Kollega saikulla mielialasta? Näin kuitenkin matkustuskuvia.
Kommentit (40)
Mitä ajattelisit tapahtuvan, jos kerrot esimiehelle?
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa pitäisi, itse en ole kiinnostunut siitä miten muut aikansa käyttää.
EI! ENsinnäkin asia ei teille kuulu!
Toisekseen, kun on masentunut, TÄYTYY tehdä asioita, jotka ilahduttavat!
Vaikka kaivella varpaanvälejä, istua kusiaispesässä, hakata halkoja, juosta paljain jaloin, mitä vaan mistä saa pilkahduksen paremmasta!
Kaveri oli masennuksen takia saikulla ja LÄÄKÄRI oli kehottanut, koska hän oli kysellyt että saako mennä ostoksille! MITÄ VAAN mikä tuottaa iloa!
ASIA EI TEILLE KUULU! Eikä esimiehille tai esinaisille tai esikoiralle!
Huolehtikaa omista voinneistanne!
Miten sinä aloittaja hoitaisit mielialaasi, jos kyse olisi masennuksesta? Pysyisit tiiviisti kotona? Lisäksi: onko kollega kertonut sinulle mielialaongelmansa koskevan juuri masennusta? Maniakin on mielialaongelma. Niin tai näin, välttämättä se mikä näyttää kollegoiden mielestä huolettomalta hauskanpidolta tai rentoutumiselta, ei todellakaan sitä ole. Itse retkeilen ja lähettelen hymyileviä selfieitä nuotion äärestä eniten silloin, kun haluaisin hypätä viereiseltä kalliolta ja olen helpottunut tiedosta, miten helpolla kärsimyksistä ehkä pääsisikin.
Mitä jos pohtisitkin kollegasi asiaa myötätunnon kautta?
Ehkäpä on saikulla masennuksen takia. Ehkäpä yrittää omana hoitokeinonaan maisemanvaihtoa, uusia asioita ja ihmisiä. Sen sijaan että yrittäisi saada tukea työtovereilta, jotka kyyläävät onko sairausloma varmasti oikeasta syystä.
Hävetkää stalkkaajat, te ette tiedä toisten asioita, vaikka aina luulette tietävänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kuuluu sinulle miten?
En ole aloittaja, mutta vastaan.
Jokainen työntekijä on moraalisesti velvollinen raportoimaan työkavereiden mahdolliset väärinkäytökset työnantajalle.
Kyllä ne työnantajatkin väärinkäytöksiä jossakin määrin tekevät. Silmä silmästä, hammas hampaasta. Reilu peli. 50/50.
Jos on masentunut, niin elämään pitää etsiä iloa tuottavia asioita jos vain jaksaa. Mieluummin siis nimen omaan pois neljän seinän sisältä.
.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaan saikulle vuoronperään ja matkoille virkistäytymään työnantajan laskuun.!
Tällainen olisi sitä aitoa demokratiaa!
Jestas että olette toksisia työkavereita. Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työntekijä on moraalisesti velvollinen raportoimaan työkavereiden mahdolliset väärinkäytökset työnantajalle.
Mitä hemmetin väärinkäytöstä siinä on, jos on mielialasyistä sairaslomalla ja matkustaa? Sehän voi suorastaan tervehdyttää, kun mieliala kohenee.
Minäkin lähdin reissuun sairaslomalla ja palasin töihin innokkaampana kuin koskaan. Energisoiduin matkalla paljon, kun sain uutta motivaatiota.
Käräytätkö myös jalkansa murtaneen fyssarilla käynnistä?
Mä kävin burnoutissa Espanjassa, Lontoossa, Norjassa ja Kreikassa. Auttoi kyllä. Unohdin työt ja siellä kyylääjät. Esihenkilö ja henkilöstöjohtaja laittoi sydämiö instassa lomakuviin. He siis tajusivat, että hyväksi on matkustus.
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaista toimintaa on.
Housuissa on kyseenalaista toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Itse olen kerran ilmoittanutkin yhdestä vakisaikuttajasta. Kun määräaika loppui, sai kenkää.
HÖPÖPÖPÖ Eikä saanut, määräaikaisuus loppui!
Asia ei kuulu pätkääkään sulle, ei sairausloman syykään.
Itse masentuneena en kyllä kykene matkustamaan - voi kun jaksaisinkin, voisi se tehdä hyvää.
Pidä se ylisuuri pottunokkas erossa muiden asioista. Ei kuulu sinulle miten on esihenkilön kanssa asiansa sopineet.
Sairauslomassa on kyse siitä, oletko työkykyinen. Ei siitä oletko matkustuskykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy matkustamaan niin pystyy myös tekemään töitä eli laiton poissaolo.
No eipä ole. Kaveri joutui saikulle salmonellatartunnan takia. Lähti lomareissulle. Pomo sanoi että tuollaisen taudin aikana ei ole asiaa ravintolan keittiön puolelle ja käski painua sairasloman viettoon. Ei kuitenkaan ole este vaikka maratonkisaan osallistumiselle.
Pääasia kuitenkin että ilmoitti tänne vauvapalstalla. Vielä kun ilmoita ko henkilön nimen ja työpaikkanne on ilmiantovelvollusuutesi hoidettu. Saat kiitokseksi piparipurkin