Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen entinen hankala lapsi.

Vierailija
07.04.2024 |

En ehkä pahimmasta päästä, mutta vedin koulun läskiksi ja olin lapsena täysin tottelematon. Omalla kohdalla oli ainakin niin että jos en halunnut tehdä jotain fyysinen kuri ei todellakaan auttanut, se vain opetti suunnittelemaan ja valehtelemaan tekemisensä paremmin. Minulla on piirteitä monesta eri ongelmasta ja diagnoosikin, mutta tuo diagnoosi on enemmän sellainen että kun ei tiedetä oikeaa syytä, lätkäistään tää.

Uskon että jotkut vain syntyy tällaisina, minulla on ollut ihan kunnon neurologisia oireitakin mitkä on vain ohitettu olankohatuksilla. Tajusin pari vuotta sitten että minulla oli pari epilepsiakohtausta lapsena joita en tietenkään tajunnut kohtauksiksi silloin, olin niiden tapahtuessa yksin enkä kertonut kenellekään aikuiselle. Ymmärsin tuon itsekin vasta kun katsoin yhtä dokumenttia jossa eräällä naisella oli ollut epätyypillisiä epilepsiakohtauksia lapsena.

Nykyään minulla menee ihan hyvin, moni asia on mennyt elämässä onnekkaasti joten minusta on tullut työssäkäyvä ulospäin normi aikuinen. Mutta ne perusongelmat on yhä mukana, siellä syvällä jossain. Eikä niitä saa pois.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle aikuisena selkiintynyt, miksi olit tottelematon? Käsititkö, että aiheutit käytökselläsi surua ja huolta vanhemmillesi?  

Vierailija
2/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatianpuutetta avaajalla ehkä lapsena? Hidas kehitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiltti lapsi ja oli kuri kasvatuksessa. Mutta teininä oli paljon ahdistusta, kukaan ei tuntunut ymmärtävän lainkaan saati kuulevan oikein. Ja myöhemmin oli myös syyllistäviä ihmisiä, vaatimuksia paljon. Aikuisena tietenkin yrittää että olisiko parempi maailma mahdollinen kaikille.

Vierailija
4/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle aikuisena selkiintynyt, miksi olit tottelematon? Käsititkö, että aiheutit käytökselläsi surua ja huolta vanhemmillesi?  

Tuntuu vaan, että aivoni toimivat jotenkin eri tavalla kuin muilla. Päihteiltä ja muilta minut on pelastanut se että motivaationi kaikkeen on ihan nolla, en saa irti mitään mistään. Tupakointi jäi kun unohdin tupakoida, en saa ruuasta mitään irti enkä oikeastaan tunne nälkää. Tai tunnen, mutta vasta kun olen pyörtymässä heikotuksesta. En ymmärrä miten ihmiset jaksaa tehdä asioita, pakotan kyllä itseni kaikkeen mutta kaikki on niin puuduttavaa että päivän päätteeksi tekee mieli vaan huutaa ja paiskoa tavaroita. Aggressiivisuuden olen onnistunut kääntämään täysin itseeni kohdistuvaksi.

En koe aiheuttaneeni surua ja huolta vanhemmilleni, heitä ei kiinnostanut. Ei toista ainakaan.

Vierailija
5/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan, että aivoni toimivat jotenkin eri tavalla kuin muilla. Päihteiltä ja muilta minut on pelastanut se että motivaationi kaikkeen on ihan nolla, en saa irti mitään mistään. Tupakointi jäi kun unohdin tupakoida, en saa ruuasta mitään irti enkä oikeastaan tunne nälkää. Tai tunnen, mutta vasta kun olen pyörtymässä heikotuksesta. En ymmärrä miten ihmiset jaksaa tehdä asioita, pakotan kyllä itseni kaikkeen mutta kaikki on niin puuduttavaa että päivän päätteeksi tekee mieli vaan huutaa ja paiskoa tavaroita. Aggressiivisuuden olen onnistunut kääntämään täysin itseeni kohdistuvaksi.

En koe aiheuttaneeni surua ja huolta vanhemmilleni, heitä ei kiinnostanut. Ei toista ainakaan.

Niin tämä oli siis ap. Ap

Vierailija
6/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kiltti lapsi ja oli kuri kasvatuksessa. Mutta teininä oli paljon ahdistusta, kukaan ei tuntunut ymmärtävän lainkaan saati kuulevan oikein. Ja myöhemmin oli myös syyllistäviä ihmisiä, vaatimuksia paljon. Aikuisena tietenkin yrittää että olisiko parempi maailma mahdollinen kaikille.

Tuollainen kuuluu murrosikään.

Vierailija
7/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis olet vaan hankala.

Vierailija
8/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytöksesi syy ei ollut pelkät neurologiset syyt, vaan myös ehkä geenien myötä tullut empatian puute, välinpitämättömyys ja kotiolot?

Vierailija
9/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe aiheuttaneeni surua ja huolta vanhemmilleni, heitä ei kiinnostanut. Ei toist

No, ainakin jonkin verran. Minua on esim. hyväksikäytetty kolmesti ja en ikinä kertonut tuosta vanhemmilleni. Kaikilla kerroilla kyseessä oli eri satunnainen perhetuttu ja sellainen, josta sitä ei olisi varmaan uskottukaan vaikka olisin sanonutkin jotain. Huonoa tuuria. Empatian kanssa minulla on ollut aina ongelmia, vaikka tätä ei saisikaan sanoa ääneen. Ap

Vierailija
10/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
11/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Mikä viesteissäni implikoi etten olisi jo hoidon piirissä? Olen kyllä hoidon piirissä ja tiedostan ongelmani, mutta tiedostan myös sen että en tule ikinä olemaan ns. normaali, vaikka sellaista osaisinkin hetkellisesti esittää. Ap

Vierailija
12/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, nykyään hankala aikuinen.

Vierailija
13/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sisaruksia? Millaisia nämä olivat lapsena?

Vierailija
14/14 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin hankala lapsi. Aikuisena arvelen, että se johtui sysipaskasta kasvuympäristöstä. Terapiat on käyty, aikuisena olen melko normaali.