Minkä ikäinen on vanhin tietämäsi henkilö, jonka isovanhemmista ainakin yksi on elossa?
Toisen ketjun innoittamana tuli tällainen kysymys mieleen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Laskennallisestihan yli 70-vuotiaallakin voi olla isovanhempi elossa.
Esim. Elsa synnytti Kaijan 16-vuotiaana ja Kaija synnytti Maisan 17-vuotiaana. Elsa tulee siis isoäidiksi 35-vuotiaana ja on 105-vuotias Maisan ollessa 70v
Laskennallisesti varmaan kyllä, mutta tällaista tapausta ei taida Suomessa olla. Noin 75-vuotiaan kohdalla alkaa olla erittäin harvinaista, että edes toinen omista vanhemmista olisi enää elossa.
Äitini oli nelikymppinen kun hänen mummonsa kuoli
Minun 74-vuotiaan serkkuni 110-vuotias isoisä on elossa.
Appeni on 55v ja hänen mummonsa 98v.
Vierailija kirjoitti:
Minun 74-vuotiaan serkkuni 110-vuotias isoisä on elossa.
Tämä on sitten ilmeisesti ulkomailla koska Suomen ainoa elossa oleva yli 110-vuotias henkilö on Helvi Kissala. Hänen tyttärenpoikansa on reilu 60 v.
Minun 84v pikkuserkkuni 145 isoisoäiti on elossa.
Serkkuni täyttää tänä vuonna 51 ja hänen mummonsa on elossa, en tiedä kuinka vanha hän on.
En tiedä mutta ex-naapuri ehti ennen kuolemaansa saada tyttären tyttären tyttären pojan. 51 oli tämä tyttären tytär kun se ex-naapuri kuoli.
Omista isovanhemmista yksi kuoli kun olin 2-vuotias, toinen kun olin 38, kolmas kun olin 45. Olen nyt 49, mummini on 89-vuotias ja hyvässä kuosissa edelleen.
Huh sentään. Minä olin 25 kun viimeinen isovanhempi kuoli. Hän oli nuorin isovanhempani. Muut olivat "vanhoja" saadessaan lapsia.
Yllättävää, että kukaan ei korjannut laskuvirhettäni, vaan yläpeukkuja tulee. Oikeastihan Elsa tuli tuossa kuviossa isoäidiksi 33-vuotiaana ja on 103 Maisan ollessa 70.
t. sama