miksi inhoat anoppiasi?
itse inhosin ennen siksi, kun hänellä oli tapana tulla minultakyselemättä meille siivoamaan ja arvostelemaan millon ruan laittotaitoja millon siivoustaitoja...
Sitten otettiin yhteen aika rankasti ja opittiin toistemme rajat ja meistä tulikin ihan ystäviä.
Kommentit (10)
ei osaa kasvattaa lapsia, huolehtia miehestään, tehdä ruokaa, huolehtia ulkonäöstään, on itsekäs ja tyly, listaa voisi jatkaa loputtomiin!
haisee pahalta, maailman hirvein ääni ja ulkoinen olemus nostaa niskakarvat pystyyn... :/
vie nyt sitten lastasi sinne... -hyi hitto!
Aina hän on varsinkin 15-vuotiasta tyttöämme haukkumassa, ihan tytön kuullen. Milloin ei ole tukka anopin mieleen, milloin ei vaatteet. Ei ole ikinä tullut minkäänlaista kannustusta lapsille tai minulle.
Ja tottakai me teemme kaiken väärin, ihme että lapsemme ovat edes enää hengissä meidän hoidossamme :/
toine veljes onkin sitten 36-vuotias homopoikamies, velkaantunut, koulut kesken jne...
Yleensä on mielinkielin mulle, mutta oon varma, että pojalleen haukkuu mua.. =( Kaksi kertaa ollaan otettu kunnolla yhteen, ts hän on hyökännyt verbaalisesti kimppuuni ihmiseten ilmoilla ja antanut tulla kaiken, mitä on minusta mieltä.. Eka kerralla haukkui äitiyttäni ja kuinka olin hänen poikansa " nakittanut mukuloitteni isäksi" ym mukavaa.. Toisen kerran julisti suureen ääneen, kuinka on varma, ettei lapsemme edes ole hänen poikansa ja kertoi hankkivansa rahat isyystestiin. Lisäksi kertoi ettei välitä " niistä mukuloista tuon taivaallista, koska ne eivät hänelle mitään sukua edes ole" Että näin mukava anoppi ja mummi!
Heittelee ilkeitä kommetteja. Juo viikonloppuisin ja soittelee sitten kännissä, ja valittaa miten kauheita me kaikki ollaan häntä kohtaan? Suuttuu ja mököttää jos ei vastata näihin kännipuheluihin.
mutta kun ei vain jaksa sitä itsesääliä, sekavuuskohtauksia, jne. Itselläkin omassa sairaudessa jaksamista.
Ei asuta ihan lähelläja kyläilyt ovat siten yleensä yökyläilyjä.
Kun anoppi tulee meille niin sillä on täyshoito. Me ostetaan ja tehdään ruuat ja mä pedataan sen peti kun rouva vaan kattoo vierestä vaikka meillä on ne kolme pientä lastakin hoidettavana. Ei siinä mitään -niinhän vieraita kuuluukin kohdella.
MUTTA: Kun me mennään sinne niin jääkaappi on tyhjä (tarkoituksella) vaikka on kutsunut meidät ja joudutaan aina menemään kaupan kautta ostamaan itse kaikki ruuat (kun muka ei tiedä mitä me syödään vaikkakin olen sanonut että ollaan kaikkiruokaisia). Anoppi ei tietenkään maksa ostoksista mitään vaikka itsekkin syö meidän ruokia.
Lisäksi minun täytyy pedata meille pedit, anoppi vaan sanoo että tiedät kyllä missä lakanat ovat. Ja eipä viitsi edes yläkertaa imuroida kun ei itse sitä kuulema käytä koskaan. Kiva nukkua pölyssä... Ja käydään siis 2-4 krt (anoppi käy useammin meillä ja on pidempään) kesässä kun talvella ei viitsi lämmittää yläkertaa ollenkaan. Ja kun laitetaan ruokaa komentelee mua tyyliin: " tee sä salaatti" , " pilko sä sipulit" jne. Tiskeistäkin valittaa, mutta en jaksa välittää. Pihatöitä tehdään siellä aina eikä edes kiitä. Ja anoppi siis on 50 v ja hyvässä kunnossa ja rahat riittää ainakin ostamaan itselleen kalliita meikkejä ja vaatteita yms. joten ei ole siitäkään kiinni.
Ja ei mua ärsyttäis mikään noista kun kyläillään siellä, mutta kun meillä ollessaan ei tee mitään! Paitsi sotkee lasten kanssa...
ei todellakaan pidä kynttiläänsä vakan alla, vaan sanoo pidättelemättä kaikki mitä on mieltä muista ihmisistä. Ei pätkääkään mitään diplomatian tajua. Ei ihme ettei sillä ole yhtään ystävää.
Tunkee puoliväkisin siivoamaan ja järjestelee paikkoja oman mielensä mukaan. En todellakaan halua että järjestelee meidän kaappeja, pesee pyykkejä, imuroi tai pesee lattioita tai ikkunoita. Olen sanonut asiasta ystävällisesti, asiallisesti ja lopulta rumasti. Ei usko tai ymmärrä siltikään. Joka kerta kun on meillä alkaa kaivaa imuria tai luuttua kaapista, " kun teillä on niin likaista" . Tutkii myös meidän papereita yms. yksityisasioita.
Arvostelee aina lapsiakin:" teidän lapset kun ei osaa muuta tehdä kuin tuijottaa telkkaria/pelata tietokonetta" . Keksii myös kuviteltuja neurologisia oireita lapsista (on terveydenhuoltoalalla).
Tämän lisäksi on huumorintajuton, pihi, sanalla sanoen ANKEA. Vaatii aina hirveän voimanponnistuksen jos pitää vaikka soittaa hänelle jostain asiasta. En jaksaisi pitää yhtään häneen yhteyttä, mutta kai sitä pitää lasten takia...vai pitääkö?
Typeryyttä, omanapaisuutta, laiskuutta, itsekkyyttä ja kateellisuutta. Ja sivistymättömyyttä. Tai inhosin. Nyt ei tarvitse enää, kun on kuollut.