Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei riitä enää ruokaan kun mun perustoimeentulotuki leikkautui, mitä teen?

Vierailija
10.04.2024 |

21e tilillä loppukuuksi

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, näin neuvon sinua. 

Vierailija
22/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyt myymään persupoliitikoille oikolukupalveluita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istut pankin päällä

Todennäköisesti roskapankki. 

Vierailija
24/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpohan sanoi että köyhimmiltä oteta niin miksi ihmeessä olet ilman ruokaa.

Vierailija
25/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä köyhimmiltä otettiin, koska kaikille ei mitenkään löydy tt-tuen alhaisia rajoja alittavaa asuntoa, kun kaikki etsivät sellaista yhtä aikaa sankoin joukoin. Paikkakunnan vaihtokaan ei oikein auta, kun rajat ovat sitten vastaavasti sen paikkakunnan mukaiset, muuttokin maksaa ja onko siellä sitten mitään työmahdollisuuksia korvessa ilman autoa.

Vierailija
26/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä toistuvia valituksia ja uhriutumisia kun lukee, tulee mieleen, että vaivaistalot pitäisi tuoda takaisin! Sinne asumaan nämä rajattomat valittajat, jotka eivät voi, eivätkä halua voida, huolehtia itsestään ja jos ei ole ketään, kuka huolehtisi,( kuten sukulaiset).

Ei sitten AP nkään tarvitsisi kokoajan valittaa. Olisi katto päänpäällä ja jotain ruokaakin pöydässä  

Vierailija
27/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä toistuvia valituksia ja uhriutumisia kun lukee, tulee mieleen, että vaivaistalot pitäisi tuoda takaisin! Sinne asumaan nämä rajattomat valittajat, jotka eivät voi, eivätkä halua voida, huolehtia itsestään ja jos ei ole ketään, kuka huolehtisi,( kuten sukulaiset).

Ei sitten AP nkään tarvitsisi kokoajan valittaa. Olisi katto päänpäällä ja jotain ruokaakin pöydässä  

Joo, syytinki myös ja huutolaiset.

Vierailija
28/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä köyhimmiltä otettiin, koska kaikille ei mitenkään löydy tt-tuen alhaisia rajoja alittavaa asuntoa, kun kaikki etsivät sellaista yhtä aikaa sankoin joukoin. Paikkakunnan vaihtokaan ei oikein auta, kun rajat ovat sitten vastaavasti sen paikkakunnan mukaiset, muuttokin maksaa ja onko siellä sitten mitään työmahdollisuuksia korvessa ilman autoa.

Miksi veronmaksajien pitää maksaa työtävieroksuville ylisuuria asuntoja ja pirttiviljelyä sellaisille jotka eivät kykene itse perhettään elättämään.

Vierailija
29/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se yököttelet siinä hyvät xtra-tuotteet-ketjussa ja spämmäät sitä? Tuleeko sinulle yllätyksenä, että moni työssäkäyväkin elää nuukasti, koska kaikki on kallistunut. En minä ainakaan työssäkäyvänäkään voi tai edes halua ostella ruokakaupastakaan mitä sattuu, hyvin nuukasti eletään. 

Ruoka on ihan pottua, leipää, edullista lihaa pieni annos, halvimpia vihanneksia ja joku hedelmä. Kuvittele vaikka, mitä 70- 80-luvulla syötiin. Siitäkin oli ketju vasta, joku sinnekin änkesi spämmäämään. 

Niin me muut pärjäämme.

Vierailija
30/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, syytinki myös ja huutolaiset.

Ruotu-ukot ja -akat takaisin.

Vierailija
31/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä säilyy vaikka syömällä makaronia ja halpaa tonnikalaa.

Eri asia on sitten, että onko sellaisessa elämässä mitään järkeä, missä ei voi ikinä syödä mitään hyvää.

Vierailija
32/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on enää 21e jäljellä kun eilen sait toimeentulotuen?

Vierailija
33/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Konalan jauhelihamies, älä turhaan yritä naamioida aloituksiasi. Kirjoita vaan "mitä tehdä" siihen otsikkoon kursailematta.

Vierailija
34/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän lääkkeet ostamatta, ei ole enää varaa. En ole pitkään työkykyinen ilman niitä, mutta se kai hallituksen tavoite onkin. Eipä me pienipalkkaiset paljoa veroja makseta muutenkaan, niin sama viedä loputkin terveydestä.

Vierailija
35/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tämmöistä valitusta. Itse käyn läheisellä pajalla 4h/pvä ja saan kaikkien tukien lisäksi 200e extraa. Ei leikata yhtään mitään ja tuon saa säästöön. Pajalle on kävelymatkaa vain vähän ja olen tehnyt siellä puuhommia ja käsitöitä joista osan olen myynyt eteenpäin. Eli rahallisesti hyvinkin hyödyllistä.

Ja kun joku kysyy niin oikeisiin töihin tuskin koskaan pääsen koska kouluttautuminen ei onnistu, työnteko kylläkin. Mutta työttömyyttä jatkunut liian kauan joten kukaan ei palkkaa ja ikääkin liikaa. 

Tulen toimeen vähällä ja voisin olla tuolla pajalla aina. Harmi vaan ettei siellä voi ikuisesti olla.

Vierailija
36/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävän henkilön toimeentulotukea korotettiin 1.1.2024

32 euroa.

Toimeentulotuki on viime sijainen tuki, joka hlölle maksetaan.

Hyvin harvoin sitä alennetaan.

Jos sitä alennetaan, syy on pätevä.

Esim. ettei täytä työnhaku velvollisuuttaan.

Kieltäytyy tarjotusta työstä.  

Sekä muut pätevät ja lain mukaiset syyt.

Ap on paskainen provoilija.  Ääliö!

Vierailija
37/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motä sä et ymmärrä? Ei kaikilla ole tuommoiseen "pajaan" mahdollisuutta . Ainakaan sormia napsauttamalla. 

" mutta kun minulla on asiat hyvin, niin kaikilla muillakin pitää olla tai en ymmärrä mokomia valittajia . " 

Vierailija
38/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain ostettava jotain tosi halpaa joka riittää moneksi kerraksi. Itse olen syönyt huonoina aikoina makarooneja ketsupin kanssa, tulee niistäkin vatsa täyteen. Lapsena kun kotona ei tosiaan ollut ruokaa muistan että äiti poimi sieniä (luoja tietää mitä lehmän tatteja olivat) paistoi ne voissa ja sanoi että syökää. Oksensin koko illan sen 'aterian' jälkeen enkä vielä tänäkään päivänä (noin yli 50v tapahtuman jälkeen) suostu syömään minkäänlaisia sieniä.

Vierailija
39/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motä sä et ymmärrä? Ei kaikilla ole tuommoiseen "pajaan" mahdollisuutta . Ainakaan sormia napsauttamalla. 

" mutta kun minulla on asiat hyvin, niin kaikilla muillakin pitää olla tai en ymmärrä mokomia valittajia . " 

Jokainen pääsee kuntouttavaan tai työkokeiluun jolloin ei tehdä mitään leikkauksia. Oma syy.

Vierailija
40/51 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluun pääsee todellakin "sormia napsauttamalla " Ikinä en ole saanut kieltävää vastausta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi