Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaisin vinkkejä ongelmiin työpaikalla...

Vierailija
19.01.2007 |

Olen aloittanut uudessa työpaikassa, jossa työmäärä on ihan epäinhimillinen. Töitä kasataan päällekkäin ja odotetaan, että teen palkatonta ylityötä.

Tuntuu siltä, että koska olen firmassa uusi, niin kaikki haluavat minusta hyötyä ja testata, minkälaista jälkeä saan aikaan. Miten voisin vetää omat rajani?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voi vastata, et palkatta saat tehdä (paitsi, jos oot sellaisen työsopparin allekirjoittanut). Ja sitten et sano aina " Joo" kun joku kysyy, ehtisitkö tehdä sen ja sen.

Vierailija
2/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan ei voi valmistua yhtäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusperiaate on, että itseään ei kannata työllä tappaa, koska siitä ei kiitosta saa...

Eikä ylitöitä - edes palkallista - ole pakko suostua tekemään. Palkatonta nyt varsinkaan.

Joten syytä olisi oppia sanomaan " nyt en ehdi tuota, menisi ylitöiksi, enkä voi tänään jäädä ylitöihin"

Kannattaa sanoa selvästi ääneen, jos joku työ jää ylihommiksi. Ja sitten myös velottaa ne ylityökorvauksina tai vastaavana vapaana.

Vai oletko määräaikaisella työsopimuksella ja siksi arka pitämään puoliasi?

Vierailija
4/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne luulee, että sulla ei ole mitään tekemistä, kun olet aina valmis ottamaan lisätöitä.

Vierailija
5/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hommia minulle on annettu. Kaikki vaan tuntuvat olevan kiinnostuneita siitä omasta projektistaan ja muilla asioilla ei ole väliä.

Pomon vastaus ylitöihin oli: " Joskus on kiireisempää ja joskus hiljaisempaa."

Mitään hiljaista kautta ei kuitenkaan ole ollut.

ap

Vierailija
6/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee enempää kun ehdit työaikana tai mitä sinulle maksetaan. Tee siis normaalitahtiin työtä, älä revi hulluna ja paniikissa, mene töihin klo 5 ilman korvausta. Jos teet näin, kaikki luulee että sähän saat enemmänkin hommia tehdyksi.

Jos hommia jää tekemättä ja tiedät itse olleesi ahkera kuitenkin (eli ei päivällä lorvimisia) niin sanot suoraan, että tämä on mahdotonta yhdeltä ihmiseltä.

Vierailija
7/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin vain jonkun sanomaan tuon, minkä jo itsekin tavallaan tiesin.