Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut ystävä ei lähde aurinkoisena päivänä ulos --- liekö edes haluaa parantua?

Vierailija
30.03.2024 |

Kaipa se on mukavampaa vain masennella. Voi parkaa. Itse nautin kevätauringosta täysin sydämin. Olkoot sitten nurkassaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vois ulkoilun lomassa mennä halaamaan ratapölkkyä

Vierailija
22/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sinäkin alkaisit ajattelemaan jotain muuta kuin sitä mitä itse haluat kun kerran valehtelet auttavasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on omat tunne-elämän torjunnat päällä, siksi ei voi kohdata ystävänsä tilannetta. Ap  hirvee stressihyöky päällä tsemppaa itseään hampaat irvessä, että ihana auringonpaiste, elämästä voi tehdä mitä haluaa samalla kun omat torjutut traumat möyrii pinnan alla. Kun ei voi kohdata omaa varjoaan, ei pysty kohtaamaan aidosti muitakaan ihmisiä. 

Hylkäystraumaa varmaan myös, kun ystävä sanoikin ei seuralle ja sitten piti piiktellä takaisin. 

Kaikki ihmiset eivät pysty kohtaamaan omia varjojaan, joten heijastavat niitä toisiin.  

Vierailija
24/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mitä on masennus?

En tuhlaa aikaa sellaiseen. Elämä on tässä ja nyt. Ihan on oma valinta tehdä se millaiseksi haluaa.

AP

Esimerkiksi et voi valita vanhempiasi etkä liioin kodin sisäistä ilmapiiriä

Vierailija
25/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei ole valinta, se on mahdollinen ihan kelle vaan. Terve ajattelee, että onpas ihana aurinko, moni masentunut näkee vain mustaa tai harmaata, ei näe tulevaisuutta, ei käyttäydy terveen tapaan. Uppoaa suohon vain syvemmälle eikä pääse ylös, lopulta ei enää ehkä haluakaan. Masentunut voi olla nuori kaunis nainen tai menestynyt mies, kuka tahansa. Köyhä rikas lapsi tai mummo.

Itse olin just mennyt naimisiin, oli ystäviä, kiva työ ja niin vaan vakava masennus nappasi minut. Kokeilin keittiöveitsen terävyyttä, mietin missä joki on sula. Menin juna-asemalle miettien, kannattaako ottaa kotiavainta mukaan. Kaikki oli mustaa, lääkkeet ei auttanu, en juuri syönyt, en nukkunut.

Tätä voi olla vaikea masennus, siinä ei tosiaan ole viitsimisestä kyse, kun ei pysty!

Että eipä kovin kevyesti lasketa leikkiä masennuksesta🤔

Vierailija
26/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuu vaan lisää jos lähtee ulos noin surkeaa suomea suoltavan seurassa.

"Liekö edes haluaa parantua?" 

Vierailija
27/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kielioppi ei ole oikein hallinnassa: 

" liekö edes haluaa parantua" kuuluu suomenkielisenä näin " halunneeko edes parantua"! 

Vierailija
28/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalaton ihminen ei juokse.

Vierailija
29/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonvalo tappaa. Eniten itsemurhia tehdään keväällä ja kesällä.

Vierailija
30/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olisi ollut hyvä pilvinen ja sateinen päivä käydä ulkona, en jaksanut (ja joo, olen masentunut työssäkäyvä ihminen), tänään meinasin yrittää, laitan lippiksen päähän, koska en todellakaan halua nähdä ketään tuttuja. 

Vierailija
31/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon valo on nyt aivan liian kirkasta. Kesään mennessä on jo tottunut. Ja ap:n kaltaiset kylmät ihmiset muuttakoon Siperiaan.

Vierailija
32/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen ulos myöhemmin, kun aurinko ei paista niin kirkkaasti. 

Mutta siinä pöytäkoneen valossa jaksat aina istua HUOH!

Ja erityisesti kostea asvaltti katuvalojen loisteessa kutsuu yöperhosia ja kaikkia pimeimmissä onkaloissa menestyvää väkeä. Se väki ei halua olla valon kanssa kosketuksissa.

Keskellä kesää on sopivaa astella tuuheassa kuusimetsässä, jossa maan pohjalle osuu siivilöitynyt pieni valonsäde suoraan ketunlehdelle.

Valo tappaa menninkäisiä. Syksy ja talvi on kauneinta aikaa Suomessa.

Vierailija
33/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon kans valoa hirveesti. Oon syksyllä syntynyt ja vihaan ulkoilua. Olen ain vihanut ulkoilua.

Vierailija
34/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on myös auringon rakastaja. Grillannut itseään etelän lomilla perinteisesti talvella. Iho on aina palanut ja kurttuinen.

Keväisin grillaa naamaansa keväthangilla foliolla ja saa ihan ihmeellisiä potkuja auringon valosta.

Minulla menee yöunet valosta ja iho palaa tosi herkästi. Olen kalpea iholtani ja ikäistäni nuorempi myös. Auringonvalo antaa migreenin useiksi päiviksi ja se ihme sisäinen hohde, kun pistät silmät kiinni iltaisin, niin uni ei tule, kun on sisäinen valokatkaisin jumissa. Auringon valo on jäänyt sisälle vangiksi ja käristää sielua. Musertaa mielenterveyttä pienin murusin. Yöunista ne alkaa ja lopulta kesään mennessä olet täysin hermoraunio.

Vierailija
35/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi pysyy rypyttömänä pidempään kuin sinä. :]

Vierailija
36/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liekö haluaa -> halunneeko 

Liian vaikeaa nykyihmisille. Me lähtee nyt keilaa.

Vierailija
37/42 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
38/42 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se piirtää, kellä on liitua🤔

Vierailija
39/42 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
40/42 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole  viiteen päivää ollut ulkona ja tuskin menen tällä viikolla ulos. Mitä siellä ulkona muka on että sinne pitää mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä