En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät vertaile hintoja
Siis näitä, jotka vaan marssivat vaikka johonkin urheiluliikkeeseen ostamaan lenkkarit täydellä hinnalla. Itse saatan kyllä käydä katsomassa ja sovittamassa, mutta vertaan aina netissä hintoja, ja ostan/tilaan sen perusteella. Olen säästänyt ihan älyttömästi näin toimimalla.
Kommentit (20)
Minä olen vertaillut jo niin paljon tiettyjen pitkään käyttämieni tuotteiden hintoja, ettei enää kannata.
Tarvitsen kengät - ostan kengät.
Niin isoa säästöä ei vertailulla saa, että se olisi aikani arvoista.
Joillain on varaa olla vertailematta. Minun ei tarvitse. En viitsi tuhlata aikaani, ostan sen minkä haluan, sama se maksaako se toisessa liikkeessä vähemmän.
Se vähän riippuu. Jos on pitkästä aikaa käymässä kaupungissa, niin ei siellä enää aleta tinkaamaan vaan ostetaan mitä saa. Netistä jos tekee hankintoja, niin on mahdollisuus ja aikaa vertailla.
Ei tarvi verrata jos ne on hyvät. En mä osta niitä hintojen takia, mutta ymmärrän kyllä pointin.
Alko on karkeasti puolta kalliimpi kuin nettikaupat joista saa ihan samat juomat.
Olen tottunut jo ruokakaupassakin katsomaan kilohintoja ja lukemaan tuoteselosteita jos katson jotain ennestään tuntematonta tai uutuus tuotetta. Lueskelen aikani kuluksi mainospostejakin vertailemalla hintoja.
Tiukan budjetin aikoja elettyä on se jäänyt selkänahkaan ettei osta kalleinta jos saa saman tai vastaavaa jostain halvemmalla. Ei tietysti ruokaostoksia eri kaupoista mutta muuta käyttötavaraa jos on isompi hintaero.
Vierailija kirjoitti:
Alko on karkeasti puolta kalliimpi kuin nettikaupat joista saa ihan samat juomat.
Mitenkä niistä tilataan kun en ole perehtynyt.
Mulla on sen verran hyvä palkka, ettei tarvitse vertailla hintoja
Jos tarvitsen uudet kengät nyt, ei ole aikaa vertailla hintoja viikkotolkulla rikkinäisissä tai väärän sään kengissä. Ostan aina vain tarpeeseen, siinä säästää jo itsessään.
Me askarrellaan lasten kanssa mitali ja laitetaan postiin.
Koska molempia ei voi saada; sekä rahaa että aikaa.
jos ryhdyn juoksemaan jonkin asian perässä, niin tiedän, että minulla ei tällä viikolla ole yhtään vapaailtaa. Valitsen vapaa-illat.
joskus valitsen toisin: juoksen ja vertailen. Vapaa häviävät, mutta sitten minulla on kahdet kengät, koska kauppoja kiertäessä tulee uusia ideoita, mitä voisi tarvita. Säästöön ei jää.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen kengät - ostan kengät.
Niin isoa säästöä ei vertailulla saa, että se olisi aikani arvoista.
Olen samaa mieltä. Ja saan just ne kengät jotka haluan.
enkä jaksa odotella mitään aleja. Ei kannata.
Haluan, että jatkossakin on liikkeitä joissa sovittaa ja ostaa.
Samoin sekä tulee hyvä mieli kun sai halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelmana on ilkeys, jota opetat lapsiparoillesikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelmana on ilkeys, jota opetat lapsiparoillesikin!
Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
Tiedän erään joka osti housut kalliimmasta liikkeestä ajattelen että olivat paremmat kuin samat housut halvemmasta.