Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkein parhaimmat vapaaehtoistyöt

Vierailija
08.04.2024 |

1. Vauvojen pitäminen sylissä. En ole koskaan kuullut että tätä harrastettaisiin Suomessa. Mutta esim USA:ssa on "huu mevauvoja" eli vauvoja joiden äidit ovat huu meidenkäyttäjiä ja niinpä ne "huu meaddiktoituneet" vauvat pidetään sairaalassa erityisen pitkään, ja niinpä siellä sairaaloissa on vapaaehtoisia jotka pitävät niitä vauvoja sylissä. Ja esim Thaimaassa on "orpovauvoja" eli vauvoja joilla ei ole äitiä ensinkään joten niinpä ne vauvat elävät jossain orpokodissa jossa vapaaehtoiset pitävät niitä vauvoja sylissä.

2. Metsäpalojen sammuttaminen. Tätä olen itse tehnyt. Se oli niin cool! Upeeta! Aivan sikamahtavaa! Oikeesti! Parasta ikinä sammutella metsäpaloja! Tsiisus!

3. Meripelastus, eksyneiden etsiminen, kaikenlainen pelastaminen ja etsiminen jossain merten ja metsien erämaan vihoviimeisessä jorpakossa vaikkapa vihikoirien avulla. Ja tämä harrastus sitten tietysti sisältää myös sen vihikoirien kouluttamisen ja niiden meripelastusveneiden (ilmatyynyalusten) huoltamisen.

---

Mutta mitä mieltä SINÄ OLET? Mitkä ovat sinun mielestäsi hyviä upeita nautinnollisia merkityksellisiä kivoja kivoja kivoja vapaaehtoistöitä???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ap jatkan... Ihan oikeesti, mitkä on teidän mielestä hyviä tai siis kivoja kivoja kivoja vapaaehtoistöitä? Ihan tosissani tämän aloituksen tein tai siis ihan siksi että me kaikki saataisiin ihan tosissaan jotain kivaa kivaa kivaa vapaaehtoistekemistä!

Ja niin juuri: tuo mainitsemani metsäpalojen sammuttaminen. Se on ihan todellinen vapaaehtoistyö. Ihan oikeesti: aina kun luet uutisista että jossain on metsäpalo niin aina siellä on vapaaehtoisia ihmisiä sammuttamassa sitä metsäpaloa. Ja se metsäpalon sammuttaminen on niin kivaa kivaa kivaa!

Vierailija
2/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana seurakunnan diakoniatyössä ja välillä käyn kylässä yksin asuvan mummon luona. Yleensä jutellaan, juodaan kahvit, joskus rukoillaan. Hyvä mieli jää kyläilystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo kolme vuotta Punaisen Ristin ystäväpalvelun vapaaehtoisena ja käynyt tervehtimässä palvelutalossa asuvaa vanhusta kerran viikossa. Vanhus on päästään skarppi, vain liikuntakyky on lähes täysin mennyt. Keskuselut on antoisia myös itselleni, kun sattumalta vanhus on vielä kotoisin äitini kotiseudulta.

Vierailija
4/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläintalolla oli kiva olla. 

Vierailija
5/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytöeläintalolla oli kiva olla. 

Mäkin tykkään löytöeläintalosta, mäkin olen joskus ollut siellä.

t. ap

Vierailija
6/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ap jatkan... Ihan oikeesti jumaliste sentään tein tämän aloituksen koska toivoin että saisin tänne tuhat vastausta joissa kerrottaisiin kaikkea kivaa kivaa kivaa mitä me kaikki voitaisiin mennä tekemään tekemään tekemään. Mutta en sitten saanut! Vauvojen pitäminen sylissä: kaikki voi tehdä sitä, kaikki voi istua tuolilla hiljaa paikallaan pidellen vauvaa sylissään. Metsäpalojen sammuttaminen;  vähän vaikeampaa, eli sinulla täytyy olla toimivat jalat ja kädet ennen kuin voit mennä sammuttamaan metsäpaloja. Meripelastustyö: paljon vaikeampaa, eli sinulla täytyy olla paljon koulutusta ennen kuin voit mennä pelastamaan jonkun ihmeen ihmisen jostain merestä hukkumasta keskellä myrskyä.

Mutta silti... se yksi ja sama juttu näissä kaikissa vapaaehtoistöissä: kunhan sinä sinne vaan menet niin sinä siellä vaan olet muiden avuksi. Ja mitä vaan sinä siellä teetkin on niin upeeta, ihanaa, jumalaista, aivan totaalisen ihmeellisen kivaa kivaa kivaa.

Jotkin vapaaehtoisyöt on helppoja joihin kukavain voi pystyä, jotkin vapaaehtoistyöt ovat vaikeita joihin vain kaikista koulutetuimmat pystyvät... mutta kaikki vapaaehtoistyöt ovat yhtä kivoja kivoja kivoja...

Vierailija
7/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläölö älä mölö mökökökökökö älä mölölölölö yyh hyy hyy hyy hyy hyy hyy iih iih iih haa haa haa älä hölö ilili ugugu yfyfy eieiei aiaiai oioioi eikunvaanniinkueivaanvoi eieiei ahhahhahhaaaaaaah! HÄHHÄÄH!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan