mitenkäs matkustaminen laivassa rv 30+risat?
oltas menossa helmikuussa tallinnaan päiväristeilylle ja rv minulla on siin vaiheessa 30 ja risat.Vaatiiko laivayhtiö lääkärintodistusta et on matkustus kunnossa, et raskaus on sujunu normaalisti?Tähän mennessä olotila on hyvä, ei oo supistuksia näkynyt. Laivayhtön sivuilla oli et matkustamista ei raskauden loppuvaiheessa suositella mut eihän tuo viellä ole loppuvaihe vai??Ja eikös sieltä nyt medihelillä pääsee äkkiä suomen puolelle jos jotain tulee......
Kommentit (2)
Moikka,
Itselläni on nyt vkkoja 30.. Olin juuri viime vkonloppuna laivalla ja ei ollut mitään kyselyjä mistään suunnasta vaikka olivat tietoisia että olen raskaana.
Minulla on viellä ollut edelisessä raskaudessa todella paha raskausmyrkytys (henki meinas mennä) ja nyt olen tarkassa valvonnassa.. Ei lääkärit kieltänyt lähtemästä siltikään kun proteiinia ei ole ja verenpaineet ok.
Mielestäni ei ole estettä jos raskautesi on sujunut ihan hyvin.
Kannattaa ottaa mukaan närästyslääkettä ja panadolia jos niitä sattuu siellä tarttemaan. Itselläni alkoi närästämään aivan julmetusti ruokailun jälkeen... Ahne ;)
eri firmassa tosin. Tuskin sulta mitään todistusta kysellään, mutta ota huomioon, että laivalla on ainoastaan sairaanhoitaja paikalla. (Joskus ei sitäkään). Kannattaa vaikka vielä etukäteen varmistaa ko.yhtiöltä.