Ravitsemustieteilijä: suomalaiset laittavat leivän päälle liian paksusti rasvaa ja kovia rasvoja saa yli 95% liikaa
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010327229.html
Suomalaisten monityydyttymättömien rasvojen saanti sen sijaan on liian vähäistä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kala, pähkinät, öljyt yms puuttuvat suomalaisten lautasilta. Täytettyjä voileipiä sen sijaan syödään ja paljon
Ei puutu meiltä. Syön harvoin täytettyjä leipiä.
Mä laitan leivälle ohuen kerroksen rasvaa. En osta usein leikkelettä tai juustoa.
Olen oman elämäni tieteilijä.
Olen hypännyt sellaisesta elämästä pois jossa sulle määritellään mitä saa ja mitä ei saa syödä, tehdä jne.
Aihe kuin aihe niin jossain paasaa joku asiantuntija....ihminen on itse oman elämänsä asiantuntija.
Kuunnelkaa omaa kehoa mitä se kertoo.
Hyvien rasvojen lähteitä syödään liian vähän
Minä en ole käyttänyt rasvaa leivän päällä pariin vuosikymmeneen.
Jos syöt läsgimaccaraa...sinusta tulee läsgimaccara.
Kolmas maailmansota ovella, ilmastonmuutos jyllää, Oy Suomi Ab juuri kohta konkurssissa. Ja joku jaksaa miettiä laittako leivän päälle Keijua vai Oivariinia?
Mieluummin kuolen sydäriin 70-vuotiaana kuin alzheimeriin 95v iässä paskottuani ensin vaippoihin pari vuosikymmentä hoitokodin nurkassa.
Korkea elinikä ei välttämättä ole mikään kannuste nykypäivänä.
Hyvillä elintavoilla viimeiset elämänlaatu on todennäköisesti parempi
Vierailija kirjoitti:
Kala, pähkinät, öljyt yms puuttuvat suomalaisten lautasilta. Täytettyjä voileipiä sen sijaan syödään ja paljon
Nuo on todella kalliita. Ei vaan ole varaa.
Miksi valmisruokiin saa laittaa kermaa lotraamalla esimerkiksi perunaan, sitä ostavat ne jotka eivät ehdi laittaa ruokaa, ovat kipeinä tai iäkkäitä. Jos perunaa ei taas ole (kypsennettynä), osalla tulee lihakset kipeäksi, valkoinen vilja ei korvaa perunaa ravintoarvoiltaan. Vihreitä voi syödä yhden päivän.
Vierailija kirjoitti:
Tein eilen paahtoleipiä, joiden päälle laitoin oliiviöljyä, paistettuja sieniä ja sipulia, pähkinärouhetta ja persiljaa. Oliko se nyt sitten hyvä vai huono?
Voi on parasta rasvaa ihmiskeholle. Siemenöljyt ja margariinit huonointa. Oliiviöljykin on hyvää mutta pahanmakuista.
Leipää voi syödä sellaisenaankin.
Mun mielestä leipä tarvitsee rasvaa, jos sen päällä ei ole mitään muuta. Mutta etenkin jos siihen laittaa vaikkapa juustoa tai leikkelettä, niin rasva tulee jo niissä. Myös pelkkä kurkku tai tomaatti on sen verran vesipitoisia, että leipä ei tarvitse enää rasvaa, vaan kyllä se on tarpeeksi kostea jo noista. Uskonkin että moni laittaa rasvalevitteen leivälle ihan puhtaasti tottumuksesta, kun niin lapsena opetettiin.
Minä laitan leivälle avocadoa tai hummusta.
Että ne jaksaa jauhaa tuota margariinin mainostamista.
Mitään vikaa ei ole voissa, päinvastoin.
Lopetas jo tuo valistaminen. Oletko itse jotenkin muita parempi olevinasi? Joka päivä täällä paasaat suomalaisille ominaisita vioista. Oletko joku hybriditrolli? Se kannabisnarsu.