Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on elämänkoululainen?

Vierailija
07.04.2024 |

Onko huumeriippuvainen? ADHD-ihminen joka ei ole saanut kouluja käytyä? Impulsiivinen? Tatuoitu? Räväkkä, shokkiväreillä hiuksiaan värjäävä? 

Millainen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämämkoulun käynyt, kallulainen, kallu. Sellainen. Usein persuja kannattava.

Vierailija
2/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin minä. En värjää hiuksia, ne on harmaat. Ei ole yhtään lävistystä, ei tatuointia. En käytä huumeita. Alkoholia kerran vuodessa kohtuudella. En polta tupakkaa. En vaan ole pärjännyt missään opiskeluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala selittää

Vierailija
4/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaisissa ei ole mitään vikaa. Usein tällä kuitenkin tarkoitetaan eri juttuja ja esim haukkumanimenä käytetty. Jokainen on elämänkoululainen enemmän tai vähemmän.

Vierailija
5/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa asuva Make 39v. Luki aikoinaan yliopistolla kulttuuriantropologiaa, mutta jätti kesken kun masensi. Nuoruutensa kasvattanut hamppua ja poltellut. Lidlin halpakalja myös maistuu ja päivät kuluu nukkuessa. Iltaisin soitellaan akustista kitaraa, josta puuttuu yksi kieli. Sitten pelataan tietokonetta ja yöllä haahuillaan jonkun frendin luona polttelemassa. Sosiaaliturva huolehtii kaikista elämän menoista ja lisätuloja saadaan pössyn myynnillä. Maken elämä on taistelua mielenterveysongelmien, rahahuolien ja rikkonaisten ihmissuhteiden kanssa. Välillä hän purkaa pahaa oloaan rageemalla vauvapalstan persuille siitä, että fyysistä työtä tekevät on systeemien orjia ja valkopaitaisen työntekijät riistäjiä ja hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
6/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin minä. En värjää hiuksia, ne on harmaat. Ei ole yhtään lävistystä, ei tatuointia. En käytä huumeita. Alkoholia kerran vuodessa kohtuudella. En polta tupakkaa. En vaan ole pärjännyt missään opiskeluissa.

Miksi alapeukut?

Vierailija
7/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä. En värjää hiuksia,en meikkaa,yksi tatuointi mutta olin nuorena koulukodissa ja opin siellä "ole mulkku tai kynnysmatto" asenteen ja minulla on yhä viisikymppisinä jonkintason aukroritettiiongelma. KOulut meni päin persettä,alko maistui. 29vuotiaana saatu ADHD diagnoosi selitti paljon.Olen työkyvyttömyyseläkkeellä,asun kämäisessä vuokrakämpässä,poltan ketjussa ja syön mikroruokaa. 

Koen oppineeni kartsaa tallatessa ja koulukodissa enemmän kuin itse koulussa. Elämä opetti. Joten kai olen sitten se elämän kovan koulun käynyt.

Vierailija
8/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa asuva Make 39v. Luki aikoinaan yliopistolla kulttuuriantropologiaa, mutta jätti kesken kun masensi. Nuoruutensa kasvattanut hamppua ja poltellut. Lidlin halpakalja myös maistuu ja päivät kuluu nukkuessa. Iltaisin soitellaan akustista kitaraa, josta puuttuu yksi kieli. Sitten pelataan tietokonetta ja yöllä haahuillaan jonkun frendin luona polttelemassa. Sosiaaliturva huolehtii kaikista elämän menoista ja lisätuloja saadaan pössyn myynnillä. Maken elämä on taistelua mielenterveysongelmien, rahahuolien ja rikkonaisten ihmissuhteiden kanssa. Välillä hän purkaa pahaa oloaan rageemalla vauvapalstan persuille siitä, että fyysistä työtä tekevät on systeemien orjia ja valkopaitaisen työntekijät riistäjiä ja hyväksikäyttäjiä.

Tämä kuulostaa jo elämämkoululaiselta. Make.

Vierailija
9/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan tason koulutus, ei osaa keskustella  oikein mistään kun ei ole tietoa mistään. Tatuoitu ja lävistetty. Pullea/lihava, näköalaton. Tupakoi sekä käyttää alkoa. Ikäistään vanhemman näköinen. Elää kädestä suuhun, asuu vuokralla. Kumppani samaa/alempaa tasoa. Suvussa ei edes keskinkertaista toimeentuloa. Työttömyyttä. Riitoja. Eroja. Sairautta. Rahapulaa. Rikollisuutta. Säälittäviä lapsia. 

Vierailija
10/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos Make käy töissä, mutta muuten eläisi kuten kuvattu?

Vierailija
11/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalan tason koulutus, ei osaa keskustella  oikein mistään kun ei ole tietoa mistään. Tatuoitu ja lävistetty. Pullea/lihava, näköalaton. Tupakoi sekä käyttää alkoa. Ikäistään vanhemman näköinen. Elää kädestä suuhun, asuu vuokralla. Kumppani samaa/alempaa tasoa. Suvussa ei edes keskinkertaista toimeentuloa. Työttömyyttä. Riitoja. Eroja. Sairautta. Rahapulaa. Rikollisuutta. Säälittäviä lapsia. 

Säälittäviä lapsia? Avaappa silmäsi.

Vierailija
12/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululainen on yleensä sellainen, joka ei ole syystä tai toisesta peruskoulun jälkeen päässyt tai mennyt opiskelemaan, tai jättänyt koulut kesken, JA on ylpeä asiasta. Hän väheksyy koulutetumpia ihmisiä, ja ajattelee elämänkokemuksensa olevan poikkeuksellinen heihin verrattuna. Yleensä hänellä on heikko elämänhallinta, päihteiden käyttöä, liuta nuorella iällä tehtyjä lapsia ja olematon yleissivistys. 

Vierailija
13/13 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset