Suomessa t-paita maksaa 25 euroa
Saksassa samanlainen 15 euroa. Sanoin saksalainen tuttava. Mistähän moinen? Miksi meillä on kaikki niin kalliimpaa aina kuin muualla?
Kommentit (16)
Ahaa, no viime kesänä katsoin että Tokmannissa naisten t-paita oli 39,95€ ja miesten puolelta löysin sitten 5€ t-paidan.
Just ompelin 3 T-paitaa, yhteishinta oli 9 e, joten ei täällä kaikki ole kalliimpaa. Pitää vain osata itse tehdä.
Kyllä ero hinnassa on suurempi. Saksassa vaatteet on roimasti halvempia ja verotus alhaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tehdä t-paitoja
Aika vähän täällä näkyy puuvillapeltoja.
Vitosellakin saa ihan hyviä Lidlistä, mutta teksti voi maksaa ja tyhmäthän maksaa.
Puuvillan keräys, käsittely, kankaan teko, ompelu, pakkaus, kuljetus, varastointi, myynti Ei ihme, että maksaa, saisi maksaa enemmänkin, että ostettaisiin harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Just ompelin 3 T-paitaa, yhteishinta oli 9 e, joten ei täällä kaikki ole kalliimpaa. Pitää vain osata itse tehdä.
Täällä etelässä saa ostaa neljä paitaa kympillä. Joten kyllä siellä kaikki on kalliimpaa.
Halvin paita amazon primestä Saksasta 2,75€.
Mitäs yllättävää siinä on. Täällä on Euroopan kalleimmat hinnat ja huonoin ostovoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä etelässä saa ostaa neljä paitaa kympillä. Joten kyllä siellä kaikki on kalliimpaa.
Lapsi- tai orjatyövoimalla tehtynä tuotantokustannukset pysyvät matalina.
Suomi Euroopan seitsemänneksi kallein maa. Kansainvälisen hintavertailun mukaan Suomessa hintataso on yli neljänneksen kalliimpi kuin EU:ssa keskimäärin.
saksassa naisten palkka on paska ja vaatekaupan työntekijät asuu mamman ja papan kanssa ja lopettavat heti jos pääsevät naimisiin
Mulla on onneks t- paitoja vaikka huru mycket. Ei onneks tarvi ostaa. Tuli aikoinaan ostettua ennen lamaa, sotaa ja koronaa.
Onko Suomessa tehty?