikkeni, etten osuisi hänen kanssaan yhtä aikaa käytävään tai pihalle.
Ite en haluais mitään postikorttia. Toivoisin enemmänkin, että kasvotusten ehdottaisi treffejä. Se miten se sitten tapahtuu riippuu siitä millaista se naapuruus noin muuten on.
Jos moikkaillaan kun nähdään vaikka pihalla tai käytävällä, sitten toivoisin että ensin alkaisi jutella niitä näitä ja sitten ehdottaisi kahveille menoa. Jos ollaan jo semmosia jutellaan niitä näitä naapureita ja tiedetään toisistamme muutakin kuin, että ollaan naapurit, sitten voi tulla vaikka soittamaan ovikelloa.
Jos taas en edes tiedä että olemme naapureita, toivoisin, ettei tulla oven taakse. Sitten toivoisin, että ensin koittaisi saada aikaan semmosta small talkia kun törmätään jossakin.
Postikortti voisi olla hauska juttu, jos oltaisiin jo kavereita tai käyty jo treffeillä. En haluaisi treffikutsu postikorttia ns tuntemattomalta ihmiseltä
Voi vitsi kun naapurin nainen laittaisi tuollaisen kortin postiluukustani! Itse tekisin samoin, mutten tiedä onko hän sinkku, niin antaa olla...
Joko lähti postikortti, tai menikö jollakulla täällä aamukahvit väärään kurkkuun ja turvaketju päälle, kun vilkaisi eteisen matolle?
Vierailija kirjoitti:
Eiks olisi helpompaa jutella kasvotusten? Siinä huomaa puolessa minuutissa onko kipinää vai ei.
Siis paljon parempi laittaa kortti ja toinen voi olla sen vaan noteeraamatta. Jos kasvotusten sanotaan, niin toisen pitää siinä sitten nätisti sanoa, jos ei kiinnosta laisinkaan. Kortti on parempi sille toiselle osapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ite en haluais mitään postikorttia. Toivoisin enemmänkin, että kasvotusten ehdottaisi treffejä. Se miten se sitten tapahtuu riippuu siitä millaista se naapuruus noin muuten on.
Jos moikkaillaan kun nähdään vaikka pihalla tai käytävällä, sitten toivoisin että ensin alkaisi jutella niitä näitä ja sitten ehdottaisi kahveille menoa. Jos ollaan jo semmosia jutellaan niitä näitä naapureita ja tiedetään toisistamme muutakin kuin, että ollaan naapurit, sitten voi tulla vaikka soittamaan ovikelloa.
Jos taas en edes tiedä että olemme naapureita, toivoisin, ettei tulla oven taakse. Sitten toivoisin, että ensin koittaisi saada aikaan semmosta small talkia kun törmätään jossakin.
Postikortti voisi olla hauska juttu, jos oltaisiin jo kavereita tai käyty jo treffeillä. En haluaisi treffikutsu postikorttia ns tuntemattomalta ihmiseltä
Minä ottaisin sata kertaa mieluummin tuo kortin, kun yksikään naapuri ei kiinnosta minua. Kortin voi heittää roskiin ja sanoo vaan hyvää päivää tavatessa eikä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoittaisin asiasta poliisille.
Miksi?
Sinkkumiehenä ilahtuisin jos saisin treffikutsun postikortilla. Kyllä me miehet pääsääntöisesti olemme hienotunteisia ja jos ei onnistu, niin poltamme sen eikä sitä missään tapauksessa ilkuta. Useimmet meistä ymmärtää että viestintä on luottamuksellista ja vaatinut mahdollisesti rohkeutta lähettää kortti.