Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Selänne ainoa suomalainen NHL-pelaaja joka on jäänyt asumaan USA:han peliuran jälkeen?

Vierailija
31.03.2024 |

Ei tule mieleen ketään toista. Eipä oikeastaan muitakaan urheilijoita paitsi F1-kuskit Monacossa jotka olisivat pysyvästi muuttaneet Suomesta pois.. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmo Timonen asuu Philadelphiassa.

Vierailija
2/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt samaa. Kyllä mä asuisin mieluummin Californiassa kuin Turussa

Ei luulis rahastakaan olevan kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt samaa. Kyllä mä asuisin mieluummin Californiassa kuin Turussa

Monet ovat varmaan nähneet vuosien saatossa myös Jenkkien nurjan puolen, vaikka itsellä rahaa onkin. Ja kulttuuri ei välttämättä tunnu kuitenkaan ihan omalta. Kaverit ja sukulaiset Suomessa pääosin. Ja omat juuret. Ja mitä sitten tekisi Amerikassa? 

Vierailija
4/12 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Lehtonen, Jyrki Lumme ja Joonas Donskoi ainakin. Jyrki Lumme pelasi suurimman osan urastaan Kanadan puolella ja jäi sinne Vancouveriin asumaan.

Nykyisistä Erik Haula varmaankin tulee jäämään Yhdysvaltoihin uransa jälkeen, koska on lähtenyt sinne jo 17-vuotiaana ja hän on amerikkalaisen kanssa naimisissa ja on perhettäkin.

Lisäksi mm. Teppo Numminen, Jere Lehtinen ja Olli Jokinen asuivat vuosia uran loppumisen jälkeen vielä Yhdysvalloissa ja pelasivat vasta sittemmin Suomeen.

On varmaan muitakin, mutta harva aktiivinen, saati lopettanut NHL-pelaaja on enää ihmeemmin julkisuudessa. Rivipelaajat eivät mediaa niin kiinnosta ja vaikka olisikin tähtiluokan pelaaja niin harva haluaa paistatella julkisuudessa Selänteen tavoin.

Vierailija
5/12 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se surkee Yhdysvallat oo syynä elämiseen siellä välttämäti, siinä täytyy ottaa huomioon myös se että nää urheilijat asuu pakolla siellä koko uransa ajan, ei ne voi Suomestakaan sinne aamusin mennä. 

Tottakai sen 20 vuotisen aikana se elämä jää sinne aika helpostikkin kun kaikki ympärillä olevat ihmiset asuu myös siellä. 

Sen uran aikana myös syntyy lapsia, mitkä automaattisesti alottaa koulun siellä, niitä on vähän vaikea vetää takas Suomeen kun niiden elämä on jo rakentunut sinne. 

Vierailija
6/12 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siä on niin tolkuton määrä suomalaisia meidän maan koko huomioiden, että ihan varmana on sinne jääneitä, he eivät vain ole "huomio h*oria".

Vierailija
7/12 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle omat läheiset, juuret ja lasten suomen kieli ja suomalaisuus on tärkeää.

NHL-pelaajat lopettavat usein noin 35-40-vuotiaana ja siinä vaiheessa useimmilla omat vanhemmat alkavat olla jo yli 7-kymppisiä. Moni haluaa olla lähellä vanhempiaan ja muita läheisiä. Suomessa on paljon myös hyviä puolia, lapset voivat liikkua kouluun ja harrastuksiin itsenäisesti, puolisonkin voi olla helpompaa aloittaa oma elämä Suomessa kuin Amerikassa. Useinhan he ovat olleet puolisoviisumilla, jolla ei voi työskennellä vaikka haluaisikin.

Ja kun miehen ura loppuu niin ei se viisumin saaminen ole sekään automaattista. Ilmeisesti jonkinlaisen investor-viisumin saisi helpoiten jos sijoituksia maassa, mutta monen pitäisi hankkia työ. Koivujen erojupakassahan oli mm. tästä kyse, että amerikkalainen oikeuslaitos ei pitänyt todennäköisenä, että Mikko tai Helena saisi enää uutta viisumia. Tai ilmeisesti Mikko olisi saanutkin jos olisi alkanut valmentajaksi, mikä taas olisi vaatinut matkustelua ja lasten luota poissaoloa mistä hän ei taas ollut kiinnostunut.

Vierailija
8/12 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTokissa on hyvä se yks suomalainen mies joka kertoo minkälaista elämä Kaliforniassa on nykyisin ihan konkreettisesti. Aika hurjaa menoa mielestäni siellä ja ilmeisesti on pahempaan suuntaan vain menossa. Se rikollisuuden määrä pelkästään on ihan käsittämätöntä.. Hän kertoo tosi paljon ihan konkreettisia käytännön esimerkkejä eri asioista ja miten elämä eroaa esim. Suomesta.

Toki joidenkin miljonääriurheilijoiden elämä voi olla sitten ihan erilaista kuin tavisten sitten.

Ja Amerikan eri osavaltiot voivat keskenään olla hyvin erilaisia tietysti.

Ja Kanada on myös erilainen.

Vierailija
9/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Lehtonen, Jyrki Lumme ja Joonas Donskoi ainakin. Jyrki Lumme pelasi suurimman osan urastaan Kanadan puolella ja jäi sinne Vancouveriin asumaan.

Nykyisistä Erik Haula varmaankin tulee jäämään Yhdysvaltoihin uransa jälkeen, koska on lähtenyt sinne jo 17-vuotiaana ja hän on amerikkalaisen kanssa naimisissa ja on perhettäkin.

Lisäksi mm. Teppo Numminen, Jere Lehtinen ja Olli Jokinen asuivat vuosia uran loppumisen jälkeen vielä Yhdysvalloissa ja pelasivat vasta sittemmin Suomeen.

On varmaan muitakin, mutta harva aktiivinen, saati lopettanut NHL-pelaaja on enää ihmeemmin julkisuudessa. Rivipelaajat eivät mediaa niin kiinnosta ja vaikka olisikin tähtiluokan pelaaja niin harva haluaa paistatella julkisuudessa Selänteen tavoin.

Noista nimistä taitaa myös Lehtosella ja Donskoilla olla yhdysvaltalaiset vaimot. 

Lumme ehti asua perheineen Tampereella jossain välissä 2000-luvulla mutta sittemmin muuttivat takaisin Vancouveriin. Timonen oli omien sanojensa mukaan muuttamassa Kuopioon mutta perhe päätti jäädä jenkkeihin lasten takia.

Vierailija
10/12 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän suomalaisia on jäänyt kuin esim. ruotsalaisia. Sundin, Forsberg, Lidström ym. ovat lähes kaikki muuttaneet takaisin Ruotsiin uransa päättymisen jälkeen.

Vierailija
11/12 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän suomalaisia on jäänyt kuin esim. ruotsalaisia. Sundin, Forsberg, Lidström ym. ovat lähes kaikki muuttaneet takaisin Ruotsiin uransa päättymisen jälkeen.

Joo ja yleensä ne jääneetkin tekevät jotain valmennushommia tai vastaavaa kuten Alfredsson tai Zetterberg.

Vierailija
12/12 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laine jäänee Yhdysvaltoihin kun peliura joskus päättyy, ainakin tämän hetken tilanteen myötä voisi veikata näin. Amerikkalainen kumppani hänelläkin on. 

Turkulaiset varmaan palailevat jatkossakin kotikulmilleen, eipä ole yksikään jäänyt P-Amerikkaan asumaan uran jälkeen. Koivun veljekset, Berg, Kiprusoff..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi