Naisten kuntosalit takaisin
Nykyään on vaikea löytää naisille suunnattuja saleja. Kaikki salit ovat sekasaleja ja yksi naistensali on kaukana keskustassa.
Joskus aikoinaan saleilla saattoi olla edes erikseen miesten ja naisten puoli. Siellä vallitsi kuntoilurauha, mielenrauha.
Olen nainen, enkä vain pysty menemään salille, jossa on sekaisin miehet ja naiset. En halua sitä perustella enkä jankata, vaan haluan salin jolla voin käydä. Tietääkseni kaikki miehetkään eivät innostu sekasaleista.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Huono idea.
Kyllä minulla setämiehenä tulee olla oikeus treenin lomassa tarkastella läähpuuh-persehousuja.
Katseletko yhtä kiinnostuneesti viisi-kuusikymppisten naisten takapuolia?
Pystytkö käymään S-marketissa, jossa on sekaisin miehet, naiset ja muut?
Minulla oli viitisen vuotta sitten korttelin päässä naisten kuntosali. Siellä oli ainakin päiväsaikaan kokoajan jumppia, mistä valita. Välillä sitten laitteille, mutta se oli tylsää. Niitä saleja oli ketjuna eri kaupungeissa. Jouduin omaishoitajuuden takia jättämään pariksi vuodeksi siellä käynnin ja puff salia ei enää ollut.
Lähelle oli perustettu iiiso uusi sali, jonne varmaan porukat siirtyi. Sääli. Päivällä vanhin nainen, jonka tunsin, oli 84 vuotias ja todella hyvässä kunnossa sekä hoikka. En sitten mennyt sinne uudellekaan, kun tuli koronarajoitukset. The end.
Vierailija kirjoitti:
Samoin miehille oma sali. Ja mitä siitä seuraisi? Naiset nostaisivat helvetillisen äläkän, päästäkseen tasa-arvon nimissä juuri sinne miesten salille.
No Helsingissä on ainakin vain miehiä hyväksyvä sali
https://www.bodybuildingclub.fi
ja tämä on ollut pystyssä kymmeniä vuosia. Eivät ole naiset ulisseet.
Näin miehenä olen täysin samaa mieltä, että miehille ja naisille tulee olla omat kuntosalit. Muutenkaan miehiä ja naisia ei pidä sekoittaa keskenään oikein missään. Siitä tulee aina vain ongelmia.
Saliperseille tärkeää että on niitä miehiä joiden katseista voi suuttua.
Juuri tästä syystä treenaan kotona ja ulkokuntoiluvälineillä. Muut ihmiset häiritsee ja haisee.