Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Positiivinen" luottorekisteri

Vierailija
09.04.2024 |

Ei edelleenkään päivity Visan tiedot. Mastereiden osalta päivittyneet viimeksi 13.3., Visan osalta 29.2.

Ihan mielenkiinnosta seuraan, että kun kuukausi sitten olen maksanut viimeisetkin luotot pois, niin kuinka kauan menee tietojen päivittyessä, joko jouluun mennessä olisi ajan tasalla?

Oppi tästä; jos olet hakemassa uutta luotto(kortti)a, älä ota Visaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti positiivisen luottorekisterin tarkoitus on aiheuttaa häpeän tunteita myös niille, joille Visan käyttö on satunnaista (esim. lentolippujen hankinta) ja Visa-lasku menee aina suoraveloituksena maksuun laskulla määrätyn eräpäivän mukaisesti. Minua ainakin alkoi vit**** ja samalla hävettää, että viiden euron Visa-lasku näkyi käytetyssä luotossa. Olen linkittänyt Visa-korttini K-latauksen tägiin ja latasin sähköautoani viidellä eurolla. Nyt tuo tägiin tehty linkitys on muutettu pankkikortin puolelle. Mulla ei ole koskaan ollut maksuvaikeuksia, ei ole velkaa, säästössä ja rahastoissa on monen vuoden nettopalkka. Pitäisi siirtyä käteisen käyttöön, niin kukaan ei voi kytätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käytän käteistä aina silloin kun sitä on. Juuri nyt ei ole kun en oo jaksanu mennä pankkiin eli käytän luottokorttia. Olen maksanut pois opintolainan ja 2 asuntolainaa, säästötilillä on hiukkasen säästöjä. Tuun tarttee vielä kolmannen asuntolainan, kaatuuko siihen että olen luottista käyttänyt?

Vierailija
4/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään. Minä käytän visaa ja masteria ja paria muutakin luottokorttia aivan vapaasti. Maksan sitten, kun jaksan. En läheskään aina koko summaa eräpäivänä. Sehän on juuri luottokortin tarkoitus, että voi ostaa heti eikä palkkapäivänä.

Vierailija
5/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tästä on hyötyä vain ihmiselle, jolla on jo velkaa? Velaton ei näy siellä mitenkään?

Vierailija
6/6 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tästä on hyötyä vain ihmiselle, jolla on jo velkaa? Velaton ei näy siellä mitenkään?

Velaton näkyy silleen, että ei ole velkaa.