Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto, kun Mirena on ollut useamman vuoden

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla on ollut Mirena n. Neljä vuotta ja kuukautiset ovat olleet poissa melkein koko ajan. Nyt on alkanut tulla verta useana päivänä kuukaudessa. Ei mitenkään paljon, mutta häiritsevästi. Onko Mirena-kierukan käyttäjillä kokemusta tällaisesta? Jos on, niin mikä on ollut vuotioen syynä? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho lopussa?

Vierailija
2/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista. Gyne sanoi, että kierukkaa voi käyttää jopa kahdeksan vuotta. Aika heitto, jos jo neljän vuoden jälkeen alkaa tehot loppua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kanssa sanottiin viimeksi, että käyttää voi 8 vuotta jos muutoksia ei kuukautisvuotoihin tule. Antaisi kyllä Sinulla viitteitä siihen, että teho alkaa hiipua.

Itse olen jo 51 vuotias nainen ja tämä kierukka ollut nyt 9 vuotta. Olen myös niitä, joilla kuukautiset on ollut aina kierukan kanssa (kierukkaelämää ollut 15 vuotta). Nyt kuukautiset loppui kierukan kanssa viime kesänä ....... Tässä nyt mietin kovasti itse mitä tekisin.

Vierailija
4/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kanssa sanottiin viimeksi, että käyttää voi 8 vuotta jos muutoksia ei kuukautisvuotoihin tule. Antaisi kyllä Sinulla viitteitä siihen, että teho alkaa hiipua.

Itse olen jo 51 vuotias nainen ja tämä kierukka ollut nyt 9 vuotta. Olen myös niitä, joilla kuukautiset on ollut aina kierukan kanssa (kierukkaelämää ollut 15 vuotta). Nyt kuukautiset loppui kierukan kanssa viime kesänä ....... Tässä nyt mietin kovasti itse mitä tekisin.

Mitä sinä siis mietit? Tietenkin gynelle kierukan poistoon. Miksi enää pitäisit sitä?

Vierailija
5/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
6/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tapahtui sama pari vuotta sitten ja syyksi ilmeni polyyppi. Ensi sitä ei gyne nähnyt edes ultrassa ja vaihtoi vaan uuteen kierukkaan. Vuodot ei loppuneet ja 6kk sitä vaadittiin kaksi leikkausta poistamaan iso polyyppi.

Vierailija
7/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä.

No aina sekin voi olla. 

ap

Vierailija
8/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos käyt gynellä joka on varovainen eikä kovakourainen. Yksityisellä vaikka. Ja osaisiko sanoa onko se vuotohäiriö (esivaihdevuodet tms) vai onko se kierukasta kiinni, pitääkö vaihtaa tms. Vai jokin muu tavanomainen hormonijuttu.

Vierailija
9/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos käyt gynellä joka on varovainen eikä kovakourainen. Yksityisellä vaikka. Ja osaisiko sanoa onko se vuotohäiriö (esivaihdevuodet tms) vai onko se kierukasta kiinni, pitääkö vaihtaa tms. Vai jokin muu tavanomainen hormonijuttu.

Varasin juuri ajan gynelle. Ei tarvii pohtia. Ikää on 45, joten hyvin voivat vaihdevuodetkin kolistella. Kertokaa kokemuksia vielä, kiltit! Usein puhutaan vain oireista heti kierukan asennuksen jälkeen. 

Vierailija
10/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä haittaa, jos kierukkaa pitää pitkään, esim 10 vuotta? Jos ei ole vuotoja.

Vierailija
11/14 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä haittaa, jos kierukkaa pitää pitkään, esim 10 vuotta? Jos ei ole vuotoja.

Jos ehkäisyteholla ei ole merkitystä, niin ei kai. En kyllä tiedä. 

Vierailija
12/14 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaisiin vuotoihin mirena suositellaan vaihdettavaksi 4-5 vuoden välein. Sen jälkeen ei enää tarpeeksi tehoa vuotojen hillitsemiseen, mutta ehkäisyvaikutus säilyy.

Vierailija
13/14 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Poistatin just Mirenan joka oli ollut 9 v ilman ongelmia/vuotoja. Ja hups, tänään alkoi menkat. Ikä 51.

Vierailija
14/14 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siis mietit? Tietenkin gynelle kierukan poistoon. Miksi enää pitäisit sitä?

Helposti saa pois ehkäisyneuvolassa. En tuon takia pelkästään menisi gynelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä