Työttömyyskorvaus tuli eilen noin 480€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin, laskuihin ja ruokakauppaan...
Työttömyyskorvaus tuli eilen noin 480€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin, laskuihin ja ruokakauppaan...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN ILOINEN!
Iloisena töihin.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edes tiedä paljonko työttömyyskorvaus on. Hyvä Trolli taaas.
Työttömyyskorvaus on jokaisella oma summa, ei ole mitään vakiota. Minäkin esim. sain tässä kuussa vain 7 päivältä korvausta.
On olemassa vakiosumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei edes tiedä paljonko työttömyyskorvaus on. Hyvä Trolli taaas.
Työttömyyskorvaus on jokaisella oma summa, ei ole mitään vakiota. Minäkin esim. sain tässä kuussa vain 7 päivältä korvausta.
Olet joko osa-aikatyöläinen tai hommannut osalle aikaa karenssin omaa tyhmyyttäsi.
Ei noin pieni voi olla työttömyyskorvaus.
Kai te hyvät ihmiset ymmärrätte että myös lukuisissa muissa EU maissa on. Olen asunut kolmessa eri EI maassa ja kaikissa on ollut tilanne suomea merkittävästi parempi. Nykyään asun Maltalla, Joka on tunnettu köyhyydestään ja jopa täällä tilanne on erinomainen Suomeen nähden
a. Sosiaaliturva ja työttömyysturva
b. Täysin ilmainen terveydenhuolto
Virossa, Ranskassa ja Maltalla - puhun nyt omien kokemuksien pohjalta maista, jossa olen asunut useamman vuoden - ei tule perään mitään laskuja ja samalla väitetä, kuinka terveydenhuolto on parasta maailmassa. Maltalla sekä Virossa lääkärille pääsi aina poikkeuksetta samana päivänä eikä ole olemassa mitään prosessia, jossa arvioidaan onko siihen tarvetta. Kaikki lääkkeet tulee myös valtiolta ilmaiseksi. Ihan kaikki, kunhan se on valtion lääkärin määräämä. Maltalla olen mm. Murtanut jalkani, saanut lapseni jne. Ollut sairaalassa useasti ja joka kerta hoito on ollut huippuluokkaa. Itse sain vapaasti valita mm. Sektion sekä synnytyksen väliltä ja informaatiota sekä tutkimuksia hyödyistä ja haitoista sai niin paljon kuin halusi. Sairaalassa poikkeuksetta vaihdetaan lakanat, tuodaan ruoka nenän eteen jne eikä tehdä kaikkea itse. Synnytysosasto oli täynnä resursseja.
Olin jopa psyykkisessä sairaalassa henk. Koht vakavan tragedian vuoksi. Suomessa ei pääse hoitoon vaikka olisi itsetuhoinen tai syömishäiriöinen. Täällä sinne sairaalaan voi kirjaimellisesti kävellä sisään ja saada hoitopaikka. Paikalliset herkästi myös menevät sairaalaan jos on masennusta, useilla muilla oli läheinen kuollut, osalla ahdistusta tai päihdeongelma. Päihdekuntoutukseen pääsi kaikki ketkä halusivat. Jälkihoito eli tapaamiset sairaalaan psykiatrin kanssa ovat jatkuneet jo kaksi vuotta joka 4-6kk välein. Näin toimitaan kaikkien kohdalla.
Mitäs muuta on tietysti lapsilisä. Virossa maksetaan jokaisesta lapsesta, mitä enemmän lapsia sitä enemmän rahaa. Äitiysloma on vuoden täydellä palkalla. Maltalla äitiysloma on toki lyhyt, täyden palkan saa vain 3,5kk jonka jälkeen maksetaan minimitulo n. 1000e kuussa 4kk ajan. 1000e maksetaan jos ei ole täyttä palkkaa tai työpaikkaa.
jatkuu
Aloitus on onneton provo joltain onnettomalta persulta.
Jatko:
päiväkoti on 100% maksuton. Ei ole minkäänlaisia päiväkotimaksuja, ei Virossa eikä Maltalla. Koulu on tietysti myös ilmainen. Koulutus Maltalla hyvin perinteistä sekä sisältää uskontoa, mutta toimivaa. Virossa huippuluokkaa. Ei ole puhettakaan mistään varhaiskasvatuksen kriisistä, meillä oli päiväkodissa hoitaja jokaista 3-4 lasta kohden ja vauvoilla omat hoitajat.
nämä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen.
Suomessa on AINA ollut äärimmäisen tehokas markkinointi maailman parhaasta sosiaaliturvasta ja terveydenhuollosta ja olen äärimmäisen yllättynyt kuinka moni kuvitttelee, että muualla ei olisi vastaavia palveluita, vaikka lähes jokaisessa EU maassa tilanne on Suomea merkittävästi parempi.
Suomen talous on jo vuosia, vuoden 2008 kriisin jälkeen, ollut hyvin heikoissa kantamisessa ja vaatinut vuosittaisia valtionlainoja, joista sosiaaliturva maksetaan. Ilman valtionlainaa siihen ei ole varaa ja koska lainaa pidetään äärimmäisen huonona vaihtoehtona, on pakko tehdä jatkuvia leikkauksia. Silti suomalaiset kuorossa puhuvat miten onnekkaita sitä ollaan kun ollaan Suomessa.
muutin talouden ja töiden perässä ulkomaille. Käteen jää verojen jälkeen merkittävästi enemmän sekä palkat ovat paremmat. En pysty palaamaan edes Suomeen koska se olisi henkilökohtainen taloudellinen katastrofi. Työ, josta täällä maksetaan minulle 100k vuodessa, olisi Suomessa puolet tästä ja käteen jäisi suhteessa merkittävästi vähemmän.
ei kukaan ole onnekas tuossa ap:n tilanteessa.
koska oikein suomalaiset vihdoin avaavat silmät ja huolestuvat Suomen tilanteesta? Ei ihmiselämän perimmäinen tarkoitus ole kärsiä ja pysyä hädintuskin hengissä. Valittaa ei saa oli tilanne mikä Hyvänsä, muutoin muut hyökkäävät päälle ja aloittavat sen tyypillisen onnekas olet kun olet suomalainen mantran joka ei ole ollut totta enää 20 vuoteen.