Voiko uskova vielä kuulua ev.lut kirkkoon?
90% piispoista yrittää johtaa ev.lut.kirkkoa harhaan.Tekemään historian pahin virhe.Voiko uskova ihminen kuulua vielä ev.lut.kirkkoon?Jos tämä toteutuu mitä piispat nyt esittävät.
Kommentit (29)
Ei voi kuulua. On parempi aloittaa terveeltä pohjalta ja puhtaalta pöydältä. Löytää aito hyvyys ja inhimillisyys.
Tottakai voi. Itse kuulun EV.lut kirkkoon sen palveluiden vuoksi mutta käytännössä osallistun asioihin joissa on kristittyjä eri seurakunnista.
Kyllä on parempi löytää terve hengellinen yhteisö itselleen vapaista suunnista, helluntai, vapaakirkko, adventtikirkko yms.
Ei voi kuulua. Minulla on korvien välissä parempi versio uskonnosta. Olen onnellinen, että sain mielenrauhan. Kyllä kirkko on pahasti irtautunut alkuperäisestä opistaan, minä en voi lähteä siihen mukaan.
voi osallistua oikeaa sanomaa sisaltaviin juttuihin vaikka kuuluisi ev lut kirkkoon
Riippuu ihan siitä, mihin uskot. Jos uskot ihan kaikkien ihmisten yhdenvertaisuuteen, lähimmäisenrakkauteen, aikuisten ihmisten väliseen rakkauteen, toisten ihmisten kunnioittamiseen. Voit kuulua.
Jos uskot lakihenkisyyteen, ikivanhoihin kirjoituksiin paimentolaisajalta, kylmyyteen ja julmuuteen, jota ne edustavat, toisten ihmisten mitätöintiin ja halveksuntaan. Et voi kuulua.
Jos vain ev.lut kirkon luopumus menee näin pitkälle uskova ei siihen voi enää kuulua.
Mun usko ja suhde Vapahtajaani ei ole kiinni kirkon jäsenyydestä. Eli vastaan, että voi kuulua tai olla kuulumatta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mihin uskot. Jos uskot ihan kaikkien ihmisten yhdenvertaisuuteen, lähimmäisenrakkauteen, aikuisten ihmisten väliseen rakkauteen, toisten ihmisten kunnioittamiseen. Voit kuulua.
Jos uskot lakihenkisyyteen, ikivanhoihin kirjoituksiin paimentolaisajalta, kylmyyteen ja julmuuteen, jota ne edustavat, toisten ihmisten mitätöintiin ja halveksuntaan. Et voi kuulua.
Miten niin? Homoliitot on juridisesti eli maallisesti vihittynä sallittu. Kirkko suo siunauksen.
Miksi kirkon pitäisi vihkiä avioliittoon?
Jos jostain mielestäsi löydät hyvän seurakunnan uskon yhteyden. Niin se viimeistään pilaantuu kun sinä liityt siihen.
Pysy siinä E.v lut seurakunnassa tai muussa yhteisössä. Missä sinut on kutsuttu uskoon tai tullut uskoon.
Alan vakavasti harkita katoliseksi kääntymistä. Sen verran sekaisin koko instituutio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Homoliitot on juridisesti eli maallisesti vihittynä sallittu. Kirkko suo siunauksen.
Miksi kirkon pitäisi vihkiä avioliittoon?
Niin hyvä kysymys. Miksi kirkon ylipäätään pitäisi vihkiä ketään avioliittoon, kun sillä ei ole evankeliumin tai pelastuksen kannalta mitään merkitystä?
En ottaisi riskiä. Seura tekee kaltaisekseen, uskovainen menettää elävän uskonsa.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi riskiä. Seura tekee kaltaisekseen, uskovainen menettää elävän uskonsa.
Ymmärräthän, että elävä ei ole muuttumaton.
Kyllä sitten on parempi että uskovat lähtevät pois kirkosta.