Oikea ylävatsa kylkikaaren kohdalla kova kuplinta
Onko kenelläkään ollut? Voiko suolenmutka oireilla näin? Eli oikealla ylävatsalla kylkikaaren kohdalla kuuluu äänekästä kuplintaa. Välillä tuntuu kipuakin. Ei kovaa kipua, mutta välillä sellaisia pieniä "repäisyjä". Eli voikohan suoli siellä vain möyriä? Kolonoskopian tehnyt kirurgi sanoi, että minulla on hyvin pitkä ja mutkainen suoli.
Minulla on refluksitauti ja sen myötä kovat ilmavaivat. On tähystetty (gastrokopia ja kolonoskopia tehty).
Ketään toista jolla tällaista?
Kommentit (15)
Vasemmalla kakkasuoli kylkien alla.
Onko mitään tehokasta (muttei haittoja tai jumeja aiheuttavaa) valmistetta joka tehoaa sun refluksiin ja happoihin. Entä ruokavalio ja juoma, voiko vielä korjata jotain vai ei. Rennie appelsiini (tai joku ei väkevä maku) sisältää magnesiumia ja jotain mikä vetää ylimääräisiä vatsahappoja puoleensa. Entä ruisleipä. Mulle tuli yhtäkkiä elohiiri kylkeen tänään, kun otin ensin hiilihappovettä ja sen jälkeen pastillin. Ja tuntui kuplintaa.
Joskus vatsahappo ja nesteet yhdessä voisivat tehdä kuplintaa sulle, eli refluksissa on liikaa vatsahappoja riehaantuneena? Ellei ollut joku normaali. Mutta mikä se repäisy mahtaa olla. Onko allergioita tai yliherkkyyksiä. Entä yksinkertaisempi ruoka, ettei liian prosessoitua. Jos sulla on hapot joskus just aktiivisena, niin muista niskaa kohottava tyyny, älä juo illalla liikoja ja ehkä jopa yläkroppaa kohottava lisäsuikale sängyn lähelle. Voiko repäisy tulla lihaksesta tms. Onko suolistossa omat lihakset tavallaan, entä sen pinta.
Tulee mieleen mahd. sappivaivat. Säteileekö kipu ikinä oikeaan olkapäähän ja tuleeko näitä tuntemuksia varsinkin rasvaisen ruuan jälkeen? Voi olla tiehyet hieman tukossa tai sappikiviä, ja sappi joutuu työskentelemään enemmän, että saa nesteet puskettua läpi, jolloin tulee vihlaisuja ja kuplinta ym tuntemuksia. Varsinkin yleinen keski-ikäisillä naisilla, mutta voi olla muillakin.
Mulla vastaavaa ongelmaa vasemmalla. Alkoholi pahentaa.
Mulla ollut hirvetä röyhtäilyä ja piereskelyä pari päivää. Selkäkin lievästi kipeä. Kun ilmaa poistuu, heti tulee parempi olo ja selkäkin helpottaa. Tänään tein 2h pihatöitä, ilma lähti liikkeelle kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen mahd. sappivaivat. Säteileekö kipu ikinä oikeaan olkapäähän ja tuleeko näitä tuntemuksia varsinkin rasvaisen ruuan jälkeen? Voi olla tiehyet hieman tukossa tai sappikiviä, ja sappi joutuu työskentelemään enemmän, että saa nesteet puskettua läpi, jolloin tulee vihlaisuja ja kuplinta ym tuntemuksia. Varsinkin yleinen keski-ikäisillä naisilla, mutta voi olla muillakin.
Ei ole olkapäässä ollut kipuja. Eikä oikeastaan erityisesti rasvaisen ruuan jälkeen.
Ap
Olen hyvin hoikka ja harrastan liikuntaa. Syön terveellisesti.
Vatsani on aina ollut hyvin herkkä.
Kala, peruna, avokado, banaani, hunajameloni ovat hyviä. Sipuli, valkosipuli, ruisleipä. palkokasvit, omena todella huonoja vatsalleni.
Luulen kyllä, että se on suoli joka möyrii.
Ap
Oireileeko kenelläkään muulla ärtynyt suoli näin?
Ap
Sappikivet. Jos kivut jatkuvat lääkäriin. Jos kovenevat äkisti,päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Oireileeko kenelläkään muulla ärtynyt suoli näin?
Ap
Kyllä, suoli täynnä ilmaa oikealla
Ilmavaivat ne siellä möyrii. Mene sänkyyn kylkiasentoon pitkälleen vasemmalle kyljelle. Koukista vasen jalka ja oikaise oikea jalka niin että roikkuu hieman sängynlaidalle yli. Hiero varovasti sitä möyrivää kohtaa tuossa asennossa. Jonkun ajan päästä alkaa helpottaa.