Onko julkisella puolella mitään mahdollisuutta päästä suuhygienistille?
Vai kannattaako varata suoraan aika yksityiselle? Kaupunki on Tampere jos sillä on jotain merkitystä.
Kommentit (9)
No soita maanantaina ajanvaraukseen julkiselle ja kysy, sillä se selviää. Kyllä sieltä aika pitäisi aina saada ihan perushammaskiven poistoon/tarkistukseen, jonot voi olla tietty pitkät.
Turussa on vaikeaa, en ole päässyt.
No mulla ainakin oli ihan pyytämättä annettu suuhygienistiaika julkiselle, ei tosin Tampereella. Peruuntui, koska hygienisti sairaana, mutta uus aika tulee aikanaan.
Minusta se mahdollisuus käydä siellä syyhygienistillä on x kertaa y ajassa ja hammasääkäri voi lähettää sille tai siis jotenkin suositella käymään suuhygienistillä. Ajanvarauksesta se kuitenkin helpoiten selviää. Sieltä minule on sanottu, koska voin varata ajan seuraavaan tarkastukseen tai suuhygienistille.
Jonkinlainen rajoitus julkisella noissa käyntimäärissä on hyvä, koska muuten ihmiset kävisivät "varmuuden vuoksi" suuhygienistillä monta kertaa vuodessa, vaikkei mitään oikeaa tarvetta olisi.
Jos ei akuuttia vaivaa ole, niin olen pääsyt julkisella puolella hammastarkastukseen noin 3 vuoden välein.
Tarkistuksen jälkeen sitten tarpeenmukaan jatkotoimenpiteisiin hammaslääkärille,tms. Yleensä selvinnyt pelkällä hammaskiven poistolla
Turussahan ei pääse edes hammaslääkärille alle 6kk joten voikohan siitä arvailla kunnallisista? Toivon toki jotta Tampereella olisi paremmin!
Aina kannattaa ensin koettaa julkiselle. Sitten yksityiselle, jos siellä nauretaan luuriin. Olin jo tottunut että soittaessa kaikki ajat menee puolen vuoden päähän tai puhelimessa sanotaan suoraan, että mene yksityiselle. Sitten osuin kerran johonkin aivan ihmeelliseen saumaan ja kysyttiinkin, että no minä päivänä pääsisit, me on saatu jonot purettua. :D
Yhdesti myös jättäydyin jonoon että pääsen hoitoon joskus sadan vuoden päästä, mutta pääsinkin pian aivan ihmeesti viikonloppuajalle joita oli jonojen purkamiseksi avattu. Siellä suuhygienisti ajan kanssa teki aivan kaiken, poisti hammaskivet ja pyysi hammaslääkärin kurkistamaan, tarkasti purentakiskon sopivuuden ja antoi vinkkejä suun huoltoon. En ole ikinä saanut niin perusteellista hoitoa. Joskus käy tuuri.
Jos meinaat käynnistä korvauksia saada, niin pitää olla hml:n lähete suuhygienistikäyntiin.
Jos sulla on varaa käydä yksityisellä, niin suoraan vaan sinne...