Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravitsemustieteilijä: suomalaiset laittavat leivän päälle liian paksusti rasvaa ja kovia rasvoja saa yli 95% liikaa

Vierailija
30.03.2024 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010327229.html

Suomalaisten monityydyttymättömien rasvojen saanti sen sijaan on liian vähäistä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala, pähkinät, öljyt yms puuttuvat suomalaisten lautasilta. Täytettyjä voileipiä sen sijaan syödään ja paljon

Vierailija
2/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala, pähkinät, öljyt yms puuttuvat suomalaisten lautasilta. Täytettyjä voileipiä sen sijaan syödään ja paljon

Ei puutu meiltä. Syön harvoin täytettyjä leipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan leivälle ohuen kerroksen rasvaa. En osta usein leikkelettä tai juustoa.

Vierailija
4/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman elämäni tieteilijä.

Olen hypännyt sellaisesta elämästä pois jossa sulle määritellään mitä saa ja mitä ei saa syödä, tehdä jne.

Aihe kuin aihe niin jossain paasaa joku asiantuntija....ihminen on itse oman elämänsä asiantuntija.

Kuunnelkaa omaa kehoa mitä se kertoo.

Vierailija
5/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien rasvojen lähteitä syödään liian vähän

Vierailija
6/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt rasvaa leivän päällä pariin vuosikymmeneen.

Vierailija
7/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt läsgimaccaraa...sinusta tulee läsgimaccara.

Vierailija
8/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas maailmansota ovella, ilmastonmuutos jyllää, Oy Suomi Ab juuri kohta konkurssissa. Ja joku jaksaa miettiä laittako leivän päälle Keijua vai Oivariinia?

Mieluummin kuolen sydäriin 70-vuotiaana kuin alzheimeriin 95v iässä paskottuani ensin vaippoihin pari vuosikymmentä hoitokodin nurkassa.

Korkea elinikä ei välttämättä ole mikään kannuste nykypäivänä.

Vierailija
9/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä elintavoilla viimeiset elämänlaatu on todennäköisesti parempi 

Vierailija
10/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on todella kalliita. Ei vaan ole varaa.

Vierailija
11/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valmisruokiin saa laittaa kermaa lotraamalla esimerkiksi perunaan, sitä ostavat ne jotka eivät ehdi laittaa ruokaa, ovat kipeinä tai iäkkäitä. Jos perunaa ei taas ole (kypsennettynä), osalla tulee lihakset kipeäksi, valkoinen vilja ei korvaa perunaa ravintoarvoiltaan. Vihreitä voi syödä yhden päivän.

Vierailija
12/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eilen paahtoleipiä, joiden päälle laitoin oliiviöljyä, paistettuja sieniä ja sipulia, pähkinärouhetta ja persiljaa. Oliko se nyt sitten hyvä vai huono?

Vierailija
13/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään paljon kalaa.

Vierailija
14/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on parasta rasvaa ihmiskeholle. Siemenöljyt ja margariinit huonointa. Oliiviöljykin on hyvää mutta pahanmakuista.

Vierailija
15/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää voi syödä sellaisenaankin.

Vierailija
16/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä leipä tarvitsee rasvaa, jos sen päällä ei ole mitään muuta. Mutta etenkin jos siihen laittaa vaikkapa juustoa tai leikkelettä, niin rasva tulee jo niissä. Myös pelkkä kurkku tai tomaatti on sen verran vesipitoisia, että leipä ei tarvitse enää rasvaa, vaan kyllä se on tarpeeksi kostea jo noista. Uskonkin että moni laittaa rasvalevitteen leivälle ihan puhtaasti tottumuksesta, kun niin lapsena opetettiin. 

Vierailija
17/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan leivälle avocadoa tai hummusta.

Vierailija
18/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne jaksaa jauhaa tuota margariinin mainostamista. 

Mitään vikaa ei ole voissa, päinvastoin. 

Vierailija
19/19 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetas jo tuo valistaminen. Oletko itse jotenkin muita parempi olevinasi? Joka päivä täällä paasaat suomalaisille ominaisita vioista. Oletko joku hybriditrolli? Se kannabisnarsu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi