Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä täyttää pyöreitä vuosia, muistamisia mietin

Vierailija
27.03.2024 |

Kun itse täytin 30, he tulivat juhliin mutta en edes muista mitä sain lahjaksi. Huomiota kiinnitti vain se kun muille ystäville hän on organisoinut ison keräyksen taidetta, matkoja sun muuta paitsi tietenkin minulle. Olikohan lahja muistaakseni joku kosmetiikkaputeli tyyliin voide. 

Tiedustelin häneltä mentäisiinkö yhdessä matkalle puolisojemme kanssa, juhlimaan tätä merkkipäivää niin kieltäytyivät etteivät pääse (isolla aikavälillä)

Tiedustelin häneltä voisimmeko tarjota viikonloppuna juhlajuomat hänen kunniakseen, mutta taas kieltäytyivät. Ei saatu kunnolla selvää vastauksesta.

Mietin nyt tätä, että onko kyseessä ystävyys lainkaan

Em lisäksi on järjestänyt naisten - ja muita matkoja, joista kaikista jättänyt minut ja puolisoni pois. Minä en ole tästä suuttunut, mutta tottakai olen huomannut. 

Itse olen tottunut muistamaan kaikilla edellä mainituilla tavoilla ystäviäni, kun täyttävät pyöreitä, mutta nyt olen ymmälläni, ja mietin laitanko edes kukkapuskaa tai tekstiviestiä Mitä te olette mieltä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max tekstari että onnea. Jos jättää sinua pois matkoilta, ja kysyttäessä kylään kieltäytyy, ei ole oikea ystäväsi. Juhlijoita varmaan löytyy näistä matkakavereista.

Vierailija
2/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat Ap huomaavaiselta! Harmi, että ystävä on näin tökerö. Minulla on myös yksi tälläinen tuttu, jota luulin ystäväksi: mutta aina kun häntä kysyy jonnekin, tulee vastaus vain että meillä on pariskuntien illallisia eli omien muiden menojen luetteloimista, emmekä koskaan saa selvää, pääsevätkö he vai eivät.

Olemme lopettaneet yhteisten tekemisten kyselyt. Näemme heitä vain yhden lapsen synttäreillä enää, kun ennen teimme kaikkea kivaa yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moneen kertaan ajatellut ja päättänyt, että en ole näin lapsellinen kuin hän on. Eli olen moneen kertaan muistanut, pyytänyt ja huomioinut häntä enemmän kuin hän on. Tuntuu että samppanjapullo tai kukkakimppu on kuin helmiä sioille tilanteessa jossa hän ei ole aloitteellinen mihinkään yhteiseen tekemiseen koskaan.

Vierailija
4/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea pattitilanne. Toki muistaa muuten, mutta tuo käytös jättää kyllä sanattomaksi

Vierailija
5/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on. Vaikka miten noin 30 tai 40 vuotta sitten juhlittiin kaikki juhlat yhdessä, niin kun vuodet vierivät niin ne samalla alkavat erottaa. Ei siihen sen kummallisempaa syytä tarvita, eikä sitä kannata enempää pohtia.

On tullut avioeroja, puolisoiden kuolemia, uusia liittoja ja kumppaneita. Tämä kaikki ei vaan aina tunnu istuvan niihin vanhoihin kuvioihin. 

Vierailija
6/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ystävät ymmärtää myös toistensa huumoria. Vaikka t paita, missä lukee: täytin 30v ja sain ystävältä vain tämän surkean paidan. 

Vierailija
7/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet hänestä rasittava.

Vierailija
8/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisellesi takertujalle on todella hankala tehdä selväksi, että et edes ole ystävä! Olet tunkeutunut tuttuun kaveriporukkaan etkä ymmärrä hienovaraisista tai suorista vihjeistä, että et ole tervetullut mukaan.

Sinä haluat yhteisen matkan tai tarjota juomaa jne., tuttusi haluaa juhlia kivassa seurassa ystäviensä kanssa ehdottomasti ilman sinua ja miestäsi. Hän ei edes huomaa, jos et laita tekstaria tai kukkia. Ja jos tuolla tavalla muistat häntä, niin hän katsoo kukkia tai tekstiä inhoten ja irvistää huokaisten: et vieläkään tajunnut, että olet elämässään ehdottoman ei-toivottu henkilö.

Vierailija
9/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisellesi takertujalle on todella hankala tehdä selväksi, että et edes ole ystävä! Olet tunkeutunut tuttuun kaveriporukkaan etkä ymmärrä hienovaraisista tai suorista vihjeistä, että et ole tervetullut mukaan.

Sinä haluat yhteisen matkan tai tarjota juomaa jne., tuttusi haluaa juhlia kivassa seurassa ystäviensä kanssa ehdottomasti ilman sinua ja miestäsi. Hän ei edes huomaa, jos et laita tekstaria tai kukkia. Ja jos tuolla tavalla muistat häntä, niin hän katsoo kukkia tai tekstiä inhoten ja irvistää huokaisten: et vieläkään tajunnut, että olet elämässään ehdottoman ei-toivottu henkilö.

Tämä minulle tuli ensimmäisenä mieleen. Eri

Vierailija
10/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 10 vuotta niin kotona oli jotain kakkua ja pullaa, sen jälkeen en ole pyöreitä vuosia vietellyt.

m55

Vierailija
11/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi mies vai miksi olisi halunnut naisten matkoille ? Jospa hän ei halua sinun kanssa mihinkään kun sinä otat aina puolison mukaan. Ja on nyt varmaan suunnitellut juhliaan heidän kanssa joiden puolisot pärjää ihan itsekseen sen ajan kotona 

Vierailija
12/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elähän nyt liioittele. HÄnhän oli antanut lahjan kun tää ap täytti pyöreitä. Ei niin tehdä jos ei halua pysyä ystävänä. 

Luulen et tosiaan nuo matkat vaan on liikaa hänelle, jos heidän miehet ei ole mitään bestiksiä myöskään. 

Vierailija
13/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elähän nyt liioittele. HÄnhän oli antanut lahjan kun tää ap täytti pyöreitä. Ei niin tehdä jos ei halua pysyä ystävänä. 

Luulen et tosiaan nuo matkat vaan on liikaa hänelle, jos heidän miehet ei ole mitään bestiksiä myöskään. 

Ns. pakkolahja, joku itse saatu ryppyvoide, jolle ei ollut käyttöä.

Vierailija
14/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä väänsit illan provon.

Vierailija
15/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko ihan varma, että nämä ystäviksesi kutsutut haluavat tuollaisia huomionosoituksia? Ovatko ne itseasiassa asioita, joita haluaisit itse? Esim. minä olen ihminen joka en juhli syntymäpäiviäni millään tavalla, en halua matkustella kavereiden kanssa enkä myöskään kippistellä alkoholia. Olisi todella ahdistavaa, jos joku kutsuisi itsensä väkisin kylään ja tivaisi yhteisten matkojen perään.

Vierailija
16/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko ihan varma, että nämä ystäviksesi kutsutut haluavat tuollaisia huomionosoituksia? Ovatko ne itseasiassa asioita, joita haluaisit itse? Esim. minä olen ihminen joka en juhli syntymäpäiviäni millään tavalla, en halua matkustella kavereiden kanssa enkä myöskään kippistellä alkoholia. Olisi todella ahdistavaa, jos joku kutsuisi itsensä väkisin kylään ja tivaisi yhteisten matkojen perään.

Voi hyvänen aika. Aivan varma. Nainen joka rakastaa matkoja, samppanjaa, huomionosoituksia ja kukkia

Vierailija
17/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Aivan varma. Nainen joka rakastaa matkoja, samppanjaa, huomionosoituksia ja kukkia

sekä lahjoja, kortteja, yllätyksiä. Kukapa ei tykkäisi lahjasta ja kortista

Vierailija
18/18 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin onnittelukortin ja sen jälkeen pitäisin hiljaisuutta. Hän ehkä kiittää kortista, ehkä ei mutta sen jälkeen pallo olisi hänellä haluaako nähdä/ jutella / ottaa yhteyttä vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi