Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivot rakastavat liikunnan vaikutuksia

Vierailija
04.04.2024 |

Hyvä nyrkkisääntö liikunnalle on se, että joka päivä kannattaa liikkua puoli tuntia. Sen lisäksi on hyvä hikiliikkua pari kertaa. 30 ikävuoden jälkeeen kannattaa kiinnittää erityisen paljon huomiota lihaskuntooon. Esim jokainen lonkkamurtuma aiheuttaa yhteiskunnalle noin 40 000 euron kustannukset. Voimme ehkäistä niiitä sillä, että pidämme itsemme kunnossa.

Liikunta tekee hyvää keholle ja erityisesti aivoille. Kun liikkuu itsensä hikeen illalla, saa varmasti hyvin unen päästä kiinni. 

Työssä itsestä on hyvä pitää huolta pienellä taukoliikunnalla. Töissä riittää kun kävelee vähän, pyörittelee hartioita ja tekee vaikka pari kyykkyä. Veri lähtee kiertämään ja aivot saavat happea. Pikku treeni palautaa elintoimintoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä 2 kertaa lenkillä. Minulle tuli migreeni lenkin jälkeen ja on kamala olo psyykkisesti

T: vaikea ja pitkäkestoista masennusta sairastava, ja joka ei ole parantunut liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta, vaan minun masennukseni on vain pahentunut, ja kohta hyppään junan alle. 🚆

Vierailija
2/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailusta, liikunnasta ja levosta huolehtiminen kertoo siitä, että välitämme itsestämme, mutta myös siiitä että olemma vastuullisia ja arvostamme muita ihmisiä. 

Kun huolehdimme itsestämme hyvin, olemme parempia ja aikaansaavempia työntekijöitä ja sairauspoissaoloja on vähemmän. Kun huolehdimme itsrstämme ja hyvinvoinnistamme, olemme parempia parisuhteessa, perheeenjäseninä ja ystävinä.

Hyväkuntoinen ihminen on tutkimusten mukaaan myös parempi tekemään päätöksiä kuin huonokuntoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on sellainen vaikutus että vitutus tuplaantuu moninkertaisesti 

Vierailija
4/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos liikunta aina ollut sellaista pakkopullaa?En itse liiku enempää kuin tarvitsee.

Vierailija
5/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67-vuotias. En ole koskaan harrastanut liikuntaaa. En myöskään ole syönyt puolta kiloa vihanneksia päivittäin. Ihan järjetöntä se olisikin. Olen ollut kipeä 17-vuotiaana. Vesirokko. Koronakaan ei tarttunut. 

Vierailija
6/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa läskit itkevät siitä, että joku haukkui läskejä jossain, mutta samalla kyseiset läskit eivät nakkaa kakkaakaan siitä, että minä hyväkuntoinen ihminen joudun veroilla maksamaan heidän sairaalalaskujaan ja yhteiskunnalle tuottamaansa kuormitusta. Läskit itkevät sanoista, kun taas minun pitää tuhlata AIKAA ELÄMÄSTÄNI heidän itsetuhoisen elämäntyylinsä rahoittamiseen. Vähän nyt perspektiiviä tähän hommaan.

Vierailija
7/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muttaku ei se liikunta polta ku muutaman kalorin,eli ihan turhaa...

T.voimis

Vierailija
8/8 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67-vuotias. En ole koskaan harrastanut liikuntaaa. En myöskään ole syönyt puolta kiloa vihanneksia päivittäin. Ihan järjetöntä se olisikin. Olen ollut kipeä 17-vuotiaana. Vesirokko. Koronakaan ei tarttunut.

Arvasin alapeukut! 😊

Näin se elämä on kummminkin osaltani edennyt.