milloin teillä on alkanut tihkuun " maitoa" ?
Viikkoja nyt 17+3 ja nyt on eilen ja tänään tihkunu ihan paitaan asti märkiä länttejä. Kai tää on ihan normaalia eikä tartte huolestua? :)
Kommentit (10)
Rv 18 alkoi minulla tihkua, oli sellaista kirkasta nestettä. Onkohan tihkumisella mitään yhteyttä imetyksen onnistumiseen? Meillä nimittäin poika nyt kolmen kuukauden ikäinen ja maitoa on riittänyt todella hyvin.
huomasin jossain tossa rv29 tietämillä, sillon huomasin kirkasta nestettä tihkuvan aina välillä - ja yöpaidassa oli länttejä, päiväsaikaan ei niinkään. Toisilla tihkuu toisilla ei, molemmat on ihan ok.
Mulle terkkari kertoili ettei se kerro vielä mitään tulevasta, tihkuu sitä maitoa tahi ei. Joko imetys onnistuu tai sitten ei, sen näkee vasta sitten kun sen aika on..
Tappert ja Puksu 32+5
Esikoisen kohdalla tosiaan ehkä viikko synnytyksestä. Raskausaikana ei yhtään koko aikana ja synnytyksen jälkeen maidon nousu kesti istukan käsinirroituiksen/nukutuksen ja verensiirtojen takia viikon. Sitten sitä kyllä riitti, imetin poikaa vuoden ikäiseksi.
Toisilla tihkuu maitoa jo raskausaikana, toisilla ei. Molemmat ihan normaalia.
Mulla alkoi jo joskus 15 rv:n kohdalla tihkuttelemaan. Lakanat on hirveen näköset, kun ei viitsi nukkua rintsikat ja suojukset päällä yöllä, ovat niin epämukavat. Tosiaan päiväsaikaan mulla ei sitä niin paljon tule, illalla sitten senkin edestä.
Ja se on sellaista kirkasta, esimaidoksi kuuluvat neuvolassa sanovan, ei siis ainakaan minulla valkeaa, " oikean" maidon väristä. Normaaliahan tuo on, joskin ehkä vähän ikävää. :)
sämpyläinen 21+3
ja kyllähän minä sillon säikähin, ku en ollu tajunnu aatella koko asiaa, että sitä maitoa saattaa tihkua jo etukäteenkin:D!!
no sitte löyty neuvolasta saadusta jostai ohjekirjasesta tieto, että maitoa saattaa alkaa tihkumaan jo toisella raskauskuulla..olihan se helpotus;)!
Hyvä tietää, että näin voi olla. Piti ihan käydä ostaan liivinsuojuksia, ettei julkisella paikalla tartte paita märkänä möllöttää... ;D
aiemmin on tihkunut joskus viikoilla 18-19.Kaikilla ei välttämättä tihku raskausaikana ollenkaan eikä se ole verrannollinen lainkaan tuleeko myöhemmin maitoa vai no.
Se on kyllä ärsyttävää kun saa ruveta käyttämään liivinsuojuksia ja liivejä jo ennen vauvaa kun saa sitten ihan tarpeeksi maidon seassa kelliä.
ja yhdessäkään ei ole maitoa tihkunut. Maito on noussut rintoihin vasta noin neljäntenä päivänä synnytyksestä. Ja sitten sitä onkin riittänyt ihan hyvin. Eli kaksi lastani olen imettänyt n. 9kk ikään saakka.
Kuopus on nyt 4-vuotias ja maitoa tuli rinnoista varmaan parin vuoden ajan synnytyksen jälkeen (puristaessa siis). Samoin kuopuksen ja esikoisen välin (3v. ikäeroa). Ei varsinaisesti vuotanut. Raskausajat meikäläinen on kuitenkin täysin " ummessa" . Mitään ei tule, vaikka kuinka puristelisi :) Kuitenkin muistan, että molempien lasten synnyttyä sitä ternimaitoa tuli sen verran, että jo synnytyssalissa vaavin suuhun sai jotain puserrettua. Neljäntenä päivänä alkoi kuitenkin se varsinainen suihkuaminen ja silloin täytyi ottaa suojatkin käyttöön.
mami, 33+6
Itselläni ei ole tihkunut mitään rinnoista. Rv19+2 ja ensimmäinen lapsi. Ei kai se haittaa vaikkei tihkuis ollenkaa?